-max- @ 2005.11.30. 13:27
A szmájliesőt mint lúzerfaktort bevállalnám, de IGGEN vidám vagyok ma :)
Ja, és enyém a megtiszteltetés, hogy postjai alapján megérinthettem sok helyi nobilitást
:kalaplenget:
-max- @ 2005.11.30. 13:23
MAD: Üdv :)
Sonko: Oké.
Igazából arra a prekoncepciódra gondoltam, hogy "nem érinthetsz meg" :) :) :)
ENGEM mindig is megérinthettél az RPG-n, mert nem derogál idejönni. Egy csomó troll meg flammer kedveli is a szitut :)
Dehát itt megérinthetsz sokakat, a Boszitól a Mr X-en át GA-ig, különböző lazasági faktorral. (GA-t csak udvariasan :) :) :)!!!) Speciel nem én vagyok a legrigidebb :)
'Sszem a harmadik cikknél meg leírtam azt, hogy miért nem adunk ki szart se.
@ 2005.11.30. 12:40
Most először, és utoljára: a nevem MAD.
(...btw, ave Max...)

...de látom, hasonló elánnal, és hasonlóan féllábon álló érveléssel osztod a többi Cx-es témában is a feleslegeset.

"mindig előbukkan pár random alak, akik (...) kijelentik, hogy (...) lenyomta volna a nyugati piacot"

Ez egyedül a te kijelentésed - ne add senki szájába, mert csak magad szidod vele. Persze nyilván kényelmes magaddal vitatkozni, hisz pontosan tudod hol futsz ki az érvekből. (Aaargh.)

"mielőtt elkezditek megmagyarázni"

Ha szükségem más véleményére, hogy veled szóbaálljak, majd beidézem én. Addig add meg nekem azt a tisztességet, hogy arra reagálsz, és azt kéred számon, amit én írtam le. (Aaargh 2.)

"A legtöbb rendszerben ehhez nem kellenek precízen körülírt határok, hanem csak úgy magától, háziszabályok nélkül lekezeli azt az endzsin"

Cx-ben is. 00. Kábé ennyi az esély rá, hogy egy fegyverforgatást a születése jogán tanuló nemest elviszi a meglódított kapa _harcban_. 1%, és akkor marha kegyesek voltunk a paraszttal szemben. Jé, le van kezelve.

Még pár hasonló felkészületlen érv? (Aaargh 3.)

"Egy rendszer nem lehet sikeres akkor, ha az egyik részét iszonyú jól kidolgozzák, a többi meg valahogy lemarad..."

Lásd Shadowrun, igaz? Hányszor futottak neki olyan alapvető elemeknek, mint pl. a Mátrix? (Aaargh 4.)

"Az egyéni preferenciáknak sajnos sok köze nincs ahhoz, hogy ez a bullák&bányajogok megközelítés nem tenné nemzetközi szinten is ütőssé"

Ismeretlen piac ismeretlen elvárásairól ne nyissunk vitát. Ellenérv a tieidhez: az ArM-et is egy kicsi közönség tartja el, mégis, igény van rá, és ott van a szakmai szempontból érdemei miatt fontos játékok között. (ez most nem Aargh, bár amennyi rpg nevével szeretsz vagdalkozni, akár lehetne is) Csak mert nem 16 éveseknek tervezett újabb d20 tucatvacak, még nem biztos, hogy nem lenne rá fizetőképes kereslet felnőtt, saját értelmi színvonalán mozgó játékot kereső emberek részéről.

"mellédumának sajnos már fáradt"

Felvezetés volt, amiben azt próbáltam érzékeltetni, egy intrikus világnak többre van szüksége, mint az intrikus jelzőre. Semmi gond, látszik a következő hozzászólásodból, hogy fogalmad sincs miről beszéltem.

Csak tudnám minek lőttem egy teljes bekezdést, ha ennyire nem tudsz olvasni -.-

"Tehát a szabályoknak nem kell az alapkönyvekben lennie?"

1) Nem. Vagy ennyire kifáradt a kreativitásod?

2) A szabály szócska nem feltétlenül egy szerepjáték matematikai segédrendszerét jelenti, cica. A világnak éppúgy lehetnek szabályai, mint a történetvezetésnek. Ott volt egy teljes bekezdés, ami nyilvánvalóvá tette, hogy a világról beszélek, nem a matekról. De legyen, innen szájbarágok.

Egy intrikus világnak szüksége van a világot irányító szabályok tömkelegére, mert ezek a szabályok határozzák meg a karakterek cselekvési lehetőségeit. Nem lenne szükség intrikára, ha a szabályok felismerése, és kikerülése/kreatív alkalmazása nélkül el lehetne érni ugyanazt a célt! Minél gazdagabb a megkötések hálója, annál több a variációs lehetőség, annál kevesebb az esély az önismétlésre, és a mese befulladására.

(azt hittem ez evidens)

Viszont mivel ezek a szabályok (értsd: a szociális/jogi/gazdasági/hatalmi etc. háló) átkozottul aprók, és rengetegen vannak, ezért képtelenség élvezhető formában sűríteni őket egyetlen alapkönyvbe. Tehát szét kell szórnod kiegészítőkbe, óhatatlanul. (Vagy lenyúlsz egy jól feltérképezett, és utánajárható valós hely/idő metszetet, mint mondjuk a Vampire a 15. sz.-i Velencét a Giovanni-krónikák elejéhez.)

(Ez megint evidens kellene, hogy legyen, ha annyit foglalkozol szerepjátékkal _érdemben_, mint amennyit szeretnél elhitetni magadról.)

Aaargh 5, big time.

"Igen, ha néha (évente 1-2 alkalom) ránézek a CX listára, kábé mindig ugyanazokat a problémákat rágcsálják a helyiek"

Gratulálok az intelligenciádhoz, és az olvasási készségedhez. Mindig szerettem azokat az embereket, akik kompenzálásul próbálnak leereszkedőek lenni valami olyannal szemben, amihez hozzászólni láthatóan kicsik.

(Sikerült lehoznom egálra a ki szól le kit játékot, vagy nem volt értékelhető próbálkozás? Akárhogyis, ha veled van bajom, engem sértegess.)

"Ez még akkor sem igaz, hogy ha ezt sokszor leírod. De tényleg nem."

Ez még akkor sem igaz, hogy ha ezt sokszor leírod. De tényleg nem. Egyetlen ellenpéldát nem tudtál mondani eddig, és szerintem ez után sem fogsz.

(Mondjuk megpróbálhatnád, talán még nem késő. Elemi tisztesség. Kulcsszavak változatlanul: elérhető, kortárs és hazai.)

Azért ne némulj el a nagy keresésben.


Maradok,
M.A.D.
Morsat @ 2005.11.29. 22:54
Sonko:
ok. No problem.
Sonko @ 2005.11.29. 20:06
Max:
"Sonko
Egy gondolatkísérlet erejéig eltekinthetnél a prekoncepcióidtól :)"

Túloztam természetesen. Azt még sosem bántam meg, hogy elolvastam valamit (kevés kivételtől eltekintve), azt már igen, hogy nem.
De pl. azt nem tudom mi értelme van egy beszerezhetetlen szerepjátékra ösztönözni a népet. A cikk lehetett volna objektívebb hangvételű, és akkor nem Játék könyve (8%) és a hasonló baromságok (100%)lenne, hanem egy ismertető, ami felkelti az érdeklődésem. Ja, és nem szidja az egyik kedvenc játékomat. (lásd szabálygenerátor hsz-em)

Morsat:
"Sonko:
Valóbna nagy itt a sznobizmus, de nme a Codex miatt, hanem általánosan. Tehát ezért ne a Codexet hibáztasd!"

Bocs ha ezt hallottad ki. Én a codexet elvakultan védő "a mágusszarezjobbreálisabbnyúlabb" jelenséget értettem alatta. Sznobok sajna mindenhol vannak, se magus se dnd se más nem kivétel. Csak kissé nevetséges egy igen-igen gyér játékosréteg részéről.
(széles játékosrétegtől is minimum idegesítő persze)
-max- @ 2005.11.29. 12:46
Sonko
Egy gondolatkísérlet erejéig eltekinthetnél a prekoncepcióidtól :)
Donatus @ 2005.11.28. 11:13
Hali!

Azt írtad, akkor még voltak szerepjáték találkozók. Nos, értesítelek most is vannak, nem is kevés, és nem csak Budapesten. Ami szerintem nagyon fontos. (Bár, van hogy két héttel az anyag megküldése után kerül fel az rpg.hu hírei közé egy találkozó időpontja.) Te is azt írtad, hogy akkor még HÉV-vel mentél ki. Nos, nem Budapest a világ közepe, vidéken is vannak színvonalas találkozók. Csak egy kicsit utazni kell érte. (A vonat majdnem úgy néz ki mint a HÉV, vcsak a színe más)

A Codex-et meg szerintem ott rontották el az alkotók, hogy tulságosan keleties hangulatot hoztak létre, amit nem kedvel mindenki. Hiába volt jó a mágiarendszer vagy a harcrendszer, a világ elvette a kedvemet tőle, és ezzel nem csak én voltam így.
Morsat @ 2005.11.27. 23:53
elGabor:
:) Helyes meglátás. Hiszen akkor valóban visszamehetünk aza alapokhoz, vagy az AD&D-hez, ami "tömeges közéletet" teremtett! :)

Sonko:
Valóbna nagy itt a sznobizmus, de nme a Codex miatt, hanem általánosan. Tehát ezért ne a Codexet hibáztasd!

A M* szidása valóban felesleges. Hiszen ahogy mást is ezt sem kötelező játszani és nme is volt soha! Ráadásul a M* annyira alapjáték és világ, hogy ezerféleképpen ezerféle stílusban lehet játszani, ami a Codexről már annyiar nme mondható el. De ez így is van rendjén. Van/volt egy alapjáték amely tömegesen elterjedt és megadta az alapot a többi játék befogadására. Voltak hibái persze. De hogy ezért minek szidni...?!
Sonko @ 2005.11.27. 11:50
elGabor: szívemből szóltál !
Hát az az igazság, nem ismertem eddig sem a codexet, de semmivel nincs több kedvem megismerni. A sznobizmus olyan fokú itt már, hogy az borzasztó.

"Akadtak sima mosolyú befektetők, akik megvették volna a Codexet, néha igen érdekes feltételekkel , de Nyuszival és Lacival megegyeztünk, hogy a mi kölykünk marad, ha lesz rá lehetőségünk, megcsináljuk magunk."

:kockacukor:
"Szart se adunk ki, de itt vagyok, ki akar megérinteni?"

A magus szidása meg már olyan k***a unalmas... "mer szar, meg mindenki játssza, mer ez jobb". Abba senki nem gondol bele, hogy azért populáris, mert mondjuk jó? Már abban az értelemben, hogy a hibáival együtt is játszható. Nem védeni akarom, félreértés ne essék.
elGabor @ 2005.11.26. 19:58
Tudom, tudom, sokat idzték már itt, de ez akkor is olyan gyönyörű darab, amire csak reflektálnom kell (Mapett):
"Ezt annyiban módosítanám (és ez mindjárt minőségi különbség is), hogy a MAGUS teremtette meg a hazai szerepjátékos TÖMEGES közéletet. Ám azzal, hogy populárissá tette, azzal alaposan fel is higította azt, és ezzel valóban legalább annyit ártott a szerepjátéknak, mint amennyi használt. Ha nem többet. ... A szerepjátéknak meg kellett volna maradnia rétegjátéknak. "

Sötét, nevetséges baromság, bár a belőle penetránsan áradó sznob mentalitás csakugyan hű reprodukciója a kilencvenes évek második felében oly gyakori, és a hazai játékos élet koporsójába több szeget beverő, rongyos ruháit díszes köntösnek hívő ostobák korabeli gondolatainak.

No persze ha anno Gary Gygax és Dave Arneson is így gondolkodik, akkor a Mapett-féle léggömbhuszárok sem rontanák itt a levegőt (ami tán pozitívum volna), de számos ember szegényebb volna egy kellemes szórakozási formával. Mert végülis ennyi a szerepjáték és nem több, egy fikarcnyival és körömhegnyivel sem.