Birbin @ 2012.04.04. 09:02
Igen tényleg nagyon jók voltak a képek, a játék Kard és Mágia konvertálása során föl is használtam szinte mindet.
elGabor @ 2012.04.03. 19:58
Azok menő illusztrációk voltak. :D
BePe @ 2012.04.03. 19:08
Kiraly! Van meg esetleg elfekvoben par hasonlo, publikalatlan rajz is? :)
szmatefy @ 2012.04.03. 15:28
Regi topic, de muszaj hozzaszolnom...en illusztraltam a meselok fuzetenek nagy reszet...:D
Belzenrupper_Mordred @ 2007.03.20. 21:26
Szenzácijósan eltaláltad hogy kell erről az ősi "fóliánsunkról" megemlékezni, ismét hülyére röhögtem magam az emlékétől, mi anno ezzel kezdtük az első RPG klubbunkat egy cigánytelepi ház pincéjében ahol tablettás bort iszogattunk suttyomban a haverokkal, és elkészítettük a "Robotzsarus-Terminátoros" világleírását is. Szerettem minden hibájával, és még ma is nosztalgiával gondolok vissza a szerepjáték kalandos és kockázatos harcos varázslatos korszakára, amikor műv központok azért nem engedtek szerepjáték klubbot indítani mert nem pedagógusok vagy Pszichológusok vezetik az előadásokat :P hanem csak összeül néhány csendes őrült :aboci:
algi @ 2006.11.25. 20:34
Nemrég vettem meg antikvárban. A rendszer nem sokkal rosszabb mint a Codex vagy a Magus, csak az arányokat méretezték el.

Ja, és az, hogy mindent ugyanúgy kell dobni, az nem csikorgós, hanem következetes.
cipo @ 2005.12.29. 16:30
Mostanában az egyik legjobb játékot ennek a rendszernek köszönhetem. Persze sok mulik a játékosokon és a mesélön is !Már lassan 5 éve játszunk kisebb nagyobb megszakitásokkal(harc és varázslatot), de még mindig nem unom és a többiek sem.
Ja és ha esetleg valaki össze futna 1alap "könyv"-vel vagy 1 játékosok kieg-gel akkor az érdekelne!!!
Értékelés: játék 90%
cikk: a lap tetején
@ 2005.12.22. 00:18
Én ezzel kezdtem a szerepjátékot anno.
Még mindig elfog a nosztalgia ha eszembe jut, mellesleg, szinte a legkirályabban kidolgozott szerepjáték is elhalhat a játkosok érdektelensége miatt, és forditva is.Akár egy kevésbé kidolgozott világgal rendszerrel is lehet kellemes órákat tölteni.
Végül is ez a társaságtól függ igazán.
Chantico @ 2005.12.17. 16:36
Alabbi (meg elozo) szvsz persze.

Szoval, szerintem hagyni kene, hogy mindenki azt jatszon amit akar, es bele kene torodni, hogy az rpg szelesebb kategoria egy-egy ilyen kiragadott, furcsa mod mindig az eppen aktualis beszelo altal kedvelt reszhalmazanal a jatekosztalynak.

Visszakanyarodva a temahoz - a HEsV az en szememben nem az a klasszikus gyakos jatek. A karakterek viszonylag lassan lepnek szintet, es nem nyernek olyan nagyon sokat ezzel. A magikus targyak persze sokat dobnak a karaktereken, de ezeket a meselo osztja ki - es a meselok tipikusan hajlamosabbak az erdekesebb karaktereket jobban segiteni (vagy csak en gondolom igy?), ez pedig lenyegeben a "jo" szerepjatektol fugg. Szoval szvsz, ha az egyik karakter jobban megragadja a meselo fantaziajat, akkor tobbet foglalkozik vele, valoszinuleg jobban "raszabott", szamara "hasznosabb" varazstargyakat ad neki.

A viszonylag keves tulajdonsag es kepesseg szinten a freeform jatek fele viszi el a jatekot, ami szvsz kedvez az "igazzy" szerepjateknak. (Ismeritek a sztorit "Meselo: sziklafal magasodik elotettek Jatekosok: felmaszunk Meselo: jo, a varazslo es a harcos felertek... jeee a tolvajnak van maszasa, gyerunk dobj ra egyet!". Szoval ha nincs lehetoseg kepesseg felvetelere, akkor a meselo rogtonoz a kerdesben.)

C.
Chantico @ 2005.12.17. 16:25
Az rpg a strategiai jatekokbol "nott ki". Fontosak voltak a taktikai/ strategiai/ feladatmegoldos elemek. Az egy mas teszta, hogy mara mive notte ki magat. Az is mas teszta, hogy a jatekosztaly elnevezese felrevezeto (abban az ertelemben, hogy a korai rpgk annyiban voltak szerepjatekok, hogy lehetoseg volt szerepet jatszani, de alapvetoen taktikai/ strategiai problemamegoldasrol szoltak, azt jutalmazta a motor, nem pedig a szerepjatekot). Ez szerintem tovabbra sem jogositja fel a "igazzy" (nem banto ertelemben) szerepjatekra acsingozo jatekosokat, hogy kisajatitsak a fogalmat es leszoljak a jatekosztalyt maskepp jatszo/ ertelmezo jatekosokat.

Olyan ez mint a makao, ezerfelekepp lehet jaszani, a fontos az, hogy amikor egy csapat leul, akkor konszenzus legyen, hogy mit lehet, mit nem, mit illik, mit nem. (Ilyen szempontbol az osszeszokott tarsasagok persze elonyben vannak, de pl klubbokban/ taborokban is jo lenne leulni es megbeszelni mire szamithatnak. Negyed ora beszelhgetes biztosithatja, hogy a delutan ugy fog telni, ahogy megtervtek a resztvevok, nincs olyan, hogy valaki makaot a masik meg ultit akar jatszani.)

Szvsz, ez a "gyakos jatekozas", meg "idovel megerik minden jatekos, annyira...", meg persze a "verpistikezes..." elegge primitiv dolog - szerintem reszben ez hajtja el az ifju jatekosokat a kartyahoz. (Na meg persze, hogy egy parti porgosebb, koncentraltabb szorakozas altalaban, bar ezen lehetne valtoztatni...)

C.