Flekk @ 2006.03.22. 17:26
Kedves Mohan:
"erőssen" szó nem létezik! Maradjunk az erősen-nél...:D
@ 2006.03.13. 09:27
Kedves Mohan!

Válaszok a két bajra:
1. a Codex rendszerében a varázslók percenként 1 aurapontot nyernek vissza automatikusan, minden külön hacacáré nélkül. Egy varázsló 30 - 90 pont közötti mennyiséggel rendelkezik, vagyis fél-másfél óra alatt visszanyeri az erejét. Ez látszólag túl gyors, de valójában a varázsló 2-3 varázslat alatt teljesen kimerül. A kövek auraregenerálását ez alapján alkottam, de persze tetszés szerint lehet lassítani a dolgon (pl. 1 pont/óra), ha a gyakorlatban túl gyors lenne.
2. A drágakőmágus gyengéjén pedig azt értettem, hogy ha egy meghatározott mágiát akar létrehozni, akkor nem elég a varázslatohoz szükséges drágakövet megszerezni (persze megfelelő varázserővel), hanem az elvárásainak is megfelelni. azonkívül a kövek magánál tartása nem a súlyuk miatt kockázatos, hanem az értékük csábíthat rosszcselekdetekre bizonyos embereket...
Mohan @ 2006.03.11. 10:23
Érdekes cikk, nagyon jól ki van dolgozva! : ) Valószínűleg más rendszerhez is kitűnő alapot ad.
De van vele két bajom.

1: nem ismerem a Codex rendszerét, így nem tudom, hogy a percenként 1 manapontos regeneráció mennyit ér, illetve, egy rendes varázslónak mennyi manapontja van, de nagyon erősnek tűnik. A saját világképemben a manatermelés tempóját az adott tárgy saját lélekcsírájának erejével van arányban, ami egy kőnek nem igazán van, mármint egy emberrel összehasonlítva. Vagyis, egy átlag varázslónak illene tudnia legalább egyszer fullra töltődni, külön erre fordított tevékenység nélkül is, mire az a szerencsétlen kő egyetlen manapontot is regenerál. Ha a Codex világán egy varázsló egy percen belül újratöltődik, akkor nem szóltam...

2: Írod a három gyengéjét. Első: meg kell szereznie a karakternek a drágaköveket. Természetesen olyat gyűjt, amit használhat is, tehát a második gyenge nem számít. Ja, ott igen, hogy mindenre nem jó... És a magánál tartás csak akkor kezd probléma lenni, ha több kilóról van szó, de gondolom, ez azért nem jellemző... Igaz, vannak helyek, ahova az ember mégsem visz köveket, de erőssen valószínű, hogy oda a más mágiához szükséges kellékeket sem viszi! : )
Blob @ 2006.03.10. 14:00
A cikk egész jó; emlékeztet a Hedge Magic Ars Magica kiegészítőnek a kövek és növények listájához.
Viszont:
Démonokra vigyázó fülbevaló?
Szegény démonokra vigyázni kell? Nem inkább démonoktól óvó fülbevaló? (Elvégre a biciklire is vigyázunk és nem a biciklitolvajra vigyázó láncunk van...)
vigo @ 2006.03.10. 13:16
Hello!

Nekem is tetszik a cikk első átfutásra, és érdekelne a képes verzió is.

V.
@ 2006.03.10. 09:17
Magyarázatul szeretném hozzátenni, hogy ismerem Almon cikkét, nagyon is jónak találom. Almon cikkje a drágakövek felhasználásának egy másik módját írja le, mely a meglevő mágikus utak rendszerébe illeszthető kiegészítő praktikákat tesz lehetővé. A saját cikkemben egy kizárólag a drágakövek mágikus erejét felhasználó mágiát akartam teremteni - ez a kettő nem zárja ki egymást természetesen. Elképzelésem szerint az általam kitalált drágakőmágia Abrysson új jövevény, még semmilyen császári iskola nem tanítja, mert még a tanulmányozásával foglalkoznak.
A drágakőmágia valóban erős tud lenni, hiszen vég nélkül varázsolhat a mágus, nem merül ki, nem fogy az aurája, csupán megfelelő mennyiségű és minőségű drágakőre van szüksége. Van azonban három gyengéje:
1. Meg kell szereznie a drágaköveket.
2. Meg kell felelni az elvárásaiknak.
3. A varázsláskor magánál kell tartania őket.
A gyakorlatban ez a három nem mindig könynen megoldható.
Végül, hogy miért csak két képesség átlaga adja ki a képzettség alapfokát: ez a Codex szabályrendszere, de bárki változtathat rajta.
Köszönök minden építő kritikát. A cikkről van képekkel (drágakövekről) illusztrált változatom is, ha valakinek kell, esetleg.
Catles @ 2006.03.09. 16:10
A már sokszor említett cikk itt található:
http://codex.rpg.hu/show.php?id=78
Catles @ 2006.03.09. 16:04
Noro: Sajnos nekem csak kinyomtatott formában van meg ez az anyag, így nem tudom Neked elküldeni, így azt sem tudom egyről beszélünk-e. Viszont az abban leírtak teljes körűen játszhatóak voltak. Ott a drágakőmágia egy arkánum volt, s (ha jól emlékszem) 3 formulát tartalmazott. Amúgy a Grimóban is sem mint külön út szerepel, ahogy itt is említették már.
A cikk amúgy jónak túnik, csak az én Codex világképembe nehezen illeszthető be (bár ez inkább az én bajom). Nekem inkább az első mágus regények valamelyikében felbukkanó drágakőmágust juttatta eszembe, s nem egy Abryssi beavatottat.
Agasvary @ 2006.03.09. 15:38
Szerintem sem feltétlenül külön Út a drágakőmágia. Már a Grimoire-ban is volt szó drágakövekől, persze mint fókuszokról. Mivel a drágakő a varázsló lelkén kívüli dolog,a környezetébe tartozik, ezért mindenképpen Külső Erő alá sorolnám be. (A Grimi-ben is ott szerepeltek).
Amúgy nekem is tetszik a cikk, csak szintén túl erősnek érzem a képzettséget, de ez szvsz.
CikkBot @ 2006.03.09. 15:38
Codex - Drágakőmágia (Frigabus)

http://www.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=4511