@ 2006.04.06. 07:24
Hellguard666!

Biztosíthatlak hogy majdnem minden Rúna megvan otthon és még olvasni is volt szerencsém...de azért köszönöm a figyelmességedet hogy megosztottad velem ezt a sok információt... te nem tudhattad! :)

Szerintem ne vitatkozzunk... mert nincs értelme, ez izlés dolga. Szerintem egy kiegészítő ne tartalmazzon sok túlbonyolított dolgot, és olyan butaságokat amikre nincs szükség (lásd példák a korábbi hozzászólásaimban). Az általad említett táplást sem kéne egy kiegészítőnek tartalmaznia.... ebben igazat adok. Fő az egyensúly. Szerintem sok új dolgozt kéne tartalmazni egy kiegészítőnek, meseszerű kalandötleteket magában rejtő leírásokkkal. Tájak, városok, szokások, ünnepek, de csak felületesen, nem végletakig belemenve (pl hogy használnak e vetésforgót...ez olyan földhözragadt). Ha figyelmesen elolvasod amiket írogattam akkor ez kéne hogy lejöjjön neked is... amennyiben ezt nem sikerült átadnom... hát én kérek elnézést. Most már remélem világos! :D
Hellguard666 @ 2006.04.05. 15:04
Kedves Shen19824!

Egy kisebb öngólt lőttél, de sebaj! Te elbírod... :)

Rúna cikkek jelentek meg Ynev építészete címmmel, tudtad? :D Igaz nem több tíz oldal terjedelemben, de egy-egy számban 2 A/4-es oldalon taglalták például a kyr építészet stílusváltozásait! Na bumm... Ezek szerint szerintük sem érdektelenek ezek a kérdések?

Amúgy lehet hogy téged nem érdekelnek bizonyos kérdések, de azért ne képzelj nem létező tömegeket magad mögé... ha visszaolvasol én sem tettem!

Amúgy szerinted miről szóljon egy kiegészítő???

A, fajokról?
B, fellelhető extra tápos cuccokról?
C, szörnyekről, mik megeszik a kalandozót?
D, világleírás legyen? (melynek valamilyen módon mégiscsak része kell legyen a történelem!)

Bár, mondjuk elképzelek egy világleírást:
"Ilanor nagy puszta. Az is volt akkortól, amikortól. Itten íjászok élnek, és íjászkodnak. Lóról. Fából építkeznek, és lovat tenyésztenek. Esznek is. Néha lovon. Néha, amikor muszáj harcolnak, ha nem muszáj nem harcolnak. Néha a hőseik elmennek otthonról máshová, ahol jobban érzik magukat.
Már volt ilyen. Akkor vele együtt sokan elmentek. No, vége."

Ehhez mit szólsz? :D
@ 2006.03.31. 11:07
Kerves Flaser!

Nagyon örültem a hozzászólásodnak, mert szerintem azért sok mindenben egyetértünk, és legalább erre van értelme válszolni! :)

Mindjárt azzal kezdeném, hogy bár a JK múltamat hoztam fel példának, valójában kalandmester vagyok (már vagy tizensok éve). Jelenleg egy saját magunk által kreált rendszerben (WoD és SR3-4 alapú rendszer) és világban (amolyan D&D fantasy) mesélek életutat, tehát van fogalmam róla mennyi munka mindent magamtól megalkotni, de én örömömet lelem benne. Ettől függetlenül a Magus születése óta játszunk a legjobb Magyar szerepjátékkal, és mostanáig a kedvencünk. Nem is ez a lényeg...

...A Titánt és a Summariumot is örülök hogy megemlítetted. Véleményem szerint mind a kettő remek alkotás, sőt a Summarium talán az egyetlen mai napig is használható, értékes Magus kiegészítő. Ezek a világleírások azonban ha jól megnézzük (szerintem szándékosan) sok mindent hagynak megmagyarázatlanul a leírásaik során. Pont itt kéne belépnie egy km-nek a fantáziájával, és olyan dolgokat kitalálnia, amiről a játékosok még csak nem is hallhattak, vagy olvashattak. Az igazi élményt tapasztalatom szerint nem a kiegészítőkben leírt sztorik végigjátszása okozza. Én nem a világleírások ellen beszéltem, hiszen ha azok meseszerűek, élvezhetőek és lényegretörőek, keretet adnak a játéknak, akkor nincs is azokkal semmi baj. A szőrszálhasogató, földhözragadt, unalmas, történelemkönyvhöz hasonló vílág kiegészítőkre viszont nem hiszem hogy szükség lenne. Ugyan kit érdekelne Ynev közgazdaságtana? Ez egy játék könyörgöm! :D Nem azt mondtam ezzel hogy nem foglalkozhat egy km a térkapuk kereskedelmi hatásásaival, vagy a földművelés szokásaiaival a különböző tájaon. A kiegészítők viszont ne erről szóljanak ha lehet... :D Ennyi erővel kiadhatnánk kiegészítőt Ynev építészetéről is, pontos mérnöki adatokkal, jaaa és a mágikus épületek felhúzása során használt pontos mozaikjait és egyéb mágikus rituáléit is közölni kéne, mert hát nem mindegy... :D Innentől kezdve lehet majd vitatkozni a km-el hogy: "Mi az hogy a Tharr szentély ablakán át jött a lövés? A Tharr szentélyek ablakai közismerten nyújtott, lőrésnyi formájúak...piszok nehéz betalálni...majdnem 3/4 takarást nyújt! Kivéve a hatodkor vége felé épülteket, de azoknál meg vastag (legalább 2 es SFÉ-s) munkálatlan üveget használtak az építők! Jaaa nem is beszélve hogy mindre a Tharr vérszentsége rituálét mondták, ami védelmet nyújt a távolsgi támadásokkal szemben...lásd Ynev Építészete 45. oldal! Fejből tudom..." :D
Flaser @ 2006.03.30. 16:45
Én személy szerint mint kezdő KM inkább Hellguard666 véleményét találom helyesebbnek mint Shen-ét.
(Szerb Atal: nincs IGAZSÁG, csak IGAZSÁGOK)

Mint kezdő KM én saját világon meséltem D&D-t. Rengeteg munka van ezzel.
Shennek mint JK-nak kétségtelenül igaza van, hogy a szőrszálhasogatás és a könybújás megöli a játékot.
Ugyanakkor a KM részéről a probléma épp fordított - neki mindent a semmiből kell teremtenie.

Lehet persze mindezt hasraütésre tenni, csakhogy a realitás nem a KM okosságának fitogtása - ez egy fogódzkodó.
Biztos talaj, amibe gyökeret verhetsz, biztosító kötél amivel megmászhatod a legnagyobb csúcsokat is.

Persze nem kötelező jellegű, hisz Ynev világán ezeregy különös dolog van - de akkor is egy kezdőpont amitől el lehet rugaszkodni, a semmiben logó papírvár helyett biztos alap amire építhetsz.

Azóta kezembe került a Summarium, s ezt én azóta (hajdanán még a Titán volt hasonló könyv a kezemben) példamutató műnek tartom.

Ugyanis ez az érem másik oldala:
Lehet sokféle Yneven mesélni, de Ynev mégis attól az ami, hogy az Északi Szövetség és Toron záslósháborúkat vívott a Kyr örökségért, hogy (az általunk) elfeledett borzalomak áll az elfek melankóliája mögött...
...és még sorolhatnánk.

Ynevnek megvan a maga íze, irodalmi hangvétele, archetipikus alakjai, vallási, nemzeti karakterei.
Mindezt a szerepet pesze elláthatják a különféle könyvek - de ki az a KM aki mindet elolvasta? Másrészt a könyvek, mint az oly sokszor elhangzott nem azonosak a szerepjáték Ynevével. Más célból, más hangsúllyal írógtak.

Ezért (is) szükség van a vilegláírásokra - megadják a KM alaphangját a stílus a leírások a viselkedés leírásához.
Akárcsak a realitás ez is egy biztos pont amire építeni lehet, vagy ahonnan el lehet rugaszkodni.

Jogos érv persze, hogy egy tapasztalt (és jó) KM-nek mindez 1x1. De nemcsak tapasztalt KM-ek vannak; s nem várhatod el egy KM-től aki egyszál magában teremt egy világot, hogy mindenre tekintettel legyen.

Nem arról van szó, hogy KÖTELEZŐ mindenre tekintettel lennie, hanem arról, hogy ha valaki más rámutat, hogy EZ IS a világ része (lehet)az óriási perspektívákat nyit meg a KM előtt.

Mindenki ölt orkot, nyomozott gyilkosság ügyében; esetleg valamelyik oldalon segítette az államközi cselvetést, esetleg hadba vonult netán hadat vezetett is.

De ki derítette már ki, hogy Ó-Pyaron-t Krán csempészettel is rombolta?
Ki gondolná, hogy a sok-sok rablótámadás és gyilkosság mögött a helyi zászlósúr pénzrontása áll?
Mitől olyan forradalmi az a hajó, ami hátrafelé döntött 3 szárfából álló vitorlázattal rendelkezik?

Egy jó KM saját elgondolása, tapasztalati alapján mindezt beleszőheti a kalandba, de oly sok apróság van ami nagy jelentőségre tehet szert.
@ 2006.03.29. 07:31
Hellguard666: LOL...
NO COMMENT! :) :D :D :D :D

TO ALL: Éljen a M.A.G.U.S. a legjobb magyar szerepjáték, amit még a sok hibája ellenére is a legtöbben játszanak és szeretnek! :D
nagypetak @ 2006.03.28. 14:37
Hellguard666: Nyugi. Van aki másként szereti :-) - ezt el kell fogadnod. Igenis léteznek, akiknek a kaland a fontos, másoknak a karakterjáték, megint másnak a hentelés...
Attila @ 2006.03.28. 14:07
Jól értem, hogy itt ismét izlésen folyik a rendkívül érdemi vita? :)

Hellguard, csimota, tök jó, ahogyan te szeretsz jáccani, ha ez lelki nyugalmadhoz kell akár írásba is adom, hogy te vagy a legszerepjátékabb, de a sarkításokkal tarkított kirohanásaid lassan már a komikum határát feszegetik.

Csihaggyál.
Hellguard666 @ 2006.03.28. 13:24
Dear Shen!

Nagggyon megmondtad a tutit!!! Elárulok neked egy k***a nagy titkot: Én is dolgozom. Sőt a játékosaim is dolgoznak... Mégis érdekel a realizmus, és nem szeretem ezt szőrszálhasogatásnak nevezni...
Szőrszálhasogatás, ha a kari fegyverismeret nélkül vesz abbit-acél vértet, és kapavasból készültet kap helyette? Mert, ha nem akkor az sem szőrszálhasogatás, hogy hol, hogyan váltják az aranyat... Elgondolkodtál már, hogy mennyi 100 arany súlya??? Jaj, bocsáss meg ez szőrszálhasogatás!! Hűha!

Amúgy minden igazzzzzi szerepjátékos barátodnak üzenem, hogy tényleg ne foglalkozzanak a világleírásokkal, ha jó nekik, hogy pl. Erigowban minden várost a KM talál, és egymaga alkotja meg a világot. Üljetek le úgy, hogy az a hülye jól kib****tt magával, minek lett KM!!!! :D

Na jól felidegesítettem magam! :)

Maradok továbbra is tiszteletlen...
@ 2006.03.28. 09:20
Sziasztok!

Be kell vallanom szinte soha nem szoktam írni a Fórumra... de most nem bírom ki!

Mindjárt azzal kedeném hogy még réges-rég volt egy kis vitám az RPG.HU Chat oldalának nagy "öregjeivel" ahol hasonlóan a világleírás került szóba. Akkor azt hittem egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy a Magus egy játék, ahol NEM kéne számítania a -idézem - "térkapuk hatásának a kereskedelemre" vagy a "pénznemek átváltási rendszerének" stb. Szerencsére már látom, hogy vannak egy páran, akik hozzám hasonlóan gondolkoznak. Nem tudom ki hogy van vele, de én dolgozó ember vagyok a játékostársaimmal együtt, aki ha néha eljut a játékalkalomig baromira nem szeretne hasonló szőrszálasogatásokkal foglalkozni. Az a tapasztalatom, hogy rengeteg olyan alak szerepjátékozik akit már nem is a játék érdekel, hanem hogy minnél többet okoskodhasson. Szerintem ahány csapat, vagy inkább játékalkalom, annyi Ynev létezik és ezért szép ez az egész! Nekem nem okozott gondot, hogy egy Km nél ilyen-a másiknál olyan volt ugyan az a várós, még akkor sem ha sokkal kevesebben lakták.

Ami szerintem a legfontosabb lenne az egy gördülékeny, használható szabályrendszer, ami a réginél sokkal mobilabb és kiegyensúlyozottabb (tahát nincsennek tápos és gyenge kasztok stb.).

Tehát minden igazi szerepjátékos barátomnak üzenem, hogy ne foglalkozzanak a szűklátókörűek világleírásosdijával, és az ostobaságaikkal, majd ők megveszik a milliomodik világleíró kiegészítőt is, amit aztán eleve úgy ülnek le olvasni, hogy hibákat keressenek benne. Mi addig jókat játszunk majd úgy, ahogy nekük tetszik... :)

Amúgy én nagyon örülök az új kiadónak, mert még mindíg nem halt meg bennem a remény, hogy talán egyszer színvonalas szerepjátékot varázsolnak a Magusból. Max illusztrációit meg különösen várom, mert a legelső "zöld" könyv varázslatos hangulatát idézi majd egyedi stílusával, amit egykoron ámuldozva, remegő kézzel lapozgattam. :D
Hellguard666 @ 2006.03.27. 11:42
Kiskezit csókolom mindenkinek!

Darun: Meglehet, hogy igazad van, majd elgondolkozom azon, hogy az otthon használt házi kiegeket átírjam wordbe, oszt mehet a netre... Sajnos abban is biztos vagyok, hogy a rendszerleírás az eladhatóbb, de azért a már bejáratott, és hosszú ideje játszó emberkék fejére sem kéne cikkcakkban bilizni! Ha már nem világleírásról beszélek, akkor is ott van fájó pontként a tolvajok, fejvadászok, stb. kasztok részletezésének - ez egy Iker ezért ezt tudja :) - szabályrendszeri kidolgozottságának hiánya! És ez független attól, hogy ZŐD-el, vagy ÚT-vel, esetleg D20-al játszol... Amúgy nem tudom, hogy pl. az Enoszuke kiegészítő mennyire volt nyereséges??? Valakinek van erről infója? Mert, ha igen, akkor ezek szerint lehet részletes világleírásokat is eladni! (méghozzá kidolgozott alkasztokkal egyebekkel!)

Messen: A fix számok megölik a hangulatot? Mitől? Amúgy én sem azt várom, hogy leírják valahol, hogy Ifin lakossága 436, 572 fő, ennek 18,32%-a dolamin, 67,54%-aszisz, a többi pedig norvég biciklis postás... De azért egy olyan adat, hogy Tiadlanban körülbelül 5 millióan élnek nem ártana...

Nagypetak: Tudom, és a M* világán mindenki hero, senki sem nyomorog... Erionban teljes csatornázottság, nincsen fekália a sikátorokban, a koldusok is csak puszta hobbiból kéregetnek! Na ne má!!!!!!!!
Ynev világa ugyanúgy működik, mint a földi világ, ha kiveszed belőle a mágiát... Gondolj csak bele... Aztán nyisd ki BÁRMELYIK M* szabálykönyvet / regényt, és kezdd el számolni a termékenységet növelő mágiákat, majd ezekből szépen vond le az átkokat, és rontásokat, amelyek tönkrevágják a termést.... Készen vagy? Mi az eredmény? Szerintem még szarabb a végeredmény, mint a földi valóságban!

Maradok továbbra is tiszteletlen...