fronyoo @ 2008.06.28. 20:05
Úgy néz ki, szeretek kihűlttetemű témákba véleményezni...
A kaszt jó lett,de tényleg fölösleges, nagyegészbe'. de. Tudnék vele játszani, nem úgy, mint egy ilyen kyrpusztítóskránipusztítósmif*sszal...
márbocsánat.
szóval, jóez!
@ 2007.07.31. 16:35
Még valami (tudom, hogy későn, de muszáj):
Te, HalfDemon, élveztél már valaha bármit is az életben?
@ 2007.07.31. 16:12
Ua. vagyok, aki a cikket írta; az jutott még eszembe a különleges képességekkel kapcsolatban, hogy a harcérték esetleg növekedhetne szintfüggő mértékben s attól függően, a Mesélő hogyan határoz.
A tengerészkard sebzése pedig tényleg k5+2 legyen.
@ 2006.09.04. 22:47
Üdv
Amúgy a Harcosok barbárok gladiátorok kiegben van kalóz hivatalosan is
mint gorviki tengeri  vadász
Amúgy nekem tetszik
Javítva: 2006-09-04 23:49:00 - R.I.P. által

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-09-04 23:50:26 - R.I.P. által</font></small></b>
@ 2006.08.26. 06:58
Ha belegondolok, a tengerészkard sebzése lehet k5+2 is.
@ 2006.08.16. 23:52
te kis fanatikus na de azert megiscsak a Krani aquir fejvadasz kombinacioo az igazi...
@ 2006.08.05. 07:10
Nekem tetszik ez a Kalóz kaszt, abszolút nem butaság, igenis jó NJK vagy főellenfél képezhető de mint JK nehezen tudom elképzelni mert, hogy őszinte legyek túl tápos lett. Az első szintű kalóz már-már egy tapasztalt tengerész tudásával vetekszik. Ne felejtsük el, hogy a kalózok nagy része csak csőcselék volt és nem művelt 3 nyelven beszélő uraság. A tulajdonság dobások kódjai túl brutálisak...Egyszerűen túlzó. Ha megnézi a kedves alkotó, hogy tulképpen melyik dobáskód milyen tulajdosághoz tartozik (a MAGUS első oldalin megtalálható) maga is rájön, hogy bizony ez nem lett így jó. Egy kalózbanda vezérének még megértem hogy ilyen és hasonló módon legyenek kidobva az értékei de egy 1. szintű kalandozó kalóz ne legyen már ilyen erős. Anno még pont ilyenekből fakadt a fejvadász a legerősebb meg a tolvaj stílusú vita :D Szal az ötlet nem rossz de finomítani kéne.

ui: a kasztot fikázóknak meg üzenem, hogy építő kritika kéne...nem ilyen leszólom mert nincs jobb dolgom.

Javítva: 2006-08-05 08:12:22 - Egy Vándor által

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-05 08:12:39 - Egy Vándor által</font></small></b>
@ 2006.08.01. 00:06
Összességében teljesen igazatok van, hogy a kalóz kaszt fölösleges. Akármely más kasztot alakíthatom úgy, hogy akármely más kaszt legyen. A M.A.G.U.S. alkotói nagyot léptek előre az AD&D-hez képest azzal, hogy bevezették a mindenki által megtanulható képzettségek rendszerét, s közben észre sem vették, hogy ezzel magának a kasztrendszernek fölöslegességét tárták föl. A következő lépés a lassan, születése közben haldokló Summarium, majd az annak poraiból sugárfertőzött korcsként kiemelkedő Új Tekercsek volt. S láss csodát: a kor igényeivel s trendjével versenyt futó magyar RPG még a legújabb kiadásában sem szakított az elavult, mihaszna kasztrendszerrel. Miért? Mert PATINÁS. Stílusa van. És ők tudják, amit mi is tudunk, ha jól magunkba nézünk: ha van egy jó háttér, egy izgalmas történet és néhány remek karakterötlet, akkor semmi sem állhat egy frankó játék útjába. Persze, könnyebb megvalósítani egy karakterötletet egy teljesen szabad, képzettségekkel operáló, folyamatos fejlődést biztosító RPG-ben (mi is főként Warhammert játszunk), de, mint azt Ti is írtátok, egy kaszt-XP-szint-kövület rendszerben is ki lehet hozni akármely kaszt prototípusából egy elképzelésetek szerinti karaktert.
Mert aki szereti a szerepjátékot, az egy idő után rájön arra, amit már akkor tudott, mikor játszani kezdett, csak időközben esetleg elfelejtette: a szerepjáték magáért a szerepjátékért jó. Csak fantázia kell hozzá.
Azt kívánva, hogy legalább játék közben győzedelmeskedjetek azokon, kiknek halálát kívánjátok, maradok kiváló tisztelettel:
Kiss Zoltán as. dragonspine
@ 2006.08.01. 00:00
Üdv, a nevem Kiss Zoltán, de a neten mint dragonspine szerepelek. Meglehetősen ritkán jutok gépközelbe, így most reagálnék a megjegyzésekre.
Elsősorban: a Kalóz kasztleírásnak én vagyok az ORIGINAL szerzője. Az eredeti változata akkor készült, mikor elkezdtünk M.A.G.U.S.-t játszani, s a nagy lelkesedésben szinte még a Méhészből is különálló Harcos alkasztot csináltunk; azt a leírást (mely alig hasonlított az itt szereplőre) csak az akkor még létező Rúna szerkesztőségével közöltem levélben. Hogy kerülhetett volna a netre?…
A kalóz a szívügyem. Amikor életemben először játszottam RPG-t (AD&D-t), egy rosszindulatú tengeri rablót alakítottam; az első M.A.G.U.S.-karakterem is kalóz volt, akárcsak a Warhammer világába elsőként belépő figurám. Sőt, amikor egyszer kipróbáltuk a Star Wars RPG-t, egy wuki űrkalózzal küzdöttem a gonosz birodalmiak ellen. Beteg vagyok?…
A kalóz kasztot történelmi és irodalmi előképek alapján alkottam meg. Persze, hogy bárkiből lehet tengeri rabló, ha a sors úgy hozza, de az mégsem ugyanaz, mintha valaki a gyermekkora óta a tengert tartja második (vagy első) otthonának — kivételt képeznek Antoh papjai, akik, természetesen, minden tengerjáró lényt fölülmúlnak. A kalózok a Földön vagy gyermekkoruk óta ezt a mesterséget űzték — egy hajós nemzet ‘legális’ kalózai közt hajósinasként kezdhették pályafutásukat — , vagy szépszerével, esetleg erőszakkal vették rá erre az eleve tengert próbált népeket. Ezért a harcérték plusz is. A népszerűséget sem úgy kell elképzelni, hogy karakterünk a XIII. szintre lép és hipp-hopp híres lesz; várhatóan kalandozásai során nőttön nő a híre, s azért a cselekedetéért, mellyel a XIII. szinthez szükséges TP-t összegyűjti, a Mesélő extra IP-vel jutalmazza (a népek felfigyelnek arra, aki ilyen régóta cselezi ki ügyesen az igazságszolgáltatást; ezért hát a magas TSZ — meg azért, hogy a tolvajjal s a bárddal ellentétben megmagyarázzam, mi a fityfenéért kell a Szerencsevadászoknak +10000 TP a XIII-ik szint eléréséhez).
A bónusz képzettségek azt szimbolizálják, hogy bár tengeri (vízi) háttérrel rendelkezik kalózunk, azért számtalan helyről érkezhetett, így a ‘Hogy nyeri az alapfokú etikettet?’ című kérdések elveszítik értelmüket, hisz NEKÜNK kell megmagyaráznunk, hogyan nyertük e képzettségeket.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a kalózok a fegyverükből élnek. Ezért a szerencsevadászokhoz képest szokatlanul magas harcérték (ami a Harcosokhoz képest sem kutya, hisz az Amazón is 10 HM-et kap szintenként). De akárhogy is nézzük: SZERENCSEVADÁSZOK ők!! S bár tudom: rendelkezésre áll két harcos-tengerész alkaszt is, azok nem fedik azt a képet, amely bennem él a kalózokról.
Egyébiránt hadd kérjem ki magamnak, hogy olyan túlfejlett egót tulajdonítsatok nekem, mely a saját karakteremet túlmisztifikálva állítaná be azt a kalóz kaszt mintapéldányának. Calyon, a Kék Kalóz egy, a Quiron-tengeren játszódó kaland NJK-ja volt, mely sztori pont egy ilyen ‘tengeri fenegyereket’ kívánt. Csak nem irigykedtetek a hírnevére?
Még valami: a M.A.G.U.S. eredeti alkotói — nyílt titok — az AD&D-ből merítettek; a mindkét rendszerben szereplő alapvető fegyverek listáját áttanulmányozva meglehetősen egyértelmű átváltási szabályokra bukkanhatunk. Ezek alapján tehát nem egy ‘legyengített hosszúkarddal’ egyenértékű új fegyvert alkottam, hanem egy régi fegyvert, a cutlasst alakítottam át a M.A.G.U.S. rendszerére. Bocs Nyúlék nevében.
Morsat @ 2006.06.03. 17:59
Ibrahim:

ÁMEN!