Aingus_Og @ 2007.07.17. 11:39
Sziasztok!

Még két dolgot tennék hozzá a lentebb elhangzottakhoz. Az egyik, hogy a szöveges leírást és a számszerű szabályokat illik szinkornizálni.

Pl.: Fél-krill:
"Fizikai erejük nagyjából az emberével egyenértékű, de varázslati erejük már valamivel magasabb. "

vö.:

Faji képesség: Hangtalan járás.
Faji bónuszok: 2 ap-ból 3 lépést tehet meg.


A szöveg sehol sem említi, hogy gyorsabbak vagy híres lopakodók (tolvajok, stb), ellenben a szövegben leírt nagyobb varázslati erőt nem számszerűsiti semmi, tehát játéktechnikailag nincs is.

Vagy: Krill:
"Rendkívüli termetük és gyorsaságuk teszi őket jó harcosokká. Varázslati és fizikai erejük egyaránt jólfejlett, de önteltségüknek köszönhetően képességeik lassan fejlődnek. "

vö:

Faji képesség: Vízalatti légzés.
Faji bónuszok: 1 ap-ból 2 lépést tehet meg.

A vízalatti légézés elég spéci dolog, nem ártott volna a leírásba belevenni. Az összes leírt dolog közül csak a gyorsaság van számszerűsítve.

Ilyenek szinte minden fajleírásnál, sőt néhol a nép és egyéb leírásoknál is vannak.

A másik, amit a szerző helyében nagyon átgondolnék, az a tapasztalati rendszer. Ha egy parasztfiú könyörög, hogy mentsem meg a faluját egy vérmedvétől, akkor 1 tpt jár érte, azonban ha a falusi elöljáró kér meg ugyanerre, akkor kb 15. Ha csak egy szervezet vesz részt a dologban (a falu), akkor +100 tpt jár, azonban ha a faluban van egy kis kolostor is, és ott van a két szomszédos falu, valamint a favágó céh (5 csoport), és együtt kérnek hogy nyírjam ki a vérmedvét, akkor ugyanazért +225 jár. Ez így eléggé fura.

Minden jót:

Aingus Og
elGabor @ 2007.06.26. 08:19
kabal: lelkes és fantáziadús? :sor:
kabal @ 2007.06.26. 00:09
A Synibarr világra sza...segítése is iszonyatos mennyiségű munkával járt, aztán mégis milyen lett? Elnézést a Nagyföldi Legendák szerzőjétől az összehasonlításért...:-)
raud @ 2007.06.25. 21:59
Hát, az a meglátásom, hogy a szerzőnek még így, 32 oldalra minimalizálva is kellett melóznia a projekten egy keveset...

Ami a végeredményt illeti: sajnos egyetértek a nagy többséggel. Kevesebb ország és célzottabb leírás => jobb feeling. Fajok - amit a többiek már elmondtak. Példakaland: dícséret érte (igencsak nemes a célkitűzés), ám való igaz, hogy fontosabb dolgokra lehetett (kellett) volna költeni a felszabadult helyet...
Aserminio_de_Mueria @ 2007.06.25. 13:28
Diocletianus: Pl. Ferenc József-föld
Diocletianus @ 2007.06.25. 12:04
Földrajzi nevek: azért láttunk más hasonlót. Pl. a valóságban; Tűzföld, Izland (Jégföld); Grönland (Zöldföld), Nyugati-föld, Északi-föld és még egy rakat efféle "-föld" az Északi Sark környékén.

Bár az tény, hogy nem túl fantáziadús...
Recky @ 2007.06.25. 11:18
Hmm... Nos, igen, nekem most van olyan érzésem, mint amilyennek egyesek a Kalandföld kapcsán adtak hangot: az én első saját játékfejlesztő-próbálkozásom sok minden hasonlított erre a Nagyföldre. Szinte látom magam előtt ugyanazoakt a törekvéseket, amik engem motíváltak akkoriban; a kliséktől való elszakadást, a valósághűtlennek tartott mechanizmusok lecserélését, a saját, zseniálisan újszerűnek gondolt ötletek bedolgozását. Aztán persze én is ugyanúgy jártam, mint a Nagyföld alkotója; rá kellett jönnöm, hogy a klisé akkor is klisé marad, ha az orkokat xionnak hívják, és hosszú fülük van, hogy az új mechnaizmusok sem valósághűbbek a régebbieknél, és hogy a saját rendszerelemeim nem is annyira elegánsak, és nem is annyira a sajátjaim, mint gondoltam. Szóval, abszolút érteni vélem a szándékot (bár ha fejemet veszik, se fogom felfogi, hogy honnan tud egy kósza (izé, vadász) varázsolni; ez olyan D&D csökevény, amit én annak idején először hajítottam ki a saját játékomból, és a hasonlóságok után meglepett, hogy ilyet láttam benne).

Pozitívumok (mert azért ilyenek is vannak). Két dolgot akarnék kiemelni: az akciópontok rendszerét, ami szerintem viszonylag újszerűen (ha nem is egyedülálló módon) kezeli a kezdeményezés, illetve az egy körön belüli cselekvések mechanizmusát, illetve az Erő- és Varázslatszintet. Azzal, hogy ez a két érték mutatószámmá lett, nem pedig a fejlődés ugrásszerű mérföldköveivé, egyesít(h)ette (volna) a szintes és a szint nélküli fejlődés előnyeit. Később sajnos kiderült, hogy tapasztalati szintek is vannak a játékban... Ezzel együtt ezek szerintem hasznos mutatószámok lehetnek.

Ahogy Attila is említette: ez a játék így, ebben a formában nem éppen játszható. A kasztokról szóló fejezetből egy árva szó sem derül ki a kasztok mibenlétéről, nem ártana még pár szó a képzettségekről, a mikroméretű táblázatok pedig elég illúziórombolók - főleg, hogy a kinagyításuk is nehézkes a hasábok méretei miatt. Persze, ha ez valóban egy 4-5 kötetnyi (szabálykönyv, mágiakönyv, eszköztár, bestiárium, térképek) anyag nem túl jól sikerült zanzásított változata, akkor ezek a szerkesztési problémák nyílván nem a játékra, csak erre a pályaműre vonatkoznak.
Mondjuk azt én sem értem, miért kellett 7 oldalt példakalandra fordítani, 2-t pedig telejsen üresen hagyni, ha egy bőséges anyagot próbál az ember 32-oldalba sűríteni, amibe jól láthatóan nem nagyon akarna beleférni minden lényeges információ...
@ 2007.06.25. 10:53
"A világ lényege az egyensúly…" Ez eléggé sablonos
Orastes @ 2007.06.25. 09:24
Kicsit hasonlít az Auvronhoz, hasonlóan átgondolatlan, és összegányolt. Nem értem pl. a kasztoknál (harcos) a "háborús harcos" "gyilkoló" "hentelő" c. izékre miért volt szükség? Továbbra is fenntartom, hogy a Word helyesírásellenőrzője egy roppant hasznos találmány, és a tartalomjegyzék itt is kimaradt.. a táblázatokról nem is szólva.
Aserminio_de_Mueria @ 2007.06.25. 09:23
Sajnos nem tudom megszólítani a szerzőt, mert sehol sem találtam utalást a kilétére, de mi lenne, ha versenyen kívül feltennéd az egész játékot ide az RPG.HU -ra és akkor valóban véleményt alkothatnánk róla? Jelen formájában inkább csak ízelítő egy rendszerből.

Amúgy egy tanács: A rengeteg birodalom és a rengeteg faj szükségtelenül túlbonyolítja a világot. Nehéz fejben tartani huszonvalahány országot úgy, hogy mindegyik egyedi, karakteres is legyen ne csak az "északon elterül még egy birodalom" szintű közhely.

A fajokkal is hasonló a problémám: Minden egyes faj egyszerűen vagy harcos, vagy mágus. Ennél többet nem is tudunk meg a leírásukból. Mi köztük a különbség? Mik a jellegzetességeik? Kultúra, vallás, hitvilág, szokások? Technológia (Igen, említetted, hogy egy muskétát könnyen használója ellen fordíthat egy tűzmágus. Kipróbálták valaha? Melyik ütközetben szenvedtek katasztrófális vereséget a muskétásezredek? Elbukott netán egy egész civilizáció?)
Ha ezeket fejben elrendezgeted, látni fogod, kb. mi teszi egyedivé az egyes lényeket.

A rendszer eléggé kusza, például néhány táblázat mellett nincs ott, hogy milyen értékek is szerepelnek benne, így találgtni pedig elég nehéz.