@ 2007.08.17. 07:45
Igen, normál méretben ki lesz egészítve a rendszer különböző példákkal és példajátékkal is. (Ehhez még találnom kéne egy társaságot, mert nem szeretem a "laborkörülmények" között létrehozott példajátékokat...)
Glen_Rovan_Asgaard @ 2007.08.16. 14:46
Hát nem is tudom. Kétszeri elolvasás után kezd kirajzolódni nekem az egész rendszer. Azt kell mondjam nem rossz, sőt, nekem tetszik az ötlet. Alkalomadtán a "teljes" verziót is majd el szeretném olvasni (ha lehet). RPG alapkönyvnek elmegy, igaz kissé darabos a megfogalmazás, de a körítés teljesen lényegtelen, játék közben úgyis a példákat illetve a táblázatokat fogják benne keresni. A koncepció megértéséhez meg olyan mindegy, hogy "frappáns"-e a szöveg vagy sem. Ami a többit/többieket illeti. Nem értem miért kell fennakadni azon hogy nincsen meg a rég megszokott "+1/-1" elv. Elvégre ez a pályázat arról szól, hogy újat mutassanak, nem azért hogy a régit csiszolják.
@ 2007.08.10. 16:21
Megjegyzés: Volt a rendszerrel egy problémám. Olyan rendszert akartam a setting mellé, ami a köznapi valóságot írja le. Ilyet sajnos csak egyet ismerek az ingyenesek közül; a Vajra Enterprises Modern-ORC rendszerét, ami egyrészt hatalmas terjedelemmel bír, másrészt nagyon bonyolult és miniciózus. Ezért lett inkább saját fejlesztés.
@ 2007.08.10. 16:17
Nos, elismerem, hogy első látásra valóban bonyolultnak tűnik a rendszer. Azonban egyrészt bele lehet tanulni, mint minden más rendszerbe (itt bukott a mini-játék koncepció, ezt most már tudom, nem kell hangoztatni), másrészt csak kicsit bele kell gondolni a lépésekbe.

1. Van a jártasság értéke, ezt kell összevetni a feladat nehézségével. Ez nem tarthat sokáig.

2. Vannak a helyzetet befolyásoló "állandó" tényezők (használt eszköz, rendelkezésre álló időtartam, tulajdonságérték és az esetleges képességek). Ezeket a játékosnak ismernie kell, tehát ez sem tart sokáig.

3. Környezeti és egyéb, "változó" tényezők, amelyek mindig a helyzetből adódnak. Ez lényegében elég gyorsan számba vehető, mert csak annyit kell eldönteni, hogy mennyire sújtja a karaktert hátránnyal a környezete, vagy mennyire előnyös számára ugyanez. (Itt jön be a köznapi logika, azaz a józan paraszti ész, amely képes arra, hogy segítségével eldöntsük, például a vadász a puskájával mennyire lesz hátrányos helyzetben egy lövésnél, ha éppenséggel nagy a szél és zuhog az eső. A lényeg; kicsit, közepesen vagy nagyon. A dolognak ez a része arról szól, hogy mindenféle számolgatás helyett egyetlen helyzetítélettel megoldható a kérdéses kis +1/-1 módosítók sokaságának problémája. Egyébként, ettől a helyzetfüggő ítélettől sokkal rugalmasabb is a rendszer, mintha számokkal dolgoznánk.)

4. Gurítás.


Mi ebben a bonyolult és a hosszadalmas? Táblázatok??? Összesen kettő táblázat van, ami --- szerintem --- nem nevezhető soknak. Főként úgy, hogy minden lehetőséget lefednek, és nem kell megtanulni őket, mert elég rájuk nézni, könnyen használhatóak. Az egyiknél annyi a lényeg, hogy mekkora a különbség két érték között, a másiknál pedig a kocka mutat mindent.


Jó, lehet mondani, hogy az alkotó szempontjából valóban könnyebb minden, ezt nem is tagadom. Csakhogy ezt a rendszert már többen is próbálgatták, nem csak én használtam. A kezdeti nehézségeken túl (minden létező rendszert ki kell ismerni ahhoz, hogy használd) kivétel nélkül mindenkinek az volt a véleménye, hogy megfelelően rugalmas és egyszerű. Nem csak a saját véleményemet erőltetem.
Jester @ 2007.08.10. 14:39
Jogos. Tehát példa:
A rendszer leírása szerint azt kitalálni, hogy egy adott karakter képes e eltávolítani azt a bizonyos lakatot - a képességek, táblázatok, helyzetelemzés, körülmények, feladat nehézsége, tulajdonságok figyelembevételével - majd a táblázatokból adódó módosítók kezelésével majdnem annyi ideig tart, mint IRL leszedni azt a lakatot.
Azaz, kellemetlenül túlbonyolított a "skill" rendszer. Ezek után még azt is ki kell találni, hogy melléfogás, rontott próba, félsiker, siker vagy kivételes siker, már ha a fenti gurítás táblázat alapján végre dobtunk is egyet. Szerintem pont egy ilyen túlszofisztikált rendszer veszi el az időt a szerepjázéktól. Pedig egy ilyen életút alapú életút játékban az lenne a lényeg, vagy nem?
Persze megvan a lehetőség, hogy az egészet átugorva és a logikán alapulva gyorsan eldöntsük, hogy kinyilt e már az a fránya lakat, de akkor meg minek az egész cécó?
BePe @ 2007.08.10. 13:12
Garcius
nem lehet hogy pl azert vannak megturve, mert nem sertik a forumszabalyzatot es belefernek a szolasszabadsagba?

Jester
legkozelebb kerlek peldakkal es ervekkel illusztrald az ilyesmit: `akad még bőven a játékodat nehézkessé tevő elem`
mert anelkul tenyleg szimplan beszolas-szaga van a dolognak.
@ 2007.08.10. 13:00
Jester: egyáltalán nem kifogásnak szántam. Tény, hogy így történt és kész. Más is említette, hogy nem ment neki a pályázatnak teljes erőbedobással, akkor ők is csak kifogásokat kerestek?

Egyébként is szó volt már róla, hogy a személyeskedést nem ártana visszafogni.

A mellédumáról: mi MELLÉ dumáltam? Hozzászólásod kifejezetten értelmetlennek tűnik.



(Az ilyen beszólások részben az RPG.HU-t, mint honlapot minősítik, így nem értem, miért vannak eltűrve...?)
Jester @ 2007.08.10. 10:53
Garcius:
"Az a helyzet, hogy éppen más dolgok vitték el az időmet, amikor jött a pályázat. Így először  nem is akartam beküldeni semmit, azután volt még két hét a határidőig, mondom hajrá,  megpróbáljuk."

Azért ez simán győzhetne a hülye kifogások versenyén.

"...hogy ha  kibővítem valamelyest és teljes (normál) rpg lesz belőle, akkor mit találtok  hibásnak.(?)"

Ez a rossz melléduma, akkor sem fog erényedre válni, de akad még bőven a  játékodat nehézkessé tevő elem úgy is.

<b><small><font color=brown>Javítva: 2007-08-10 11:54:07 - Jester által</font></small></b>
Attila @ 2007.08.10. 07:55
Minden munkáról lesz cikk, nemsokára sorra is kerül mind. Több győztes is lesz, plusz terveim szerint közönségszavazás is, oszt' meglátjuk.
Baltass @ 2007.08.10. 00:51
Győztesek majd a végén. Már csak olyan 5 lehet hátra.