Guildenstern @ 2007.09.24. 11:15
Biohazard:
http://www.warehouse23.com/

Armand:
Szerintem volt értelme az 5. kiadásnak. A 3. kiadásnál részletesebb, a 4. kiadásnál kevésbé bugos.
Biohazard @ 2007.09.22. 17:09
Csak egy gyors kerdes: honnan szerezted be oket? Silverland-ban nem kaphatoak ezek a konyvek
oil_ali @ 2007.09.21. 10:26
Armand,

Nyilván, semmi sem kerek. Csak arra próbáltam utalni, hogy az igényes szerepjátszásra való hajlam kialakul az idők során, ez pedig vonzza a "történetmesélős" rendszerek szeretetét - felfedezésének igényét. De tény, hogy évekig kell várni, amíg egy Ars Magica kaland létrejön - a semmiből.

Nem véletlen, hogy pont ez jelent meg magyarúl.
Birbin @ 2007.09.21. 08:50
Szerintem szükség van ilyen könyvekre, és főként a filozófiai részleteikre. Mi is a bűn? Egy történelmi elemeket használó játékban jó, ha olvashat ilyesmiről az ember.

A kalandjátékbeli (pl D&D) démonok ötméteres, kardot rázó izomkolosszusaihoz képest ArMben a lelkek megrontására törekednek. Például az, aki kereskedőnek álcázza magát, s aztán finom praktikáival bűnre viszi az embereket: nem látogatják a misét (az Úr napját szenteld meg), adományait pedig üzleti alapon számítja, amivel az eredetileg kegyes cselekedetből eltűnik az áldás.
Ez a kliséváltás szerintem sokakban nem tudatosodik, amikor játékot vált.

Radivoj:
Ez a játék nem a kiismerhetetlen babonaságokról szól.
A misztikum az ismeretlenből táplálkozik, tehát bárki misztikusabbá teheti a játékát, ha olyan dolgokat mesél, amelyekről a játékosok nem tudhatnak.

Kösz az ismertetőt!
kabal @ 2007.09.20. 13:08
Ó,nem akartam én aktuálpolitizálni,csak a Shadowrun-Árnyékmagyarország kopaszaira céloztam...
Armand @ 2007.09.20. 13:07
Olman, elnézést, a szenilitás. :)

Ali,

tartok tőle, hogy nem oly egyértelmű az életkor előrehaladásnak és az Ars Magica iránti megnyílásnak a korrelációja, ahogy te azt feltételezed, de felesleges erre több szót pazarolni jelenleg. :)

A.
BePe @ 2007.09.20. 08:51
Megkernem az erintetteket, hogy turulista es/vagy kulturrasszista nezetekrol vallott allaspontjukat /pro vagy kontra/ egy masik siteon vitassak meg.
Koszonom.
Urban @ 2007.09.19. 22:23
Vagy ott a Dogs in the Vineyard, az is a XVIII. szazad eleji nyugatamerikaban jaccodik, es ejj, be jo! :reklam:
Radivoj @ 2007.09.19. 21:50
OFF:

"Pedig elég csak Salemre gondolni, ott is volt jócskán babonaság, boszorkányrontás meg netán a háttérben a Mágia Művészei."


Szerintem pont onnantól érdekes egy kvázihistorikus környezet, hogy nem adsz játékosi kezekbe varikat. Onnantól töltekezhet föl egy világ kiösmérhetetlen babonaságokkal. Már ha egy paranoiás környezetet kívánsz építeni. (A Ars Magi nem ilyen, de most egy újvilági, salemi szcenárióról beszéltem - arról, hogy fuccs mindennek, ha white wolf-módra ott kavarnak a mittikus titkok tudói, a magija tudósművészmestermágusai.)
Marvin @ 2007.09.19. 21:30
Úgy bizony, Johann, ha pár tirpák amerikai nem vette volna a fáradságot, hogy elmerüljön az óvilági történelemben (egy még tirpákabb meg ki nem találja az egész műfajt, a szerepjátékét mármint), sok évvel később az echte européerek se verhetnék magukat a művelcségükre.

Meg ugye nálunk tömegek hagytak hátra csapot-papot az AM megjelenésekor, főleg a Mákos meg az aquir géppisztoly egyszerű örömeit, hogy hermetikusan és művészien fireballozhassanak. Gondolkozzunk már.