Alfdam @ 2007.12.04. 12:17
Azt nem szabad elfelejtenünk, hogy az nWod-ra erősen rányomja bélyegét az állandóan és durván hangsúlyozott opcionalitás (ellentétben az oWoD-dal), a metaplot szinte teljes körű hiánya (ellentétben az oWoD-dal) és az, hogy ezek a kiegészítők mindig mint ötlet-gyűjtemények kerülnek felvezetésre (ellentétben az oWoD-dal). :)
Az új WoD sose tér vissza a régi fertőjébe, ahol minden kieg mint Isteni Kinyilatkoztatás jelent meg, Ami Úgy Történt és Így Van címszavakkal.
Noro @ 2007.12.03. 19:51
Átlapoztam újra a könyvet, de nekem továbbra is úgy tűnik, hogy csak a bőrtolvajokat és a rókaszellemek egy spec esetét lehet karakterként megalkotni. Az kétségtelen, hogy az előbbiekre mutatott példakarakterek között van egészen extrém is. De a könyvben szereplő holló-, jaguár- és hiénalények "szörnyek"
Biohazard @ 2007.12.03. 18:37
A 'tobb' nem feltetlen egyenlo a 'jobb'-bal..
Ez a kieg. nalam mar meguti a higito kategoriat. Termesz-emberek,roka-emberek,del amerikai es afrikai alakvaltok,mint jatszhato karakterek? Amit ebbol en felhasznalnek,azok a bortolvajok. Es azt is max ellensegkent.
WoD-ot meg ne akarjuk mar DnD-vel egy lapon emlegetni. Hacsak nem akarjak a fel compendiumot jatszhatova tenni :)
Pett-moondevil @ 2007.12.03. 18:17
Nekem nagyon tetszett a kieg, de szerintem kevés köze van (többek közt) a Werewolf hangulatához. Sokkal inkább egy vérfarkasról szóló B-horroréhoz, megfűszerezve azzal, hogy a filmbéli gonoszt te alakítod és nem csak vetélytársaid, hanem (eleinte) lelkiismereted is van. A bőreváltók számára a garouk tökéletes félistenek, fordítva pedig korcs szörnyek, akiket leginkább megállítani kell.
kabal @ 2007.12.03. 18:16
Na igen,ha az átlagember is állandóan vámpírokba botlana,azt már nem természetfelettinek,hanem természetesnek neveznénk. A régi AD@D kampányunkban alig szerepeltek szörnyek,ezért ha feltűnt egy troll a kis falu környékén,az egész környék felbolydult. A szörnyek legyenek csak ritkák,attól lesznek izgalmasak.
Olman @ 2007.12.03. 17:11
A hangsúly a lehetőségen van, és a Mesélő belátása szerint határozhatja meg az arányokat, melyikből mennyi található és milyen interakciót tervez a karakterekkel. A Mage meséimben például a karakterek egyszer sem találkoznak vámpírokkal, pedig a igencsak jelentős a városokban a vértestvérek befolyása. Attól még hogy valami van, nem feltétlenül kell bemesélni. Lehet, hogy a játékban sosem kereszteződik az útja egy ilyen bőreváltóval vagy bármi egyébbel.
Jester @ 2007.12.03. 16:34
Szerintem minnél több kieg van és minnél több játszahtó faj, annál jobb lehet egy-egy játék. Nem állítom, hogy a mesélők helyzete könnyebb lenne, de a több, színesebb játéklehetőség nem hinném, hogy hiba lenne.
Ynas_Midgard @ 2007.12.03. 15:56
Well, én alapvetően ezeket a "dolgokat" (értsd: lesser supernatural lények) alapvetően NJK-knak szánom, ha bemesélek egyet.
A könyv viszont nagyon jó, az ismertető szintén - várom a Changing Bredds-et :)
fefceman @ 2007.12.03. 13:36
csak nekem ugrik be a:aki bujt aki nem c. film?
Biohazard @ 2007.12.03. 11:06
NWoD nem is annyira uj..lassan kezdunk visszaterni a regi kerekvagasba es megint kismillio kieg hoz be kismillio jatszhato karaktert es ugyanott tartunk,mint eddig :))
A meselo meg vagy tokon lovi magat,amikor a jatekosok kiegeket lobogtatva akarnak mindenfele extrem karaktert jatszani,vagy megveszi es elolvassa mindet,hogy ne erjek kinos meglepetesek :) Az ismertetot koszonom!