Frigabus @ 2008.07.12. 09:32
WhiteTiger52:
A számításnál nem is a játékosokra gondoltam, hanem a mesélőre, akinek mégis csak be kell valamennyire lőni, hogy milyen eséllyel sikerül a játékosok egy próbája.
A visszatétel egyébként nem korononként van, hanem a húzás után.

A véletlen szerepéről: szerintem igényli a szerepjáték bizonyos szinten. Én például mesélőként bazi unalmasnak tartanám, ha a játékosok értékeiből előre tudnám, hogy egy ajtón be tudnak-e majd menni vagy sem. De persze ha túl nagy szerepet kap, az se jó (erre pont jó a feketelacis példa). Az alapszám + dx rendszerekkel az a baj, hogy lineárisan nő az esély, ezért sokkal nagyobb a rosszabb tulajdonságúnka az esélye. A sok kockás rendszerekben (pl Shadowrun) pedig a sok kocka a baj. Az enyém főleg ezekre hasonlít, csak a "kockákon" nem ugyanakkora az egyes számok "kidobásának" esélye.
Ezért nagyon-nagyon kicsi a játékban az esélye annak, hogy a nyüzüge lenyomja feketelacit. Olyan szerencse kell hozzá, hogy na (pl. pont akkor mozdul meg feketelaci veseköve, ezért pár másodpercre teljesen elgyengül.

És tény: lassítja a játékot. Épp ezért a harcrendszerem szinte bántóan egyszerű, hogy ne tartson sokáig.

A korongokat egyébként kfőzhető gyurmából gyártottam le. Szép színesek.
@ 2008.07.11. 17:17
Frigabus:

Az hogy egy célszámra emkora az esélyed az könnyű: egyszerű valószinütlenség számítás, amennyiben tudod, hogy melyik színből menyi van az adot zsákban. De ha nem, az elégé súlyos dolog lenne.

De felesleges is kiszámolni. Szerinted háőny szerepjátékos számolja ki, hogy mekkora eélyel dobja ki az adott számot? senki., Legfeljeb azt mondja h 50-50%. Vagy sikerül vagy nem. Ez itt is megvan.

De az sem igaz, hogy egy egyes értékű karakter csak enyhe hibát dobhat. Ugyanis, háromszor és nem egyzser tévezhet, vagy ha csak egyet, akkor eleve legaláb két tulajdonsága nulla, és ott az enyhe is súlyos következményekkel járhat. Lesel a székről. Felaáálok.
Lesel a székről. Nah vajon ha nm tudok mozogni mert az erőm nulla hogy kászálodok vissza?

Ha nem lasítaná le a játékot azt mondanám tökéletes. A visszarakással van a baj, és az egyesével huzásból. Van 5letem hogy lehetne gyorsítani, de az anyagi csőd lenne, feltéve, hogy nem egy korong kivágó gyárban dologozl,més naponta hazahozol 10 darabot, mert ugyse tünik fel. Több zsák kell. De a legegyszerübb ha már modelezni karod, hgy szaknedben ki fog győzni: az erősebb. Most képzeld el Fekete Lacit egy húsz kilós vakarcsal szkanderezni, mekkora esélye van hogy nyerjen?

És a poén az, hogy ha véletlen kockadobásra bízod az iylet, előfordulhat h igen. Az esély megvan rá, hogy Fekete laci 1-et dob, a pici meg 20-at, és akkor enm csak lenyomja hanem eltöri a kezét is? mert ugye 1-es automatikus kudarc mindenhol. Ami ráadás következményel is jár. Ha nagyon egyzerüsíteni akarod, akkor a véletlent egy az egybe ki kel venni. Mert ha belegondolsz igazábol nagyon kevés eset múlik a véletlenen. És nagyon sok esetben, mi például nem is dobtunk már mert egy 15ös gyorsaságú ember egy 5ös gyorsaságú izpompacsirát elöbb a földre küld MINDEN esetben, mithogy az reagálni tudna. És a valóságban is így van. az egyszerű rendszerbe enm kell véletlengenerátor. ennyi nem több
Frigabus @ 2008.07.11. 10:24
Aingus Og:
Hát arra a képletre, ami egyszerűen hangzik, de valójában elég bonyolult.
Vagyis ha a + b + c = 27, akkor mi az esélye, hogy ha x darabot húzunk belőle visszatétel nélkül, akkor az x-ből legalább y darab a (vagy b vagy c) lesz?
Mikor a rendszert kigondoltam, akkor azt hittem, ez könnyen megy, de beletört a bicskám. Persze ha a húzott korongok száma 2 vagy 3, akkor még gráffal könnyű kiszámolni, de e felett már nagyon szivatós.
És persze, hogy lehet kockákkal is modellezni, méghozzá hatoldalúval, ahol három két számból adódó csoportot csinálunk (pl. ami nálam a fekete korong, az a kockán az 1 és a 2 és így tovább).
Aingus_Og @ 2008.07.07. 21:36
Frigabus:

Engem meggyőzött a dolog. Mellesleg kockákkal is lehet kivitelezni ezt az elvet, talán meg is csinálták már.

MIlyen valószínűség számításra van szükséged?

AiO
Frigabus @ 2008.07.07. 14:52
Köszönök minden megjegyzést epével és anélkül is!
Pár dolog, hogy reagáljak rájuk:
1. Bármily fura, némi gyakorlattal az ember pont a megfelelő számú korongot húzza ki a szütyőből/dobozból.
2. A játékban három fő tulajdonság van: test, szellem és lélek. Ezért van az, hogy az említett szkandernél, ahol mindkét fél ereje és képzettsége ugyanakkora, akkor annak van nagyobb esélye, akinek az ügyessége és az egészsége (vagyis együtt a test tulajdonsága) jobb. Ez így direkt van, eleve ezt akartam: aki nagyobb hangsúlyt helyez a testére, annak minden testi próbánál előnye van - és minden szellemi és lelki próbánál hátránya.
3. Miért nem kocka? Hát csak. Olyan játékot akartam, ami egyszerű (egy húzás, egy célszám), de mégsem túl egysíkúan nő a siker esélye a képzettség növekedésével. A rendszer az egyensúly felé toszigálja a játékosokat (mivel egy próba sikere függ a tulajdonság és a képzettség mellett a 27 korong színek közti megoszlásától is (ebből adódóan pl. egy atom erősügyesegészséges harcos a vártnál sokkal nagyobb hátrányba kerül egy szellemi próba során, mint amit az alap számok mutatnak.
4. Itt már komoly valószínűség-számításról van szó (nem is tudok saját erőből képletet alkotni rá), de a nehézségi szintek elnevezése nem véletlen. A próbák 90%-a 1 és 3 közötti, a fölött már tényleg NAGYON NEHÉZ a próba. A különféle módosítók (pl. falmászáskor egy mászófelszerelés, harc közben a hátulról támadás) nem a próba nehézségét növelik alap esetben, hanem a húzandó korongok számát növelik vagy csökkentik. De egyébként magas képzettségnél egy könnyű próbára nyugodtan lehet mondani húzás nélküli is, hogy sikerült.
5. "egy teljesen béna karakter (tulajdonság 1, képzettség 0) bármekkora is a célszám, legfeljebb apróbb malőrt tud elkövetni, katasztrofális hibát biztosan nem."
Megfogtál, hát ez bizony hiba, ehehe...
stargazer @ 2008.07.04. 09:31
nekem ez túl bonyolult. sztem ennél sokkal egyszerűbb kell legyen egy rendszer alapjait tekintve, de nem fáj ha másnak tetszik és jól tud vele játszani.
Matzi @ 2008.07.03. 18:49
"Ha például súlyemelés próbát kell tenni, akkor nem a Test hanem az Erő tulajdonságnak megfelelő számú korongot húzom."
Igen, de mivel nagyobb az egészséged, több olyan korong van a zsákban, nagyobb eséllyel húzol olyat. És itt a gond.

"Másrészt, viszont én úgy látom, hogy mivel 3 fléle színű korong van"
Ha így lenne, akkor elég lenne néhány darab 3 oldalú kocka, de itt némileg tolódhatnak a dolgok. Mégha csak kicsit is. Illetve hát csak kicsit.
@ 2008.07.03. 14:09
Nem egészen értem itt egyesek problémáját, hogy a tulajdonságok befolyásolják egymást. Ha például súlyemelés próbát kell tenni, akkor nem a Test hanem az Erő tulajdonságnak megfelelő számú korongot húzom. Tökmindegy, hogy menniy az Egészségem vagy Ügyességem, nem így működik?
Másrészt, viszont én úgy látom, hogy mivel 3 fléle színű korong van, átlag 3-ad annyi siker lesz, mint a kihúzott korongok száma, vagyis egy 6-os célszámhoz illik 15-20 koronggal nekifeszülni.
dragondark @ 2008.07.03. 11:41
Ötletnek jó. Lehet, hogy kipróbálom. Kösz'
Matzi @ 2008.07.02. 20:05
Markolni nem szabad belőle, mert minden húzás után vissza kell rakni a kihúzottat. Emellett az esélyek tényleg elég kicsik, a menete meg lassú. Cserébe adja azt a könnyebbséget, hogy egy teljesen béna karakter (tulajdonság 1, képzettség 0) bármekkora is a célszám, legfeljebb apróbb malőrt tud elkövetni, katasztrofális hibát biztosan nem. :)

A célszámokból is értelemszerűen maximum 4-5 használható, normális körülmények között, ami azért egy átlagos játékot messze alulmúl.

Ráadásul mindenkinek kell egy zsák, meg egy csomó korong, amit előzőleg valahonnan bekell szerezni. A mesélő dolgát inkább nem is részletezném...

stargazer:
"ebből nekem CSAK az a törekvés érződik hogy MÁS legyen"
Attól, hogy más akar lenni, még nem lesz jó. Értékelést meg asszem nem lehet javítani.