ZeKosza @ 2009.06.22. 21:25
Na, most már én is úgy döntöttem, hogy alaposabban belenézek ebbe a Kard és Mágiába., merthogy elsőre nagyon tetszik. Igazából a kalandok hangulata egyből megfogott ebben a modulgyűjteményben - számomra megvan benne a lapozgatós könyvek naiv bája (pozitív értelemben), és a Might and Magic rpg lézerfegyveres sárkánykaszabolója is.:) Egy szó mint száz, ki fogom próbálni élesben. És újabb gratula egy "veterántól".

elGabor @ 2009.06.22. 08:26
Lepus: a másik (nemrég kezdődött) kampányom hasonlóan fókuszált, a kipróbált "amnéziátok van és jó nagy trutymóban vagytok" receptre épül. Ez azért is szükséges, mert tudom, hogy az egyik játékos hajlamos a kalandok kikerülésére, és ha nem ösztönzik erősebb eszközökkel, akkor hajlamos a nyugodt, de előbb-utóbb nem túl érdekes "építkezős" játékmenetre. Meglátjuk majd, mire jutunk vele.

Az alapkampány csapongóbb és változó tónusú. Az, hogy nem alakult ki benne egy meghatározó szál, részben annak a következménye, hogy a játékosok alapvetően szabadok, és ez jött ki a cselekedeteikből; részben pedig annak, hogy két alkalommal, amikor majdnem sikerült kulcsinformációkat szerezni specifikus karakterek ambíciózus projektjeihez, a balszerencse és a hibás döntések következményeként pont a cél előtt kicsúszott a markukból a győzelem.

Az utolsó bekezdéseddel egyetértek; én is nagyon szeretem ezt a megközelítést. Talán a Wilderlands tudatosította bennem a szemléletet.
Lepus @ 2009.06.21. 13:01
Én azon gondolkodom, hogy indítanék egy Fomalhaut kampányt, ha találok lelkes játékosokat...
Kicsit a régi és új házasságaként tudnék elképzelni egy ideális kalandsorozatot - egyik oldalon a "régi" vonal, a szabad kóborlás, kalandozás és a játékosi képességekre fordított figyelem a karakterek képességeivel szemben, a másik oldalon pedig az "új" vonal, a karaktereknek legyen jól meghatározott célja, ideális ha a csapat nem mindenféle vidék aljanépségéből verbúválódott "rag-tag" rablóbanda (ld. ember varázsló egy mágikus birodalomból, elf vándor, áruló sötételf tolvaj, hobbit betörő és hét törpe), hanem hősök csoportja, akik okkal vannak együtt, és okkal járják a világot...

Pl. egy isten követői, akik uruk régi hatalmát szeretnék visszaállítani... Vagy egy hanyatló kupolaváros lakói, akik a külvilág felderítésére, erőforrások gyűjtésére, vagy valami titokzatos feladat elvégzésére vállalkoztak... A lehetőségek tágak, és minden egyes "saját történet" ezer ponton kapcsolható a világ apró rejtélyeihez.

Nekem nagyon tetszenek a magyarázatlanul hagyott kis titkok, rejtélyes feliratok és szobrok, romba dőlt városok az élet nyomaival... Mindegyik mögött egy egész regényre elég történet lehet, és csak a mesélőn (és a játékosokon) múlik hogy melyikbe merülnek bele.
Bulldy @ 2009.06.19. 13:16
Marvin: Ez valóban így van. Én bepróbálkoztam egy teljesen "szabad bejárású" kampánnyal, de a játékosok nem haraptak rá, többé-kevésbé igényelték a "questeket". Szvsz ha van egy történetszál, amibe a játékosok belekapaszkodhatnak, de emellett ha akarnak, mehetnek a saját fejük után is, az a legideálisabb.

A cikk tárgya nekem tetszik. Nem a megszokott kalandmodul (ez nem baj!), inkább bő lére eresztett kalandötletek gyűjteménye. Ha akar, a mesélő építhet rá kampányt, lehet egy-egy epizódként beszúrni belőle valamit egy futó kampányba, vagy csak kiindulópontként elővenni egy hirtelen összeállt játékhoz. (Az a halálom, mikor egy modulban még harmadik olvasásra sem tudtam megjegyezni sok apró, de fontos momentumot.)
Ravenheart @ 2009.06.19. 09:11
Akkor ezt megbeszéltük. :)
Marvin @ 2009.06.19. 08:47
Jó lenne már felfogni, hogy vannak ám átmenetek is a csőkaland és a "sandbox" közt, a többit meg rajongva tisztelt mesélőm már volt szíves. :nyal:
elGabor @ 2009.06.19. 08:24
Ravenheart: Marvin régóta játszik a kampányomban, tehát legitim véleményét feltehetően a játékmenet alapján alakította ki.
Ravenheart @ 2009.06.19. 08:16
Jó lenne már felfogni, hogy a sandbox játékstílus és a vázlatosan kidolgozott modulok nem egyenlőek a hack'n'slash-sel, és egyáltalán nem zárják ki a jó történetek lehetőségét, sőt! Én például jobban szeretem, ha van nálam valami forrásanyag, amiből a játékosok kialakítják a maguk kis történetét, mint a precízen felépített forgatókönyvet, ami korlátozza a játékosok mozgásterét.
Másrészt, játékosként is jobb érzés a saját történetedet írni, mint végigvándorolni másén. Ha utóbbira van igényem, akkor megnézek egy filmet, elolvasok egy könyvet.
Ez a kiegészítő sokkal több kalandlehetőséget és történetet tartalmaz a maga húsz oldalában, mint sok más játéknál egy 64 oldalas kalandmodul. Csak kicsit dolgozni kell vele, nem úgy mint a "késztermékeknél".
Marvin @ 2009.06.19. 07:44
Lehet, hogy nagyon klasszikus és oldschool ez a "felszabadultan vándorlunk, gyakunk és tápolunk, amerre látunk"-stílus, de nekem kicsit több sztori kéne bele. A maga műfajában ettől még remek.
elGabor @ 2009.06.19. 05:44
Lepus -- thx. Islands on an Emerald Sea címen két része már megjelent a Knockspell első és második számában.