Aserminio_de_Mueria @ 2009.11.06. 09:28
Akkor a modulban olyan két mondat erejéig ezt jelezni kellene, vagyis hogy Dynalonnak joga van utasítást adni a karaktereknek és ez az egész a kapitány/felettesük hozzájárulásával történik, mert ahogy én végiggondoltam, így a csapat azonnal indul, míg ha ez nem tiszta, akár elkezdődhet egy kémvadászat is a hajó fedélzetén, hiszen Dynalont könnyen beépített birodalmi ügynöknek nézhetik.
romulan @ 2009.10.07. 17:48
válasz Aserminio_de_Mueria-nak
Thx az észrevételekért.

Dynalon nem a közvetlen felettese a csapatnak, de utasíthatja őket. A parti (mint minden SW parti) azért kap hajót, hogy eljuthasson egyik bolygóról a másikra: ez amolyan fantasy ló-pótlék. (Szerintem ez világos). A csapat tulajdonképp a felkelők kötelékében is az, ami: egy kalandozó csapat. Megbízzák valamivel, majd megy, és végrehajtja. Dynalont senki nem fogja felelősségre vonni, mert feladatot adott nekik. Ha szervezetileg kellene elhelyeznem a játékosokat, azt mondanám, hogy egy speciális osztag, amelyet szükség esetén bármelyik magasabb egység igénybe vehet.

Eddig érkezett már egypár észrevétel, s (kevés kivétellel)egybehangzóan csak a Revod-féle KOTOR-utánérzést és a korvettes küzdelmet találják problémásnak. Ezeket nemsokára helyére teszem, s amennyiben az rpg.hu szerkesztősége engedélyezi, ugyanezen linkre egy némileg javított változattal fogok előrukkolni. Kicsit sajnálom is, hogy relatíve kevés hozzászólás van, hiszen azért is küldtem be, hogy "több szem többet lát" alapon a modul megfelelő irányban lektoráltassék.
Aserminio_de_Mueria @ 2009.10.04. 19:54
Végigolvastam, tetszetős a száz oldalnyi mérete.

Maga a kaland ötletes, jól lemesélhető, összességében tényleg szép munka. Végre valaki részletes leírásokat is ad egy-egy helyszínről. Szörnyű, ha minden bolygó egyforma, ezek a kis helyi érdekességek nagyon feldobják a játékot. Érdekes elképzelés, hogy a mélyűrben játszódik a kaland egy része, ez egy eddig nagyon kevéssé kihasznált helyszín, pedig tényleg ötletes modulok is tervezhetőek ide.

Építő jelleggel leírnám a bibiket is:

- Kicsit rövidnek tartom a tíz percet, amíg életben maradnak a leállt űrhajóban. Nem tudom, mekkora a belső tér, azaz hány köbméter levegőjük marad, de vélhetőleg órákba telik, mire a szén-dioxid szint annyira megemelkedik, hogy megfulladjanak. Sőt, ekkor még segíthetnek a légzőmaszkok. Ha a kihűlés a kérdés, szvsz ez is tovább tart, mint tíz perc, nyilván van valamilyen szigetelése a hajónak és ez esetben egy éles eszű karakter megpróbálhat valamit, teszem azt összeköti a sugárpisztolya energiacellájának a pólusait (példaként mondom, nem komolyan gondolom), hogy így csiholjon meleget.

- A birodalmi vámhajó jó ötlet, a legénység megfelelő ellenség a karaktereknek: Kevesen vannak és nyilván nem rohamosztagosokat vezényelnek ide, hanem egyszerű bokorugrókat. A kalózok viszont egyrészt unalmasak, másrészt fölöslegesek. Ha a KM űrharcot akar, ott a vámhajó.

- Nem tudom, mennyi harci kedve maradna egy Isten háta mögötti rendszer vámtisztjének, ha azt látná, hogy a gyanús hajót egy X-wing kíséri. SZVSZ hanyatt-homlok menekülne, vagy erősítést hívna, nem akasztana tengelyt a galaxis legjobb vadászgépével, ha csak egy magányos csotrogánya van éppen.

- Az X-wing fölösleges a kalandba. Elveszi a baleset nyomán a "magunkra maradtunk az űr sötétjében" érzést, ha a haver ott repked körülöttük.

- Tulajdonképpen Dynalon a karakterek felettese? A bevezetés alapján nekem az jött le, hogy eddig parancsot teljesítettek a diplomata kíséretével, ekkor hogyan hagyják el csak úgy a flottát? Dezertálnak? Ráadásul magukkal viszik a hajót is, ami a lázadók tulajdona? Erre valahogyan mégiscsak engedélyt kellene kérniük a kapitánytól.

- A Pazak/motor/aréna a KOTOR állandó idegesítő szentháromsága, mint ilyen a kalandot leginkább félreviszi és az idegösszeomlás közelébe juttatja a csapatot. A csempész inkább kérjen valami szívességet, mert ez a helyi pénzszerzéses bunyó egy Hemingway novellát juttat az eszembe, viszont a kalandhoz semmi köze.

- Nem ismerem annyira a szabályrendszert, de az átalakított korvett + 2 TIE bomber elég nagy falat a csapat hajójának meg a csoffadt Y-wingjüknek. A hajót le kellene butítani. A behatoláskor pedig valószínűleg a fedélzeten maradt harminc ellenség valószínűleg kirázza a gatyájából az ötfős csapatot. Talán érdemes lenne itt bedobni a kalózokat: A bázisuk egy lepukkant lakómodul, ami véletlen pont a homályösvény mellett fekszik, amiről ők természetesen mit sem tudnak, a mellettük elhaladó fegyvertelen korvettet könnyű prédának tekintik és megtámadják. Amikor ráeszmélnek a hibájukra, már késő. A csapat pedig a kalóztámadás által felpuhított védelmen könnyen átvágja magát.

- A kalandban nem írod le, mit is tehenek a homályösvénnyel, ha már felfedezték? A kézenfekvő megoldás az elpusztítása, de nem tudom, el lehetne -e téríteni? Esetleg észrevétlenül hamis adatokkal el lehet -e látni az uralkodót? A lázadók jedijei vagy erő-érzékenyei nem tudnának rákapcsolódni? Például ezen keresztül olyan hírekkel ellátni az uralkodót, amiknek hatására megrendül a bizalma a tanítványában, így minden óvatosságot félretéve egy őrült veszélyes kalandba bocsájtkozik, saját magát is kiszolgáltatva, hogy megtéríthesse Luke Skywalkert? :-)

Összegezve: Végre egy rendesen megírt ötletes kaland, még sok ilyet szeretnék itt látni!
Azraeel @ 2009.09.28. 13:10
Szerintem nem hátrány a részletesség bár türelem az kell hozzá. Az űrcsata tényleg kemény de szerintem nem árt az ha a jk-knak kicsit járatni kell az agyukat
romulan @ 2009.09.23. 14:48
válasz algi-nak:
Tulajdonképp csak egy megkerülhetetlen feltétel van: a játékosok tartozzanak a lázadókhoz (az SW d6 rendszere nem is igazán támogatja a birodalmi karaktereket). Ha ez a feltétel teljesül, minimális átalakításokkal bármilyen futó kampányba bele lehet illeszteni. Ha olvastad, találsz is épp elég utalást erre :)
algi @ 2009.09.22. 23:15
Látom, nem volt szempont, hogy a kaland könnyen beilleszthető legyen ongoing kampányba. :felvon:
blarke @ 2009.09.22. 17:15
mirakula :felvon:
Wieros @ 2009.09.22. 15:49
Végigrágtam, pedig tényleg hosszú... :felvon:

1. a Kothor illat az én orromat is megcsapta, de nemcsak pénzszerzési lehetőségeknél, hanem a fajoknál is (pl. mirakula)

2. 1 szem Y-wing tényleg kevésnek tűnik, hogy a siklóval együtt leverje a korvett+2 TIE/B-t - ha csak az xwing-es és tie-os tapasztalataimat nézem, akkor a torpedó készlet még OK lenne a korvett pajzsai ellen; ellenben közben ott van a 2 TIE fullra rakva rakétákkal...

summa summarum: kezdők lehet, hogy nem jönnek elsőre elő olyan hadi tervvel, ami nem a bukásukhoz vezet

- észlelés: a korvett körbeforgatott szenzorai nem sok jót ígérnek - sanszos, hogy kiszúrja a közeledőket (vannak mondjuk profi trükkök, pl. piócázás - azaz a sikló és az Y-w olyan közel repül, hogy közelebbi szenzortávig 1 objektumnak tűnik; nem egy szívbajosoknak való manőver)
- ha a JK-k hajói direktben rárepülnek a korvettre, akkor esélyük sem lesz - a TIE/B-k a korvettel defenzív alakzatot vesznek fel és a koncentrált tűzzel ízekre szedik őket (elég csak a 2x8 vibrációs rakétára gondolni)
- több az esélyük ha a kíséretet leszakítják a korvettől - eljátszák a hű-a-francba-hova-köpött-ki-a-hiperűr - azaz szenzortávba érve megpróbálnak elszakadni vagy a sikló előre megy és eljátsza a meglepett csempész esetét, az Y-w pedig lesben áll - minden azon múlik, beugrik-e a korvett parancsnoka a cselnek és üldözésre rendeli-e a TIE-okat
- nem mindegy milyen altípusú az az Y-w: ha S3-as akkor 2 személyes és az ion-t tudja kezelni a hátsó lövész (nagyobb partinál okésabb); ebben a szituban az 1 személyes, rögzített ionágyús A4-es kisebb értéket képvisel (hacsak pl. nincs egy kísérleti célzószámítógépe, ami az ionágyút hatékonyan vezérli körkörösen)
- ebben az időszakban a lázadók már folytattak kísérleteket az új plazma torpedókkal (ld. pl. TIE-fighter gáma), melyek kifejezetten pajzsok ellen készültek - sztem Dynalon van olyan jó fej, hogy lefixáljon nekik pár darabot (statisztika nélkül: kb. 2 db elegendő a korvett pajzsai ellen)

3. az OK, hogy egy Y-w fizikailag befér a korvett hangárjába, de kérdés hogy a dokkoló rendszerek ezt lehetővé teszik-e egyáltalán

4. az, hogy Sötét Oldal (akár) nagy hatalmat biztosító eszközét csak úgy sorozatban is lehessen "gyártani"... kicsit zavaró
romulan @ 2009.09.21. 14:49
auer, thx az észrevételeidért.
Egyedül az X-winges dologra reagálnék: sajnos nem reális lehetőség X-winggel erős birodalmi kontrollal bíró bolygókon repdesni. A lázadókon kívül ugyanis senki nem használja ezeket a járműveket. Amint a birodalmiak kiszúrják, lelövik.
zulur @ 2009.09.21. 14:30
Zegyetemünk céljai mindenekelőtt a következő szabályok betartása: 1,Ne fürgyé'le