nod20 @ 2009.11.13. 14:00
Az hogy a hrd scifi jó nem vitatom, de

"A hard vonal lényege szerintem a tudomány jelen állásának továbbgondolása."

Na ez a gond, hogy itt már szubjektív a dolog. Ezért nincs szerintem "A" hard scifi csak a ha megéled.
Külöben az Attack Vector tactical világa még akkor a leg"hardabb"

Asimov jó pelda, nem nagyon akart belemenni a technikai részletekbe, csak abba ami fontos volt a sztori szempontjából. Ellentétbe a Star Trekkel, ahol a wc is pozitron fluktuáció negatív megfordtásával működik (és ez a tény megmenti az univerzumot valamelyik epizódban :D ).

Szerintem a hard scifi az, ami nem space opera. Ha valalki tud jobbat... :)
Ravenheart @ 2009.11.13. 08:11
Szvsz hard sci-fi = Asimov művei. Azt játékba átvinni szerintem elég merész lehet, valamint sokaknak megfeküdné a gyomrát. Persze lehet, hogy én tévedek.
Ha meg már "soft", akkor az űroperákat preferálom (Star Trek rulez) és a horrort (Alien rulez), jobban passzolnak a mi csapatunkra jellemző utazgatós, kalandozós játékstílushoz. Aki hasonlóra vágyik, annak ajánlom figyelmébe a sajnálatos módon elhanyagolt Alternity-t, és a klasszikus Travellert (annak is a Mongoose féle modernizált változatát).
bz249 @ 2009.11.12. 12:28
Lepus, ezesetben viszont semmilyen urhajos hard sci-fi nem letezhet, mivel az osszes jelenleg ismert/elgondolhato modszernek olyan technikai korlatai vannak, hogy egy urhajo uzemeltetese boven meghaladja az arat barminek, amit az urhajo szallitani kepes. Maximum kivandorlo kolonia csak oda jeggyel, nagyon esetleg kogazdag urturista, aki nagy jo dolgaban nem tud mihez kezdeni.

Vagyis egy hard sci-fi-ben nincsen urhajos szallitas, plane urharc, mert barmelyikkel csak tiszta veszteseget lehet termelni. A veszteseges uzemek meg bedolnek. (sorry munkahelyi billentyuzet... max ilyeneket tud: ß,ä). :rohog:

Szerintem egy konzisztens rendszer (vagyis lehet real-time kapcsolatra kepes szubterado, de ennek minden kovetkezmenyet logikusan vegiggondolva) nekem mar boven eleg hard.
Lepus @ 2009.11.12. 12:17
bz249: Jól látod. A hard vonal lényege szerintem a tudomány jelen állásának továbbgondolása.
A továbbgondolás szó itt fontos. Ki lehet találni új fejleményeket, de ami számomra már nem fér bele, az a "kéne valamilyen mód hogy a sok fényévre lévő bolygók real-time kapcsolatot tartsanak... nevezzük mondjuk szubtér adóvevőnek..." stílusú alkotás.

Alfdam: Egy 4 éves utazás sem feltétlen totális unalom, meg aztán rengeteg lehetőség van egy naprendszerben is... :rohog:
Mammon @ 2009.11.12. 08:53
nadejó, kialakult a hard scifi vs egyéb scifi... :rohog:
há tökjó. csak éppen nem mindegy? a lényeg, hogy jól érezzük magunkat.
az egyikben az űrhajó nem kanyarodik, mert nincs mihez viszonyítva kanyarodni.
a másikban meg képes kézifékes fordulóra, és közben csikorog... :para:
és akkor mi van? nem tökmindegy? egyik sem használ mágnespajzsot, ergó a sugárzástól mindenki kinyiffan a fedélzeten, amint elhagyják a bolygót... :lol:

brolly, ha már kiiktatás, a tempomatról és a kormányzárról se feledkezz meg! :)
bz249 @ 2009.11.11. 23:28
Lepus: vagyis egy 1800-ban jól megírt hard sci-fi az steampunk környezetben játszódik, nem pedig egy olyan varázshülyeséget használó világban, ahol léteznek az elektromágneses hullámok, mágneses adattárolás, villamosított vasútvonal vagy wolframszálas izzólámpa.
Alfdam @ 2009.11.11. 23:14
Úgy látom, hogy a hard sci-fi valamilyen "gravitációs technológia" nélkül vagy a naprendszerre korlátozódik, vagy teljesen értelmetlen, a legjobb esetben 4 évig tartó utazásokra két naprendszer között. :rohog:
Brolly @ 2009.11.11. 22:53
Lepus:"Jaj, a legfontosabb! Űrhajóknak NINCS maximális sebessége!!! Ez nem gépkocsi! Maximális gyorsulása van, a maximális sebesség a fénysebesség, de csak alulról tud hozzá konvergálni. Magyarul mindig van hová tovább gyorsítani."
Hát, mostmár legalább ezt is tudjuk. Így viszont kénytelen leszek az enyémben kiiktatni a sebességblokkolót.
Lepus @ 2009.11.11. 22:04
:rohog: Nah, nyilván nem az Egyetlen Igaz Hard Sci-fi prófétájaként írtam amit, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a hard sci-finek épp a hardság a lelke.
Ahogy a hard fantasybe nem férnek bele a jóságos és bölcs elfek, meg a varázskard-bolt a sarkon, a hard sci-fibe sem férnek bele azok a bizonyos könnyítések, kézreeső "plot device" technológiák (ld. "szubtér", "hipertér" és társaik), amik a populáris sci-fi zsáner elhagyhatatlan kellékeinek számítanak.

Ne értsen senki félre, imádom az űroperát, de a hard sci-fi az valami egészen különleges dolog. :para:

Hogy nekem mitől lesz valami hard sci-fi? Van pár olyan követelmény, amit elhagyhatatlannak tartok. Szerintem egy hard sci-fiben az űrutazás önmagában kihívás. Sőt, az űrutazás maga a fő kihívás az űrutazásban... Illetve a használt technológia emlékeztessen a mai űrkutatás technológiájára, illetve annak továbbgondolása legyen.

Mondhatni egy űroperában vagy populáris sci-fiben akármilyen űrutazást, űrutazó kultúrát álmodhat az ember, egy hard sci-fiben viszont illik ragaszkodni a földi űrprogramok által kijelölt irányvonalhoz.
nod20 @ 2009.11.11. 18:51
"Mintha páran nem lennének 100 százalékig tisztában a hard sci-fi jelentésével.bigsmile.gif"

Mert nincs vegytiszta hard-scifi...