Nocturna @ 2009.12.18. 23:10
Gratz, jo kis ismerteto lett.
Xellos @ 2009.12.17. 14:50
Eee... izé. Az előző Lepusnak ment.
Xellos @ 2009.12.17. 14:49
QuippeR: A nagy esküt hirtelenjében nem tenném le, de azt hiszem ilyen tréningforma pont létezik :ugri: Dereng, hogy olvastam róla. Ha hazaértem megpróbálok utánajárni.
fejes91 @ 2009.12.17. 12:39
QuippeR: Nem a bújócskát, a fogócskát! Figyelj jobban oda az okosak szavaira!
QuippeR @ 2009.12.17. 12:28
Most az egyébként komoly, hogy a bújocskát próbáljátok GNS szempontrendszerek alapján kategóriába sorolni, vagy ez valami insider poén?
Lepus @ 2009.12.17. 12:03
Ennyi erővel viszont minden szimuláció.

Még a teljesen elvont pókerre is ráfoghatjuk, hogy az életben való nehéz döntéseket, kockázatvállalást, illetve az üzleti tárgyalások bizonytalanságát és blöffölési technikáját szimulálja.
Rorimack @ 2009.12.17. 10:53
"addig a szimuláció egy valós rendszer minél pontosabb leképezése. "

Egy fogócskázó gyerek lehetőségeivel ez a fogócska.

Lehet belőle Legyek urát is csinálni, csak annak nem örül apu-anyu, hogyha hazajön (nem jön haza) a gyerek a játszótérről :ugri:
Lepus @ 2009.12.17. 10:13
Rorimack: Ezzel vitába szállnék... A szimulációhoz szerintem szorosan hozzátartozik egy részletes mögöttes logika, ami szoros korrelációban van a szimulált valósággal.
Az, hogy a fogócska a vadászat illetve menekülés készségeit fejleszti, illetve ezt "modellezi", még nem teszi szimulációvá.
A gamism és a simulationism közti szakadékot én abban látom, hogy míg a "game" egy önálló, absztrakt rendszer, ahol a fő cél a játszhatóság és a versengés facilitálása, addig a szimuláció egy valós rendszer minél pontosabb leképezése.
Mórickapélda: Microsoft Flight Simulator (szimuláció) vs. Sopwith* (game).

* http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_(computer_game)
Rorimack @ 2009.12.17. 00:35
"Mégis elég egyértelműen és színtisztán gamist játék... Mert mi más lenne? Simulationism vagy narrativism egy fikarcnyi sincs benne."

A fogócska színtiszta simulationism - a vadonban történő túléléshez szükséges alapismereteket szimulálja - menekülés és (csoportos) vadászat. Nem véletlen, hogy nem lehet megnyerni, a szerepek folyamatosan változnak - a célja nem a történetszövés, nem a fejlődés, hanem a folymatos gyakorlás, szimuláció.
Baka @ 2009.12.16. 19:08
Érdekesnek érdekes, de számomra NAGYON távol esnek mind a szórakoztató mind a játék fogalmától.