Kadmon @ 2009.12.28. 10:00
Laza: A hármas kiadásra átültetés nem olyan nehéz, mert két kiadást is megért.
Egyrészt az athas.org-on jelent meg, másrészt meg a Dragon és a Dungeon mellékleteként. Az athas.org-os nem tudom, milyen környezetben játszódott, de a Dragonos a forradalmak után 300 évvel visszatértek az eredeti viszonyok, és a boszorkánykirályok elnyomták a jónépet.
Ravenheart @ 2009.12.28. 08:48
4e többkasztúsága kicsit fura, nem is erőltettük játék közben, viszont a jövőre megjelenő PHB3-ban lesz lehetőség hibrid osztályok létrehozására, valamint lesz benne pszí is. Azt is többször említették, hogy az új DS kampányhoz átszabják kicsit az eddigi osztályokat - úgyhogy a Dark Sunhoz szükséges előkészületek már folyamatban vannak. :felvon:
Én is kíváncsi leszek a végeredményre, és örülök hogy harmadiknak ezt a világot vették elő. Ha jól tudom, időben visszatérnek a Primza pentalógia elé, úgyhogy attól sem kell tartani, hogy valami kataklizmával próbálják majd az új rendszerhez igazítani. :dilis:
Laza @ 2009.12.28. 01:50
Sziasztok!

Troy bácsi könyveit hangulat oldalról hagyjuk... olvasmánynak jó :felvon:

A világ hangulata viszont beteg, rengeteget játszottunk vele, és nem is olyan rég beszéltünk róla, hogy lehetne ezt az "új" rendszerekbe beültetni (3as 4es kiadás) szerintem sajnos sehogy, a többkasztúság szinte kihagyhatatlan egy sötét sün kampányból,(és ugye ezt egyik friss rendszerben sem sikerült túl jól megoldani) főleg a pszionika miatt. De azért kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle...
chomy @ 2009.12.28. 00:56
@KarlFranz:

"Nem tudom neked mi a bajod, hisz csak leírtam egy VÉLEMÉNYT."

Mármint azt leszámítva, hogy eddig minden topikban, ahol szóba került a 4E, volt szerencsém ezt a véleményt szóról szóra elolvasni tőled, annak ellenére, hogy minden alkalommal türelmes emberek sokasága világított rá, hogy védhetetlen hülyeség?

Semmi.
Orastes @ 2009.12.27. 22:32
hasznos kis összefoglaló, jó volt látni az egykori helyszíneket, amiken anno mi is játszottunk párat. Köszi.
kabal @ 2009.12.27. 22:06
Nem olvastam minden D&D anyagot, de fogadok a legszebbik D20-amba, hogy a történelem folyamán soha, egyetlen fejlesztője sem írt le olyat, hogy így KELL játszani.
Ravenheart @ 2009.12.27. 12:53
Azért egyszer egy linket is dobhatnál, hogy alátámaszd valamivel amit mondasz. Wizards honlapjáról csak a Keep on the Shadowfell rémlik, mint ingyenessé tett bevezető játék (ami mondjuk nem egy nagy vaszisztdasz, de hát bevezető játéktól mit vár az ember) valamint a Khyber's Harvest című modul, de azokban sincs egy karakternek sem 18-nál nagyobb tulajdonsága, nem hogy "20-21-es, és egyik sem kisebb 15-nél"... De mindegy.
KarlFranz @ 2009.12.27. 12:39
Ravenheart: A wizards honlapján volt valami sz&r , hogy gyerekek így kell játszani és felraktak egy rakat kezdő karaktert.
KarlFranz @ 2009.12.27. 12:38
Chomy: Nem tudom neked mi a bajod, hisz csak leírtam egy VÉLEMÉNYT. Az óhajod("demagóg hülyeséged ezentúl nem nyivákolod be minden 4E-related topikba?") megfontolandó, valóban nem itt lett volna a helye de kihozta belőlem a sok alkohol meg a drog. :felvon:
Ravenheart @ 2009.12.26. 23:22
KarlFranz, elhiszem hogy belenéztél, de az biztos, hogy fel nem fogtad amit láttál, vagy meg sem próbáltad értelmezni. Pár megjegyzés:
-Milyen példakaraktereket néztél? Drizzt karakterlapját? Csak mert az általad leírtaknak megfelelő karakter vagy irdatlan magas szintű, vagy erőteljesen háziszábalyázott, mert a kezdéskor rendelkezésre álló pontokbó bizony ki nem hozható.
-Ahogy Chomy mondta, a skála eltolódott. Ami régen 18 volt, most 22. És a karakterekkel egyenesen arányosan erősödtek az ellenfelek is, főleg hogy ők is kapnak mindenféle érdekes képességet. Hosszú idő óta 4e-ben láttam először olyat, hogy a játékosok féltek holmi toprongy goblin íjászoktól.
-A tápolás rendszerfüggetlen. WFRP2-ben is volt olyan karakterem, akinek összes induló értéke 32-43 közötti volt (aki nem tudná: átlag tulajdonság itt 31). Attól még ugyanúgy meghalhat mint a többiek.
-A finomhangolt, kiegyensúlyozott szörnyek, karakterek és képességek miatt a tápolás igazából értelmét veszti, mivel azonos szintű karakterek erősségében nincs akkora kilengés, mint előző kiadásokban: mindenki ugyanolyan erős, csak másban jó.