Noro @ 2010.03.24. 15:19
Hogy jön ide az Unknown Armies? Sztem még csak nem is hasonlít...
Az AM és a Mage rendszere meg nyilván részletesebb, hiszen ez azoknak a lite változata. Mínusz az AM god mode-ja, ami a kimerülést illeti :nono:
Xever @ 2010.03.24. 14:40
Nem tudom nekem pont nem jött be a mágiarendszere. A hatások besorolása nem mindenhol tűnik logikusnak és az a varázslatonkénti fix -1 elég zavaró (főleg a varázslatok erejét tekintve). Egy valamire való illúzió már alapból 6-9 mínusszal indul, ehhez jön még hozzá az aznapi spellek száma és egy kezdő varázsló pikk-pakk azt veszi észre, hogy ha nagy mázlija van akkor nem robban az egész a képébe és talán, de csak talán, ki tud hozni valami részleges hatást.
Szerintem akkor már ezen a téren az itt emlegetett Ars Magica, a WoD vagy akár az Unknown Armies is klasszisokkal jobb alternatívákat kínál.
hantarex @ 2010.03.24. 09:42
Asidotus: A zuhanás/fulladás/éhezés problémát elég egyszerűen meg lehet oldani, ha xd6 sebzést szenved el tőle a karakter, hanem fixen a maximális életerő pontjának valamennyi százalékát... Így hiába bír ki több sérülés a veterán katona a csatatéren, ugyanúgy szétkenődik a sziklán ha lezuhan 100 méterről...
Asidotus @ 2010.03.23. 20:07
A kaszt azért jó egy játékban, mert adhatsz a karakternek olyan képzettséget, szakértelmet, amire nem feltétlenül áldozna pontot, de igazából illik hozzá.
Házi készítésű fantasy játékunkban egy időben nem volt kaszt, és minden harcos jellegű karakter egy fegyver(féléhez) értett csak, ami szerintem nem reális. Most van kaszt, és 3 féle fegyverhez ért, és azon belül van fő fegyvere, amivel lényegesen jobb.
Az életerő növekedést én sem szeretem, mert az valahol nem reális, hogy a kezdő hős belehal, ha lezuhan néhány méterről, míg a 10+ szintű meg túlél akár száz métert is, vagy ugyanez egy hamvasztó tűzgolyó vagy mérgek esetén. A mi játékunkban van életerő növekedés, de csak nagyon módjával.
Noro @ 2010.03.23. 18:53
Hobbyte: talán félreértettem, mire céloztál, de az a táblázat kemény 2x5-ös méretű, benne olyan memorizálhatatlan határértékekkel, mint 0,5,10 és 20. D&D-ben pedig, az utolsó kiadást leszámítva, a karakterek védelme nem is fejlődik. Legalábbis nem úgy, amit én fejlődésnek hívnék :D

<small>Iróni-A-Méter: 2/5</small>
Attila @ 2010.03.23. 17:37
Noro:

A negyedik kiadásban pl karaktergenerálás, mint olyan nemigen van. Az ember választ a százhuszonakárhány példaarchetípus közül, opcionálisan hozzáír még valamit a hátteréhez, mesélővel egyeztetve módosíthat a főtulajdonságokon kicsit, oszt' hajrá.
elGabor @ 2010.03.23. 17:23
A rendszer szimpatikus, de sajnos nincsenek benne beholderek. Diszlájk.
Hobbyte @ 2010.03.23. 17:09
Hát, ez elég szánalmasnak hangzik.A harc iszonyat unalmas lehet.Szerintem ez az egész túlszimplifikált egy kicsit, ugyanakkor DnD kör xnégyzet dobása is lemegy mire kibogarássza az ember a táblázatból,plusz ha az ellenfél védelme nehézség, akkor az se túl árnyaltan fejlődik.A mágia rendszer viszont egész ötletes, én is valami hasonlón agyalok éppen.
Noro @ 2010.03.23. 17:00
A hivatalos tulajdonság-generálásnak valóban hatalmas szórása van, ez az egyik legfeltűnőbb, de legkönnyebben orvosolható hiba. A végső értékek pedig +5 és -5 közöttiek lesznek.

Attila: én úgy tudom, hogy a Talislantában csak a talent-ek és a Tp-osztási táblázat nem szerepel ebből.
eyendi @ 2010.03.23. 16:21
0 alá megy, és így negatív értéke lesz, egyszerűen nem hozzáadódik a képzettséghez, hanem levonódik belőle