Alfdam @ 2010.04.13. 23:31
Már jön át Amerikából a könyv, a tengerben.

A flashback teljesen jó ötlet, irgalmatlanul jó, fordulatos történeket lehet ráépíteni, csak ahhoz irgalmatlanul jó mesélő is kell.
Morgo @ 2010.04.13. 11:04
A játék alap koncepciója tetszetős, de ahogy a leírásból kiveszem, igen sok helyen elnagyolt, máshol pedig az eredtiség hiányzik belőle. Mindenesetre így első olvasatra a hibáknál jelentősebb több pozitívumot vélek benne felfedezni. Ha valahol belefutok, biztosan nem fogok kitérni előle.

Köszi cikket, igazán színvonalas volt az ismertető!
Noro @ 2010.04.11. 12:14
-Ahogy már írtam, a játék egyik hibája, hogy a sarjakat nem helyezi bele a képbe. Ergo nem tudok többet mondani annál, hogy mivel mágikusak, mindenki veszélyesnek és/vagy hasznosnak tartja őket.
-Halandó JK-t a könyv nem támogat, de ahogy NJK-t lehet csinálni, úgy bizonyára JK-t is.
-Egy valódi sárkány biztosan élt a közelmúltban: pontosan az ő feláldozásával sikerült visszahozni a mágiát. A játék utal rá, hogy több karmikus központ is van a világon, csak azok még inaktívak: így nem kizárt, hogy a többinél is alszik egy-egy igazi sárkány.

A flashback sztem nem determinált. A játékos ismeri a sárkány statjait, de semmit nem tud az előtörténetéről. A mesélő pedig nem tudja, hogy a JK-k mit hoznak ki a jelenetből. Lehet, hogy a végén rátok néz, és közli, hogy "bakker, megöltétek Atlantisz 30. királyát". Ezért nem érdemes nagyon előre megterveznie a karakterek ősi történelmét/történetét. Hiába igaz, hogy a világ logikája az már mind "megtörtént", valójában a mesélő is csak azzal számolhat, amit már lemesélt.
Nocturna @ 2010.04.11. 10:06
Hella!
Nekem az a bajom az ilyesmivel, hogy az ontudatra ebredes folyamatat erdekes lehet eljatszani egyszer, esetleg ketszer, de azutan a kotelezo onismetlodesse valik a dolog. Kicsit, mint mikor Vampire-ben ember karaktert inditasz, vagy mikor egy CoC karakterrel (mar megint) rajossz arra, hogy a kulisszak mogott sok-sok csunya dolog lakozik. Unalmas, ez a kotelezo racsodalkozas fazisa. Raadasul, mivel Te rakod ossze a sajat osod kepessegeit is, ezert egesz vegig tudod, hogy mire kene majd raebredni.
A flash-back eljatszasa pedig elsore nem tunik tul interaktivnak. Felmerul egy szituacio, jon a flash-back, ujra osi sarkany vagyok, aztan lejatszok egy olyan esemenyt, aminek adott a vege: meghalok, megszerzem a targyat, lenyomom az adott ellensegem, stbstb. Ennyi erovel a meselo elo is adhatna az egesz multbeli szituaciot, mig en hatradolve hallgatom a monologjat.

A modern szervezetek egyebkent miert gyurnak a sarjakra? Milyen celjaik vannak veluk? Megemlitenel parat? Oke, gondolom vannak ilyen sablonok, hogy sarkanyver kell xy ritualehoz, jee.
Van arra mod, hogy olyan modernkori sotet magusokat jatsszunk el, akik eppen a kis csicska sarjakra vadasznak? :)
Masik kerdes: a sarkanyok valos, fizikai formaikban mar mind egy szalig elhullottak, vagy ezt a kerdest a konyv nyitva hagyja? Ha mar UK, kivancsi vagyok, hogy Loch Ness-t pl. belepakoltak-e? :) Nessy nem dino, hanem drako :sor:

Az ismerteto egyebkent jo volt!

udv
Noro @ 2010.04.11. 06:53
Azt hittem, a sarj és sárkány fogalmát sikerült elkülönítenem, ezek szerint talán mégsem. A lényeg, hogy a modern karakter fejlődik, az ősi karakter nem.

A flashbacket úgy lehet összefoglalni, hogy a modern karakterekkel történik valami, ami "emlékezteti" őket valamire - ekkor a mesélő befagyasztja a kalandot, felvázol egy őskori jelenetet, a játékosok azt végigjátszzák (természetesen a sárkány karakterükkel), majd a mesélő azt mondja, ennyi, és folytatódik a modern kaland ott, ahol félbeszakadt. Épp csak a karakterek lettek gazdagabbak néhány régi emlékkel. Ezek vonatkozhatnak saját magukra (pl. varázserejükre), vagy a világra (pl. ellenségeikre)
Krynn @ 2010.04.10. 19:13
Orastes, a felvetéseidre válaszként:
1. Sárkányok fajtái: köbö 10 alfaj van kidolgozva, de össze lehet rakni a saját verziódat az alapoktól.
2. Öntudat: konkrétan mi érdekel? Elég sokat lehet róla beszélni, dióhéjban vsz Noro elmondta a lényeges részt.
3. Fejlődés: a játékban van karakterfejlődés, ráadásul nagyon változatos - gyak. a képességek, jártasságok, előnyök, erők és még ki tudja mi minden fejlődik különböző módokon (újradobás, plusz kocka, automatikus sikerek stb. és még ezek alesetei adott helyzetekre).
Avaaris @ 2010.04.10. 10:50
Az alapötlet tetszik, de pénzt talán nem adnék ki rá. De ha szembe jönne velem azért kipróbálnám...
Orastes @ 2010.04.10. 00:00
nagyon jó kis ismertető, bár amit hiányoltam belőle:
-sárkány-fajták részletezése
-az öntudatra ébredés bővebb folyamata

valahol azt írod, hogy nem lett nagy siker; ennek okát abban is keresném, hogy az ismertetőben elhangzik, hogy nincsen karakter-fejlődés, ami logikusnak is tűnne. Csak szerintem ez sok játékban alapvetés lenne (az egylövetű/egy alkalmas játékok, meg a freestyle itt is kivételek) egyfajta változás, tkp. a "tápolás" jó értelmezése.

Ezektől függetlenül biztosan jó darab, a rendszer koncepciója is tetszik.
StB @ 2010.04.09. 19:42
*(egyszerűbb és/vagy inkább ismerősebb rendszer fölé)
StB @ 2010.04.09. 19:41
Újabb remek ismertető, Noro.
Már rápillantottam egyszer-kétszer a játékra; nekem tipikusan az a fajta, amelynek világ- és koncepcióbeli jellegzetességeit legszívesebben bedobálnám valami Savage Worldshöz hasonlóan egyszerűbb rendszer fölé... aztán odaadnám valakinek, hogy ugyan meséljen már nekem ez alapján egy kalandot. :normaalis: