rufuslord @ 2010.06.10. 22:53
massza

Teljesen igazad van az élvezhető játékkal kapcsolatban. Éppen ezért nincs sehol leírva, hogy mindazt, amit te említettél, nem lehet megtennie a karaktereknek - leszámítva az egyetlen, pöcc-momentumot, amelyről a játékosok amúgy sem tudnak.

Terde
A térképre nagyon fáradtan került rá a készítő tollával a hegy magasodási iránya, amelyre igazán büszkék vagyunk mert elég sok mesélőt derített mosolyra :sor:

Az ajánlást köszi, utánanézünk
Terde @ 2010.06.10. 22:11
A térkép nem rossz de... a hegy magasodási iránya??? Inkább a lejtő iránya, vagy a hegycsúcs iránya.
Amúgy térképek szerkesztéséhez esetleg jól jöhet a AutoREALM nevezetű kis programocska. Ingyenesen hozzáférhető, és egész pofás térképeket össze lehet vele dobni. Kifejezetten szerepjátékokhoz készült.
massza @ 2010.06.10. 18:10
oké, tudom én, kevés az idő, nem mindig van a csapat fókuszba, de én hozzászoktam a jóhoz. :sor:

Bár egy érdekes kérdés, hogy egy versenymodul, izé mese-verseny, vagy nem tudom milyen név lenne a legjobb, biztos-e, hogy csak a konkrét teljesítményre kellene koncetrálnia?

Nem lehetne élvezni a mesét???

Értem ez alatt, hogy persze az a győztes (mert azt muszáj gondolom elóállítani) aki visszahozza a királynét (bármilyen áron:) de attól még kár megkötni a kalandozót kezét. Lehet nagyon élvezetes mese lesz abból, ha a fő szálat kihasználva a csapat alaposan megtollasodik a zavarosban halászással, illetve, hogy több frakciónak is dolgozik egyszerre :ok:

Nagyon függ, hogy a party milyen habitusú, hiszen lehet olyan megoldással állnak elő, ami teljesen jó eredményt hoz, de a modulíró nem gondolt rá. (bizonyos mágiák, kapcsolati rendszerek, illetve merész de jó húzások, pl elrablás, zsarolás, stb)

Szal talán lehetne egy kicsit rugalmasabbra venni a dolgot, hisz a gonosz is IQ-s, általában, neki is lehet vészterve, sőt akár még vészvészterve is, ha a kalandozók belenyúlnak a levesbe ideje korán.
rufuslord @ 2010.06.10. 15:34
A karakterek szinte biztosan szembe kerülnek a Kiméra legénységével. Ők mindannyian 10. szintű kalandozók, megfelelő varázstárgyakkal ellátva, szerintem. Ők kell, hogy a kihívást jelentsék a karakterek számára.

massza
A felvetés jogos, ám mindenképpen biztosítani kell, hogy a mesélő nem felejti el a kalandot elkezdeni a játékosok számára.
Az pedig, hogy a KM keveset akadékoskodjon a hajóellehetetlenítéseknél, nyilván azért lett kikötve, mert a kaland nem erről szól és ezért felesleges ezen eltölteni órákat a találkozóból, mikor összesen van belőle 6 (7, de mire a játék megkezdődik és kajaszünetet, cigit beleszámolva itt-ott)...
auer @ 2010.06.10. 14:42
Harci karakter számára ha már vki arra gyúr legyen az rész is kihívás. Amúgy kardművész pont h elugrál a vesszők elől. Nem mondom cselesen ki lehet nyírni meg lehet fogni, de nem mindig minden harc ilyen, és lehet néha méltó ellenfél. ezek a harcértékek egy 4tsz környéki partinak kihívás ebből a szemszögből
Mammon @ 2010.06.10. 14:12
auer: na és, ha olyan magas a kardművész TÉje, akkor mi van? azért kardművész. egy vágás, egy halál.
massza meg jól mondja: íjászok. alternatívák: mérgek, mágia...
massza @ 2010.06.10. 13:59
Nekem sajna minden versenymodul erőltetett és gyakran logikátlan.

A "kedvencem" az alábbi fordulatok:

A karakterek mindenképpen más csináljanak, nehogy beleavatkozhassanak a dolgokba. (ennyire nem kéne lineárisnak lennie a dolgoknak)

Ha lehet, ne akadékoskodjon a Km, a karik csinálják, amit akarnak
(nesze neked világ :sor:)

A karaktereknek itt nincs ellenfelük...(egy 20 Céjű íjász 20 méteren belül elég halálos tud lenni, még 8 Tsz kariknak is)

bele sem megyek a többibe...

Sajna nekem ezek túl merev dolgok, az egész mesét, kalandot egy probléma megoldássá egyszerűsíti, jellemzően mindössze egy jó megoldással.
auer @ 2010.06.10. 12:44
Most mesélek ETK szerinti 6-8-as csapatnak az ezeket az ellenfeleket szétcsapta volna seperc alatt főleg kardművész. (ha nagyon extra karakteralkotás volt nem szóltam) Kardművésznek volt tegnap 120 körüli TÉ-je, ahhoz képest a vizitorok 105+fegyver VÉ-je elég sovány.

Antoh - előzetest nem olvastam* de eszembe nem jutna ellenben a tolvajklán igen.

*előzetes és térképek simán mehettek volna bele
rufuslord @ 2010.06.10. 12:36
auer

A modul 6-9. szintű versenykarakterekre íródott, a karakteralkotást szándékosan hagytuk ki ebből a változatból, hogy ne kelljen +10 oldalon átgördíteni. Ettől függetlenül jogos, ki kellene írni :sor:

Az Antoh pappal azért lépnének kapcsolatba, mert a királynét keresik, akit hajóval szállítottak erre, tehát valószínűleg a tengeristen legnagyobb hatalmú (pontosabban befolyású) papja tudhat róla a legtöbb mindent (+ azért, mert a hangulatkeltő és az előzetes információk után szinte adta magát a csapatonként 1 Antoh-pap, de ez általánosítás)

A hátsó szándékokra nem is kell rájönni. Az a mesélőnek van, hogy kézben tudja tartani az egészet, ha akarja.

A vitorlás valóban megy éjszaka is, ám én szándékosan egyszerűsítettem a dolgon, nyilván éjjel nem intézkednek annyian a köteleknél, tehát lassabban, nappal meg intézkednek, tehát gyorsabban megy a hajó, így kalkuláltam nagyjából szándékosan csak a nappali órákra egy erős átlagsebességet (elsősorban a SZCS anyag alapján).

A csapatok jó része kivégezte a Kiméra legénységét vagy szétverte a hajót függetlenül attól, hogy melyik oldalt választotta. Az álkirálynét jó páran megtalálták, többen rájöttek, hogy Rusmord mesterkedése is állhat a háttérben, megint páran pedig csak tomboltak, mert úgy gondolták, hogy megtehetik.

A pszi pajzsokkal nem kalkuláltam, egyébként jogos. Ha sor került volna rá, valószínű elég magas lett volna ahhoz, hogy nehéz legyen átdobni.

Igen, a címmel kapcsolatban voltak is fenntartásaim, végül azonban a sok hangzatos meg költői név helyett egy ilyen egyszerű, de kifejező címet adtam.

Wieros

Ezt általában meg szoktam kapni, nem is értem, hogy miért én fogalmazom az összes modult :ok: Legközelebb remélem lesz rá időnk, hogy játék előtt lektoráltassuk - egyébként szerencsére az élvezhetőségre és mesélhetőségre nem nyomta rá számottevően a bélyegét.

Mivel pedig sejtettem, hogy nehezen érthető a legtöbb érdemi mondatom, több táblázatot is készítettem, hogy mindenki számára átlátható legyen, hogy ki kivel merre tart.

Köszönöm a véleményeket!

A térképek egyébként:
http://mentalcsavar.hu/downloads/rhea-rumilant.png
http://mentalcsavar.hu/downloads/rhea-raxis.png
Wieros @ 2010.06.10. 11:46
Egy lektorálás hasznos lenne, mert annyi magyartalan mondat, szóösszetétel, stb. van benne, hogy az már az érthetőség és élvezhetőség rovására megy... Talán ennek betudható, hogy a nagy intrikázás közepette teljesen elveszettem a fonalat, hogy ki-merre-hogyan-miért :S

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>