Arsentis @ 2010.08.08. 22:24
E bemutató hatására újra fellángolt bennem a 4E láz. Jelentkeztem is néhány PbP játékra (másra sajnos nem futja az időmből).
Jó lett, köszi, hogy összehztad!
:para:
Glowface @ 2010.07.18. 09:15
Gondoltam itt is megemlítem: további két körrel bővített, csak néhány elgépeléssel tarkított verzió itt:
http://www.slideboom.com/presentations/189615/4eharc2
emperor666 @ 2010.07.16. 08:19
@Cain: Na ez így el tudom fogadni :aboci:

Persze most elkezdhetném, hogy a 4E más játékstílusokat is támogat, meg hogy a D&D mindig is harc-orientált játék volt, és mé' pont a 4E-t kell felruházni ezen "negatív" jelzővel, meg stb, de nem kezdem :) Én ezen már túl vagyok. :)

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Cain @ 2010.07.15. 12:49
emperor666

Nem egy játékalkalom volt, hanem 1 kaland (összesen 10+ óra játékidő) A rituálékba annó beleolvastam, de egyrészt nam nagyon volt idő ilyesmire a kalandban, másrészt nem is láttam semmi igazán használhatót.

DnD 4 szakértelemvitákba inkább nem mennék bele, fölösleges. Számomra nem reprezentálja azt hogy hogyan tanul valaki. :aboci:

A harcrendszer meg tényleg nem bonyolult, ezt aláírom... de cserébe annyira taktikai játék+figurák és nem harc+küzdő felek életérzést nyújtott számomra hogy még az Odalent társasjáték vagy a HeroClix rendszerét is inkább vagy egyenrangúan "igazzy harcz"-nak érzem. :)

Ez presze teljesen izlés kérdése, hiszen sokaknak a harcrendszer legyen minél egyszerűbb és gyorsabb mert nem az a legfontosabb hanem az "igazzzy" szerepjáték, mások meg minél bonyolultabb és reálisabb rendszert akarnak... nekem és a játékosaimnak meg általában jó valahol a kettő között. :)

valaki említette az SR3-at : a dekás tényleg rémálom (már a 2. kiadásban is) részben mert addig a többi karakter nem csinál semmit, de a rigókkal nekünk nem volt gondunk anno.

Cain

<small>Iróni-A-Méter: 2/5</small>
emperor666 @ 2010.07.13. 12:47
@GODPOWER: A konkrét problémám, hogy az "előtted hozzászóló népek egy része" -és félreértések elkerülése véget: ugyanarról a részéről beszélünk- beszűkült gondolati sémával ellátott, sznob szerepjátékos, aki félinformációkból képes világmegrengető kritikákat kreálni, és e mellett rohadt magabiztosan kiállni.
De amennyiben ezt így, ebben a formában a fejükhöz vágjuk, pont az ellenkezőt érjük el a célnak, miszerint népszerűsítsük a 4E-t, aminek ha jól emlékszem ráadásul te vagy az értelmi szerzője. Mármint a célnak.
Tehát tulajdonképpen egyetértünk, szal ja, nyugi.

@Glowface: Mi is vitatkozunk szabályokról, persze :pirul: De az a tapasztalatom, hogy a 4E könyveklogikus, tételes felépítése miatt az alkalmi/kezdő csapat hajlamosabb elfogadni a két erre vonatkozó alapszabályt:

1) A Szentháromságban (PHB-DMG-MM) írt alapszabály felülbírál minden félreérthető helyzetet, hacsak a szövegkörnyezet egyértelműen ki nem mondja ezen felülbírálat cáfolatát (pl a powerhez oda van írva, hogy használható alaptámadásként, pedig üge alapból nem lenne az)

2) Tök mind1, hova mi van írva, úgyis a DM dönt végül.

@Asidotus: a D&D sosem volt egy one-shot rendszer, de könnyen lehet ezt is háziszabályozni: megnegyedeled a max-HP-kat. Máris rövidebbek a csaták, és jó gyorsan meghalhat bárki, akár egy rossz/jó kockadobás miatt is :rohog:
Esküszöm, most reklámozom utoljára, de a Masterplan-ban van is ilyen kampányopció, amivel az egész kampány életerejét lefölözheted százalékosan. (persze megteszi egy radír és egy ceruza is, de a masterplan király! :lol:)

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Glowface @ 2010.07.13. 11:32
Nyugi, GOD, szerintem emperor értette elsőre is. Csak jómagamhoz hasonlóan ő is szelídebb az ellenérvelőkkel: nyilván csak elriadtak az új rendszer elsőre komplexnek, idegennek tűnő mivoltától, ezért "értettek félre valamit", ahogy emp fogalmaz. Happiness, peace.

Egyébként: miközben jelentős részben egyetértek emperorral a rendszer előnyeiről, ez még nem jelenti azt, hogy szőrszálhasogatásig fajuló szabályviták ne lennének, pláne egy-egy merészebb támadóerő, tárgy, képesség, kasztjellemző értelmezésével kapcsolatban. A rendszer sima, gördülékeny, átlátható - de egyes "kártyalapok" (maradva emperor gyüjtőgető-kártyás hasonlatánál) hatásairól rengeteget lehet vitázni.
GODPOWER @ 2010.07.13. 11:04
hozzászólásommal arra akartam utalni, hogy a rendszert lehúzni
1 csata szimuláció alapján elég gáz. Az elöttem hozzászóló népek egy része ezt tette. Utána olvasva te is megtalálhatod.
A másik dolog ami pedig igen is valós probléma az a hallomásból lehúom szintű dolog. Sajátt apasztalatból mondom.

Van szerencsém Glowface csapatában játszani, és pontosan az ő játékszemlélete, hozzáállása oszlatta el a mások álltal is említett negatív hozzáállást.
Tehát nem tudom mi a konkrét problémád, de kedves egészségedre.

Szia!
emperor666 @ 2010.07.13. 10:19
@GODPOWER: Szerintem az általad említett frappáns hozzászólólásokat produkáló emberek félreérthetnek valamit :sor:

Volna még három megjegyzésem, hátha segít nekik:
1) Ha a Glowface prezentációjának lépésenkénti hogyan-ját már érted és tudod, ismered a 4E TELJES harcrendszerét. Ugyanis bár lehet laikusoknak sűrű volt kicsit, de a harci szabálymechanika 98%-át bemutatja, tehát ha ezt értesz, már mindent értesz. És és elképesztőnek fogod találni, hogy kis fantáziával abból a (képekkel) 10 oldal harci szabályból mi mindent ki lehet hozni...

2) összességében nézitek az egészet, próbáljátok arra koncentrálni hogy EGY embernek (a játékosoknak és a DM-nek) mire kell figyelnie. Szinte semmire, ugyanis mint Glow alább példákon keresztül bemutatta, a figyelem és szellemi energia elvonására használatos D&D elemek nagy része eltűnt.
És bár most nem fogom elkezdeni felsorolni ismét az indokokat, mert már beleuntam, de mi elsősorban azért váltottunk, mert a DM-nek van jóval egyszerűbb dolga. D&D3.5 után engem körülbelül 70%-al tehermentesített, úgy, hogy csak saját kalandokat mesélek.

3) A D&D4 elődjeivel és kortársainak többségével ellentétben NEM A BESEGGELŐS RENDSZEREK KÖZÉ TARTOZIK. Alább olvashatjátok, hogy nekem is volt két kérdésem az alkotóhoz, pedig mindketten megjelenése óta foglalkozunk a játékkal. Nem erény, ha valaki bevágja az összes rituálét vagy powert. Ez senkinek nem feladata, a DM-nek sem kell ismernie! Mndenkinek csak a rá vonatkozó szabályokkal, alkalmazásokkal kell tisztában lenni, ugyanis az a (jelenleg) tízezres nagyságrendű harci és nem-harci alakalmazás MIND levezethető abból a 10 oldal harci szabályból, félreértések lehetősége, lábjegyzetek és szabály hozzátűzések nélkül.
Próbáljátok úgy elképzelni a powereket, mint a gyűjtögetős kártyajátékot: évről évre új lapok, minden lap más és más, mégsem változnak a szabályok.
Ez jellemző a 4E összes leíró részére is: Ha valamire szükséged van valamivel kapcsolatban, az ott lesz két sorral feljebb vagy lejjebb. Mindössze az a 10 oldal, amit nem árt megtanulni rutinból használni.

Persze megértem, sokaknak már a battlemap meg a tokenek is ijesztő, modern túlvilági dolognak tűnhetnek, de elárulom, hogy a szemléltetés nem nehezíti, hanem megkönnyíti a dolgot. Na meg persze vannak egyszerűbb rendszerek, igen. De én nem ismerek még egy olyat, ami ilyen mértékű átláthatóság és követhetőség mellett ennyi változatosságot és lehetőséget rejt magában, már CSAK a szabályrendszerének vázában.
MurciMarci @ 2010.07.13. 09:30
A helyzet az, hogy szerintem jó a DND 4, érdemes kipróbálni, tök feelinges dolgok vannak benne. Amit láttunk a példában, az egy 9. szintű party, DND 3-ban, vagy ADND-ben 9 szinten sokkal bonyolultabb minden ennél. A DND 4 egyszerű, következetes, könnyen értelmezhető, minden ugyanúgy működik, nem kell lapozgatni állandóan. Sok online és pc-s cucc van hozzá, ami leegyszerűsíti. Daily power? Fantasy ez, nem kell benne realitást keresni :sor:
Asidotus @ 2010.07.13. 08:57
Egy harcrendszer bonyolultsága egy dolog, azt meg lehet tanulni, okos embereknek, márpedig a szerepjátékosok okos emberek, nem gond. Nekem akkor van gondom, amikor sokáig tart a csata. És bizony vannak olyan egyszerű játékok, ahol sokáig tart a csata.
Igen, körülményes a DnD4, de ha pl befigyel egy sikeres Daily Power, akkor már nem is megy olyan sokáig.
Kard és Mágiában láttam olyat, hogy egy 5-6. szintű harcos ha önmagával küzdene, az 30-30 dobást jelentene, mire győz valamelyik. Ha az nem hosszú, akkor nem tudom mi az.