Varshi @ 2010.09.04. 11:24
Jó az írás!

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Areios @ 2010.08.22. 22:59
őszintén ebben nem látok semmi problémát. Megértem, de engem nem zavar. Többnyire mindig olyan játékot sikerült kifogjak, hogy mindig volt valaki, vagy valami ami kicsit elkalandozott a csapattól és egyénibe nyomta. Semmi probléma erre mesélőként fel lehet készülni, és ha a játék amit játszunk hajlamos a külön síkon való játékra akkor fel is kell. A régi sr-el szinte semmit nem játszottam, de itt a dekás nem visz el több idő mint egy varázsló aki a könyvet gyűri, hogy mit akar varázsolni, vagy egy besurranó tolvaj. (sőt nálam még ennyit sem vitt el anno) De megértem, hogy ez valakinek nem fekszik, lelke rajta. :lol:
kabal @ 2010.08.22. 19:17
Areios: a probléma ott van, hogy a Shadowrunban a karakterek nem ugyanabban a világban mozognak. Ha az AD&D parti egy dungeont derít fel, vagy ha a Star Wars csapat az űrhajójában utazik, mindhárman ugyanazon a létsíkon tartózkodnak. Viszont ha a szamuráj az utcán őrködik, a sámán a szellemvilágban kóborol, a decker meg a Mátrixban tördeli a jeget, akkor mindhárman egy másik világban léteznek, ahová a többiek nem láthatnak be, és nem tudnak közbeavatkozni sem. Tulajdonképpen a mesélőnek külön-külön kéne mindhármuknak mesélni, mert amit az egyik megél a saját világában, arról a többiek nem is tudhatnak.
Areios @ 2010.08.22. 14:52
igazándiból nem értem a problémát. Más játékokban is van lazán ekkora széthúzás amit simán lemesél az ember. Egy pár okos rövidítéssel és a fontossági sorrendet tartva, mesélni a részleteket szerintem simán vihető. Sokáig fog tartani? Természetesen, de melyik játékban nem tart sokáig a harc és egyébb kockadobálós helyzet? (maga a gondolkozási részről nem is beszélve, pedig van aki meg azt utálja de nagyon)
Alfdam @ 2010.08.22. 10:14
Le a kalappal a mesélő előtt, aki a Rigó, Technomancer, Harci Szamuráj, Mágus partiban egyszerre kezeli a Mátrixos kódfeltörést, az Asztrálsíkot, a járműharcot a Négyes Főúton a robotokkal és a szimpla lövöldözést a létesítmény bejáratánál.
Noro @ 2010.08.20. 07:15
Kabal: bennem inkább az merül föl, hogy ki mer ebben a világban távolmaradni a mátrixtól? Az olyan lenne kb, mintha betömött füllel mászkálna.

Fulgore: 2. és 3. kiadásban én is lazán átugrottam a Mátrix kiegeket. SR4-ben sztem egész más a téma fekvése. Pl ami a harci hackert illeti: ahogy a varázsló elsődleges feladata, hogy varázsvédelmet biztosítson, 2070-ben kell valaki, aki közvetlen mátrixvédelmet biztosít a szamurájok PAN-jainak. Ezért is mondom, hogy amíg régebben nyűg volt a dekás, most kifejezetten kell a hacker.

Mindenki: sztem ezek a "testet kívüli manőverek" kicsit túl vannak lihegve. Most már elég jók a keretprogramok (vagy szellemek), hogy egy csomó dolgot elintézzenek egyedül. Az igazán kemény dolgokat pedig úgyis csak akkor lehet elintézni, ha fizikailag becaplatunk a helyszínre

(Amúgy szerény méretű csapatunkban, ha a sámán és a mátrixsámán is elmenne szólózni, a szamuráj nagyon egyedül érezné magát :ok: )
Fulgore @ 2010.08.19. 08:59
Hoi omae's,

mi is több éve csak npc-nek alkalmazzuk a dekást. Tipikus háttér karakter. Régebben ha a partitag felhívta, akkor a dekás nekiugrott a melónak és előásott vmi infot vagy nem. Az utóbbi években annyival szinesítjük, hogy nem mindig elérhető telefonon vagy másnak is dolgozik és várni kell rá stb. Volt egy szerény probálkozás a harci dekásra, aki a partival együtt mozgott egy objektum kipakolásában, elektronikázott jobbra-balra, hogy az ajtókat kinyissa és a végén jött a testhezálló dekás feladat: az adathordozót, amit el kellett hozni, a dekás szerelte ki és vitte el a megbízónak. A hosszadalmasabb letöltésre nem volt idő a biztonságiak miatt. Azóta a harci dekás visszaminősült npc-nek és néha belerángatja a parti hasonló küldetésekbe. Hasznos ki iromány ez is, de ahogy az sr2-höz és sr3-hoz készült mátrix kieget sem olvasta el senki közülünk, gondolom erre is ugyanez a sors vár.

Sautia Fulgore
Stoneskinner @ 2010.08.18. 18:55
Hoi,

Ugye az örök dilemma az, hogy ha dekás is van a csapatban, akkor a mesélőre még több munka hárul, effektíve úgy, hogy a csapatnak csak egyik tagja élvezi. Nem beszélve a sok plusz szabályról, azok magyarázatáról, ami egy alapkönyvben tényleg nincs rendesen kifejtve és folyton vitákhoz, világkép problémákhoz vezethet.
Azért jó mondjuk egy ilyen kieg, mert sok mindent bővebben kifejt, és elhelyezi a világban, és ha nem is dekással játszik valaki, akkor is hasznos háttér infó, hogy hogyan működnek a dolgok, és lehet hozzá igazítani a többi karakter nyűgjét a hamis azonosítókról, NPC dekás akcióit, stb.
Areios @ 2010.08.18. 11:35
szerintem sokat változott a rendszer. Minden játékban van olyan karakter ami megtöri a lendületet a csapat számára, és a régi rendszerből kiindulva sokkal dinamikusabb lett most a dekás. (már persze ha valaki tudja mit csinál) Főleg, hogy ha sikerül a fotelbe belerohadt geek-től elvonatkoztatni.
Nem igazán értem miért lenne veszélyesebb ez a mátrix mint a régi, azon kívül, hogy túl sok mindent próbálnak meg bele tenni.
Az ismertető korrekt, jól összevan foglalva én is most kezdtem el olvasni, mert az alapkönyv elég gyér a témában és szeretnék összehegeszteni egy kalandot csak hackereknek. Remélem ez majd segít.