Kadmon @ 2010.09.17. 15:41
kabal: Akinek szakértelmek kellenek, majd használja a Hero Systemtől az Ultimate Skills-t, a mágiához a Codex Grimoire-t, előny-hátrány és tárgy nem jut az eszembe. Járművekhez a Fire, Fusion and Steel a Travellerből, esetleg a GURPS Vehicles. Össze lehet így hozni az "ultimate engine"-t :)
kabal @ 2010.09.16. 23:21
massza: Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek. Próbáld meg egy női játékosnak elmagyarázni, hogy miért jó neki, ha bajvívó harcstílusban tőrkarddal +2-t kap támadásra, viszont hárításra egy méretkategóriával nagyobb fegyver ellen -4,et, de minden 2. körben leadhat egy plusz támadást az ellenfél felkészülési fázisában, feltéve, hogy van rá elegendő akciópontja...
Ha a csapat minden tagja szabály/realizmus beállítottságú, akkor pont egy ilyen harcrendszerre van szükség- igaz, abba nem merek belegondolni, meddig tarthat náluk egy átlagos kaland. De ha már itt tartunk: miért pont a harcrendszer igényel ilyen precíz kidolgozást? Mi van a szakértelmekkel, a mágiával, az előnyökkel/hátrányokkal, a tárgykészítéssel, stb.?
massza @ 2010.09.16. 14:12
Nekem a kezdetek óta több kell a talált / nem talált modellezésnél harc esetén.

Persze lehet köríteni szép mesét köré, meg lehet nyersen is előadni, de ettől még ha leredukáljuk (vagy eleve ezt célozzuk meg), azaz hogy igen / nem, akkor ott a harc igazi szerepe erősen csökkentet. Ami nagy kár, mert egyik alap pillére a szerepjátéknak.

Tulajdonképpen a végeredmény eldől, amikor bejelentik, hogy nekikezdenek (még a dobás előtt), mivel a statikus esélyek már előre vetítik a sikert vagy a kudarcot.

Ha egyformák, akkor csak a vakszerencse dönt, ha pedig jelentősen eltérőek, akkor pedig még a szerencse sem segít kellő dobás szám után. (ez a HP vs Sebzés arányon múlik gyak)

Nekem borsódzik a hátam egy következő megoldástól:

JK (harcos): Most elkaptalak Te gaz (és szúr)
NJK (harcos): Sosem győzöl le, Te kis korcs ( és hárít)

KM számolgat, füstöl a fej, ceruza és papír, eredmény 42.

Ergo, ha a JK 42 alá dob, leszúrta a gonoszt, ha fölé, akkor mellé ment. (és persze fordítva is hasonló helyzet!!!)

Pörgős? Gyors? Könnyű? Azzzzz…de nekem nem fekszik.

De félre értés ne essen, nem csak a harcnál borsódzik a hátam, hanem a köv megoldásnál is:

JK: Na akkor, beépülök az alvilágba, a gyengéket megfélemlítem, az erőseknek benyalok, megkenem akit meg kell, átvágom, akit át kell, testőröket fogadok, zsarolok és lopok, rákenem az ártatlanra és végül megrendezem a halálom és lelépek a cuccal.

Erre a KM számol, keményen számol, majd kinyilatkozik: 42

Ergo ha 42 alá, minden sikerült, enyém a cucc, ha fölé, meghaltam.

Háááát, most akkor miért is játszunk szerepjátékot???

A jutalomért (XP, trezsőr, varitárgyi) vagy az élményért, kalandért, kihívásért?
Egy „utazásban” mit élvezel? Hogy itthon elmondhasd, jártam Egyiptomba, vagy az, hogy ott sétáltál az oázisban, idegen emberek közt, figyelted őket, együtt éltél velük, megcsodáltad a múlt nagy kultúrájának hagyatékát?

Kulcsrakész (valaki által összeválogatott világ kell, vagy egy olyan, amibe van némi beleszólásod is, mint egy pörgős (X% esélyű) dobás???

Én inkább lassítom magam a harcnál, nekem kellenek a részletek.
Igenis rajtam múljon, hogy kihasználom e az elérhető előnyöket (harc magasabbról, fekvő célpont támadása, sajátos harci stílusom ráeröltetése az ellenfélre (földharc, belharc), vagy teremtek e magamnak, ha nincs (beleszorítom a falba, felbuktatom egy kifeszített kötélben), hogy mennyire védjem magam (védekező harc több fajtája, védekező harci manőverek), hogy ép mennyire hevesen és mely részét támadjam (támadócselek, trükkök).

Mindenki találja meg azt a léptéket, ami neki fekszik és ami szintén fontos, azokat az embereket is, akiknek ez hasonló, mert akkor lesz „izgalmas” a szerepjáték, ha hasonlóak az elvárások.


<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Pett-moondevil @ 2010.09.16. 14:07
Alfdam:
"elég erős könnyen gyorsan véleményt mondani kipróbálás előtt"

Láttam már egy-két szerepjátékot, vannak előítéleteim. Persze szeretném, ha valaki elmondaná a tapasztalatait miután napokig tanulta (sikeresen) a játékot és tesztelte néhány alkalmon át, de én magam nem fogom ezt újra és újra megtenni minden szerepjáték megjelenésekor. Játszottam sok játékot (MERP-et, D&D-t (3.x, 4e), Pathfindert, WFRP-t (2e), régi Vampire-t (3e), Werewolfot(3e), az nWoD négy tagját, Shadowrunt (2e, 3e), a Káosz RPG-t, a Mahutot (Nagy Zöld), Codexet, Earthdawnt (2e) és még sok hasonlót) amikben unalmas a harc. Ebben miért lenne másképpen, ha a D&D játékstílusát követi? d20 alá furcsa volna teljesen mást fejleszteni. (Shadowrunban (4-ig), a Storytellingben és D&D-ben (a 4-es sokkal érdekesebb, mint a 3-as) is felfedezhető egy apró gyorsulás az idők előrehaladtával, de nekem ez is kevés még.)


"számos speciális manőver és kiegészítő szabály"

Számos ha a két kategóriát összeadod (spec. manőver csak kettő van). Legalább egy nagyságrenddel kevesebb dolgot kell figyelembe venni, mint egy D&D jellegű szerepjátékban.


"elég pörgős lehet a játékmenet"

Azt hiszem elérkeztem végre a probléma velejéhez. :-) Milyen hosszú egy sakk mérkőzés? Gondolom, nem villámsakkról beszélünk, mert az szerintem is pörgős, de egy 2 órás menet kifejezetten sok.


Végül, de nem utosósorban az sem elhanyagolható, hogy a sakknak rengeteg ideje volt kifejlődni a ma egymást érően megjelenő szerepjátékokhoz képest. Többet tesztelték, mint a 3-as D&D-t és a Pathfindert együttvéve (ezt nem bizonyítom, de erős a gyanúm).

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Nocturna @ 2010.09.16. 13:47
OFF:
Haha, persze, ha Kaszparovval ulsz le a sakktablahoz, mindenkepp az lesz :)
Ez a sakkos hasonlatod azert kicsit mellenyulas: pont az a kep el az emberekben a sakkrol, hogy "porgos jatek".

<small>Iróni-A-Méter: 3/5</small>
Alfdam @ 2010.09.16. 07:25
Pett-moondevil

Azért elég erős könnyen gyorsan véleményt mondani kipróbálás előtt. Pl a sakkban is van hatféle különböző lépés, számos speciális manőver és kiegészítő szabály mégis elég pörgős lehet a játékmenet.
Pett-moondevil @ 2010.09.15. 23:50
Kizártnak tartom, hogy megvalósítható a játékegyensúly egy ehhez hasonló szabályhegyben. Hogy pörgős lenne a harc, azt szintén. Megér ennyit, hogy a vasak és izmok másodpercnyi rezzenéseit is kockák és a szabálykönyv segíti?

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>
Eberen_Orkodo @ 2010.09.15. 21:31
Lehet, hogy halálos a dnd a mágia nélkül, de nem reális a harc folyamatának modellezése.
kabal @ 2010.09.15. 15:07
@Asidotus: Ott az Iron Heroes, pont erről szól. Ráadásul d4-el dobják a HP-t. Uhh...
Asidotus @ 2010.09.15. 13:49
Éberen Őrködő írta:
"Szóval olyan rendszer szeretnék látni (bár a Kard és Mágia teljesen megfelel), amiben a harc folyamata reális, de a meghalási ráta nem. Nem biztos, hogy lehet ilyen csinálni..."
Dehogynem. A mágiával fölszerelt fantasy pont ilyen. Ha pl. kiveszed a védőmágiákat és a gyógyítást, akkor a DnD is elég halálos lesz.