HarkonneN1 @ 2011.04.18. 20:47
Üdv ismét.
Úgy tervezem, hogy barkácsolnék itthon egy Yith-i kúplényt(vmi ehhez hasonlót), amit valószínűleg a játékhoz is felhasználnék majd(a dark corners of the earth óta ugye nem szokatlan, ha egy ilyen rondaság felbukkan a mi időnkben is :)), de szükségem lenne egy kis segítségre a méretezéshez, szóval ha valaki lenne olyan kedves, hogy megmérné nekem az egyik humanoid figura magasságát, és az egyik cthon féreg szélességét(ne az alapját képező köveknél, hanem a gyűrűknél), és megküldené nekem privátban, azt megköszönném.
edem @ 2011.04.09. 10:42
Az FFG híres arról, hogy legalább egy kiegészítőt kiad a játékaihoz.

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mekkora a párhuzam ez, és a Betrayal at House on the Hill között - már azon felül, hogy itt fix a "rosszfiú", míg a Betrayalban játékonként más.
mercenary @ 2011.04.08. 07:57
HarkonneN1:
Mi is eljátszottunk a gondolattal, hogy nem rakjuk le előre a teljes játékteret, de ez maximum csak az olyan küldetések esetében lenne jó, ahol a cél nem több, mint eljutni A-ból B-be. Nem biztos azonban, hogy a MoM-nak erről kéne szólnia, viszont szerintem könnyűszerrel lebutítható a DooM szintjére; én már gondolkozom egy ilyen történet összerakásán.

A gyári sztorik egyébként úgy néznek ki, hogy az elején a keepernek kérdéseket kell megválaszolnia. Annak tükrében, hogy mire hogy válaszol, változik az objective, ill. a clue-k és az itemek elhelyezkedése. Mind az 5 sztorinak 3 különböző célja van, ez már önmagában 15 játékot engedélyez ugyanazokkal az emberekkel. Egyébként pedig ha volt olyan, ahol nagyon hamar elvéreztek, szerintem simán nekifuthatnak újra (azt persze nem kell tudniuk, hogy melyik objective-et játszák újra), hiszen már csak az tökre meg tudja őket keverni, hogy máshol találják a tárgyakat. :)
Algeroth @ 2011.04.08. 06:31
"
Végezetül: Szerintetek van rá esély, hogy ennél is lesz magyar verzió, mint az Arkham Horrornál?
(Ott ha jól láttam a Szellemlovason, még a kiadás évében kijött a magyar verzió is)"

A Delta Vision honlapján már feltettük a kérdést, de a kiadó egyelőre csak az Arkham Horror-t, akarja újra kiadni és csak ez után, akarnak foglalkozni bármilyen kiegészítővel vagy társ játékkal.
HarkonneN1 @ 2011.04.07. 20:11

Hatalmas előny a keeper számára az, hogy ő tudja, mire megy ki a játék, míg a nyomozók csupán mérgezett egér módjára futkosnak fel-alá: mikor nem fontos a monster, ők leállnak vele harcolni, mikor fontos, akkor meg elfutkosnak előle. A clue-k gyakran félrevezetőek, és eleve úgy indul a játék, hogy ki vannak futva az időből, amit alapvetően támpontok hiányában szépen el is pazarolnak.

Én meg még azt terveztem, hogy mennyivel jobb lenne, ha (mint a Doom-ban) először csak a kiinduló szoba lenne lerakva, a többi helységet meg csak akkor tenném fel, amikor majd a játékosok belépnek oda, de úgy veszem ki, hogy enélkül is lesz szivatás bőven.

Itt viszont a készítők szerintünk egy kicsit elvetették a sulykot, és már annak illúzióját se nagyon lebegtetik meg, hogy a nyomozóknak van egyáltalán egy cseppnyi esélyük is.

Na ezt viszont sajnálattal hallom, korábban eljátszottam a gondolattal, hogy ha megvenném a játékot, a családdal is letolnám az 5 forgatókönyvet, de így nem nagyon fognak rákapni a dologra, ha ennyire megvan nehezítve a helyzet. (Az meg nem fogja őket megvigasztalni, ha megpróbálnám megmagyarázni nekik, hogy legtöbbször ez történik a nyomozókkal ebben a világban)

Összességében zseni a játék; most azt mondom, hogy jobban adja, mint az Arkham Horror, viszont kicsit bennünk van a para, hogy mi lesz, ha kifogyunk a sztorikból, habár ebből az 5-ből is, ami az alapjátékhoz jár, már eleve mintegy 200 variáció hozható ki, ami azért nem szar.

Eszerint valamennyire újrajátszhatóak a küldetések? Olvastam a szabálykönyvet, de arra nem tértek ki, hogy mi garantálja az újrajátszhatóságot. (Mondjuk valahol olvastam, hogy a sztoriknak többféle befelyezése is van)

Végezetül: Szerintetek van rá esély, hogy ennél is lesz magyar verzió, mint az Arkham Horrornál?
(Ott ha jól láttam a Szellemlovason, még a kiadás évében kijött a magyar verzió is)
mercenary @ 2011.04.07. 08:16
Mi azonnal megvettük, amink kijött, így már volt is alkalmam lenyomni vele 1-2 játékot. Azt kell, hogy mondjam, a feeling valami elképesztően zseniális, sokkal jobban átjön, mint az Arkham Horror esetében, a játékosok rendesen bele tudják élni magukat a karaktereik helyzetébe, ebben a zárt tér, a 3D-s figurák és a sztori-mesélés (flavor texts ftw! :D) nagy segítséget nyújtanak.

Itt viszont a készítők szerintünk egy kicsit elvetették a sulykot, és már annak illúzióját se nagyon lebegtetik meg, hogy a nyomozóknak van egyáltalán egy cseppnyi esélyük is. Ha egy szóval kéne jellemezni a játékot, akkor az a „futile” kéne, hogy legyen. Persze ez így reális, az Arkham Horrorban is a legtöbbször rendesen lelkiismeret-furdalással járt az, ha egy raklapnyi szörny lecsavarása után még az Ancient One-t is megfutamodásra késztettük. Viszont így nem érzem azt, hogy a keepernek nagyon oda kéne magát tennie, a játékosok anélkül is elvéreznek (vagy csak szimplán vereséget szenvednek), hogy ő kimondottan jól végezné a dolgát.

Hatalmas előny a keeper számára az, hogy ő tudja, mire megy ki a játék, míg a nyomozók csupán mérgezett egér módjára futkosnak fel-alá: mikor nem fontos a monster, ők leállnak vele harcolni, mikor fontos, akkor meg elfutkosnak előle. A clue-k gyakran félrevezetőek, és eleve úgy indul a játék, hogy ki vannak futva az időből, amit alapvetően támpontok hiányában szépen el is pazarolnak.

A szabálykönyv elsőre baromi ijesztő, de ez nem volt másképp az Arkham Horror esetében sem. Sajnos azonban sok a typo, illetve a sokféleképpen értelmezhető dolog, amikre egyelőre nincs egy egyetemes „golden rule”, ami ezeket megválaszolná. Marad a hivatalos fórum, ott azért szerencsére eléggé képben vannak az arcok.

Összességében zseni a játék; most azt mondom, hogy jobban adja, mint az Arkham Horror, viszont kicsit bennünk van a para, hogy mi lesz, ha kifogyunk a sztorikból, habár ebből az 5-ből is, ami az alapjátékhoz jár, már eleve mintegy 200 variáció hozható ki, ami azért nem szar. Emellett biztos vagyok benne, hogy hamarosan elkezdenek szállingózni hozzá kiegészítő is szépen, hivatalos és házilag barkácsolt verziók egyaránt. De már azon is gondolkoztunk, hogyan tudnánk megalkotni a saját sztorijainkat a rendelkezésre álló elemekből, ötletek vannak, már csak az hiányzik, hogy betéve tudjunk hozzá minden szabályt.
b0c1 @ 2011.04.07. 07:04

Gondolom anno a Doom-mal is ez volt a helyzet.


A Doomnál, mint ahogy a Descentnél is külön füzetben vannak a küldetések. A kártyák és egyéb kellékek univerzálisan használhatóak, azaz nincsenek "egyedi nyomkártyák" és ilyesmik. Szóval nem ugyanaz a helyzet, mint itt, legalábbis én a videóból nem azt vettem ki.
HarkonneN1 @ 2011.04.06. 15:51

Nekem egy aggályom van most: ha a scenariokhoz / küldetésekhez egyedi nyom-kártyák, meg leírások, meg ilyesmik tartoznak, akkor nehéz lesz könnyen extra küldetéseket beszerezni hozzá (jó, persze lehet ilyen kártyákat is nyomtatgatni, de az nem az igazi).

Gondolom anno a Doom-mal is ez volt a helyzet.
Glowface @ 2011.04.06. 14:54
Nekem egy aggályom van most: ha a scenariokhoz / küldetésekhez egyedi nyom-kártyák, meg leírások, meg ilyesmik tartoznak, akkor nehéz lesz könnyen extra küldetéseket beszerezni hozzá (jó, persze lehet ilyen kártyákat is nyomtatgatni, de az nem az igazi).
Fishblood @ 2011.04.06. 14:32
Optikai tuningolt Cluedo...?