Pett-moondevil @ 2011.04.25. 15:42
Pénteken másodszor is játszottam a nagyszerű Fiascoval. Más csapattal, más készlettel (playset), kevesebb felkészüléssel.
Mivel csak ott helyben választottunk készletet, nagyon elnyúlt a felkészülés és a Felkészülés (setup), ami miatt be sem fejeztük a játékot 5 óra alatt (!).
Ennek ellenére ugyanolyan hihetetlenül jól éreztük magunkat mindhárman, mint ahogy én előzőleg is. Nem próbáltunk még rengeteg játékot, pláne nem a mesélős fajtából (story game), de ez mindhármunknak élete legjobb szerepjátékos élménye volt vagy legalábbis dobogós. Szerintem ez az, ami számít.
Pett-moondevil @ 2011.04.20. 14:28
Írok pár sort, hogy az ízlésemtől távolabb álló műfajba tartozó versenyzőkről is szót ejtsek.

A Dresden Files gyönyörű, ahogy talán a többi itt megjelent is, de talán nem a legszerencsésebb irány bonyolítani a FATE motort. Aztán persze lehet, hogy aki ahhoz hozzá tud szokni, az a DF-hez is. Ehhez képest a Gamma World szerintem jobban nyúlt a D&D 4th Editionhöz, bár látványosan elkomolytalankodta a dolgot, mégis azt hiszem, egy üde színfoltnak belefér. A DC Adventurest nem olvastam, mert a kritikák alapján úgy gondoltam, hogy csak egy M&M feldolgozás a sok közül. A Dragon Age-ben sem csalódtam (ezt legalább olvasgattam) és lapozgatása közben egy kis nosztalgia volt bennem: ezt a mechanikát a korosztályom tagjai már százszor láthatták. Elindul a 4E (szerencsére) alig leplezett fókuszáltsága (harc, harc, harc) felé, de még idejében fékez ahhoz, hogy csak marketingjével és a külcsínnyel tűnjön ki kategóriája már amúgy is túltelített piacán.
Pett-moondevil @ 2011.04.20. 14:08
Én a Fiasco-t próbáltam ki élőben néhány hete, mert bíztam a készítőjében annyira, hogy nem ad ki unalmas dolgot a keze közül. Telitalálat volt. Életemben nem játszottam még annyira jót. A kedvenc szabályrendszerem lett. (Pedig a megcélzott műfajt filmen nem szeretem és nem is igen ismerem.)

Elvileg 3 óra alatt lemegy egy játék, de úgy, hogy 4-ünk közül 3-an viszonylag újak voltak a mesélős játékok (story games) területén is, nem hogy a konkrét szabályrendszerben. A szabályrendszer ismeretén túl nem igényel semmiféle készülődést és a modulok, játékkészletek (playsets) bőséges tárházát nyújtják a különböző környezeteknek (pl. vadnyugat, luxusgőzös, alaszkai halászfalu, motel a főúttól távol, vámpírháború, Harry Potter jellegű varázslóiskola, mitikus kína, kalandozócsapat (a sárkány legyőzése után)).

Mindenkinek nagyon ajánlom, aki szeretne intenzív közös történetmeséléssel eltölteni egy estét-éjszakát.
Baka @ 2011.04.18. 09:28
Ezek közül csak a DC Adventures-höz volt szerencsém, de abban marhára nem találtam semmi eredetit...
Ravenheart @ 2011.04.18. 04:24
Mostani kiadás nyilván új D&D-n alapul, de az első kiadása nem mai gyerek (1978), és az is a "D&D mutációja" volt. Gondolom aki írta a mondatot is így értette, nem pedig úgy hogy a "régi D&D" egy új mutációja.
Marvin @ 2011.04.18. 00:14
A Gamma World mitől _régi_ D&D mutáció? Az új esetleg.