nod20 @ 2011.09.30. 09:40
Van 2 oldal az eredeti Raptureben ahol sok varázslat fajta van. Mindegyik egy képzettség és van mindegyikről 3-4 mondat. Pl: hatodik érzék, szellemek látása vagy hallása, telepátia. stb. De semmi konkrétum.
Noro @ 2011.09.30. 09:39
Tehát hangulatilag ott sem nagyon mélyedtek el a dologban. Köszönöm, ez megerősített abban, hogy szerencsésebb a csodák/áldások vonalon maradni, és esetleg egy-egy rituálét néha bedobni.
nod20 @ 2011.09.30. 02:21
Van 2 oldal az eredeti Raptureben ahol sok varázslat fajta van. Mindegyik egy képzettség és van mindegyikről 3-4 mondat. Pl: hatodik érzék, szellemek látása vagy hallása, telepátia. stb. De semmi konkrétum.
nod20 @ 2011.09.29. 16:36
Noro: Az eredetiben a kasztok nem kasztok.
Vannak világi rendek: Kolombusz lovagjai, Szent Szék Ügynökei, Szent György Rendje, Szent Patrick Lovagrendje, Svájci Gárda és a Máltai Rend.
Monasztikus Rendek: Jezsuiták, Ferencesek, Krisztus Légiósai és a Karmeliták.
Protestáns ikonok: Lutheránusok, Kálvinisták, Az Egyesült Front, A Fundamentalista
Zsidó ikonok: Zsidó Védelmi Liga, Salamon Kincsének Őrzői, Torah Gyermekei
Iszlám ikonok: Hezballah, Allah Kardjai
Pogány ikonok: Druidák, Wikkák, Kabbalisták és Agnosztikusok.

Mindegyiknek van 3 speciális képessége (pl.: félelem elleni immunitás vagy gyengébb démonok ne érzik meg, stb. Remélem segített.

nod20 @ 2011.09.29. 16:19
Noro: csak blessing / cursokök (áldások és átkok) vannak, valamint a szent tárgyak.
Noro @ 2011.09.29. 15:44
Pett-moondevil: nekem még most sem igazán tiszta, hol húzod meg a határt. Azt sztem nem lehet felhánytorgatni, ha egy szabálykönyv leírja, hogy eddig mi történt. Ha mesélőként nem ebben a világban akarsz mesélni, akkor nyilván rossz könyvet vettél. Ha játékosként meg akarsz lepődni, akkor pedig ne olvasd el :P Egy ilyen okkult játéknál ez nemhogy megengedhető a játékosoknak, de kifejezetten előnyös. Persze ezt csak egyszer lehet eljátszani, a második életútban már ismerős lesz a szitu, de ez melyik játékban nincs így?
Más lapra tartozik nyilván egy high fantasy, ahol a JK-knak ár kezdettől rutinosan kell(ene) mozogniuk a világban.
nod20 @ 2011.09.29. 13:27
Noro, megnézem csak ki kell túrnom az ágy alól a könyvet... :)
Pett-moondevil @ 2011.09.28. 16:29

Pett-moondevil: tehát kell egy általános rendszer, a világot pedig találja ki a mesélő. Nyilván ez is egy felfogás, csak nem az enyém...

Nem. Csak az a tapasztalatom, hogy ha megpróbáljuk többszáz oldalban leszögezett világleíráshoz tartani magunkat, akkor abból aligha lesz hiteles és saját történet. A legtöbb szerepjáték ismételgeti a világleírását és ezt hívja történetnek. Meg szeretnék lepődni.
Talán jó példa, amikor a hagyományos játékokon (mi máson, ugyebár...) megcsontosodott mesélők azt tapasztalják, hogy kezdőknek milyen jó mesélni. Igen, mert ők még újdonságnak élik meg azt, amit a mesélő szajkóz (pl. hogy a ronda vámpír neve nosferatu, a bolondé malkavita). Nem értem, hogy ez miért meglepő, hiszen minden benne van a szabálykönyvben. A legjobb az, amikor egy Kedves Mesélő elvárja, hogy elolvasd a könyvet aztán elvárja, hogy meglepődj, amikor elismétli a könyvből már nyilvánvaló dolgokat a játék során.

Nem baj, ha érdekes egy szetting, de számomra sokuk jóval összetettebb annál, mintsem ihletként szolgálhasson. Ilyenkor pedig korlátként szolgál. Emellett lehetségesnek tartom, hogy egy olyan csapatban, ahol a téma mindennapos (pl. teológia hallgatókból álló játékoscsapat), a Second Rapture is csak ihlet és nem korlátozó. Nem tartom valószínűnek, hogy a játéknak ez lenne a célpiaca.
Noro @ 2011.09.26. 09:20

Noro, ha érdekel nekem valahol megvan az eredeti Rapture, szívesen odaadom megnézni mi változott.

Kösz az ajánlatot, de nekem az is elég lenne, ha meg tudnád mondani: van-e benne ember által használható mágia (a megidézésen kívül), vagy nincs?
nod20 @ 2011.09.24. 21:09
Noro, ha érdekel nekem valahol megvan az eredeti Rapture, szívesen odaadom megnézni mi változott.