creep @ 2011.10.28. 11:17
Köszönet az ismertetőért Auer!

Már elkezdtem tanulmányozni a könyvet, a Broken Chains-t két alkalommal, illetve egy ahhoz kapcsolódóan egy saját kalandot is lemeséltem. A tapasztalataim egyelőre pozitívak, a hangulatot nagyon könnyű megteremteni és itt minden morbid GM megtalálhatja a számításait.

Számomra a problémát a Chaos Marine-ok jelentik, így az elkövetkező meséimben (remélem számtalan alkalom lesz még) őket jórészt ki fogom hagyni, illetve NPC-kként hasznosítom őket.

A karaktereket összetartó erők kérdésével kapcsolatban arra gondoltam és úgy látszik, hogy a nyitókaland alapján a készítők is így vélekedtek, hogy 1) legyen adott szükséghelyzet, amiben csakis az együttműködés képzelhető el alternatívaként. Ez lehet a Broken Chains-féle módszer, vagy éppen a Vezér, amit Auer említett. A független kalandban ez egy Marine volt, illetve más sötét urak. 2)Azonos hitek, unaligned illetve allied party lehetőleg hasonló motivációkkal és célokkal. Ezzel tényleg megkímélheti magát az összes résztvevő a teamkill kétes élvezeteitől. 3)Ez jórészt saját fikció, gyakorlatban még nem tudom, mennyire fog működni: kevésbé expliciten megjeleníteni a Rontó Hatalmak jelenlétét. Egyszerűen arra gondolok, hogy, mint ahogy az inkvizíciós játékok jó részében is, a karakterek nem minden aprósággal vannak tisztában. Lehet, hogy csak nem régen ismerkedtek meg a Káosszal. Beavatatlanok, akik talán a Négy neveit sem tudják felsorolni. Ha pedig ismerik a titkokat, akkor sem feltétlenül osztják meg világgal, világtalannal ezeket, teszem azt azért, mert félnek valamilyen felettük vagy velük szemben álló hatalommal. Valahonnan elindulnak a karakterek és majd később kilyukadnak valahova. Megpróbálhatnánk eljátszani azzal, hogy a karakterek között kezdetben erősebb kötések vannak, mint az itt annyira központinak láttatott hit és fanatizmus, például egy adott család tagjai a karakterek (ne feledkezzünk meg a malfi nemesi házakról vagy akár a sinophiaiakról stb.).

Egy utolsó gondolat még jár a fejemben a Ruinous Powers követőivel, mindenekelőtt Khorne szolgáival kapcsolatban. Ő az, akit játékos és mesélő az első körben ír le, mint teljességgel játszhatatlan patrónust, hiszen a követői azonnal és megállíthatatlanul öldökölnek, vért adnak istenüknek és koponyákból építik trónusát. Nem segít ezen a hivatalos álláspont sem, ti. hogy még rá is erősítenek, hogy Kharne és a többi bohóc legyőzhetetlen és folyamatosan öldököl és egyébként is hullákat eszik és győzelmet szarik. Így tényleg semmi értelme játszhatóvá tenni a követőit, hiszen hamar alulmaradnak a játék során és "idióták" lesznek csak hajlandóak játszani velük. Érdemesebb lenne ezt átgondolva a Berserkerektől technikailag megszabadulni* és épkézlábabb, szofisztikáltabb koncepciókat felvázolni: nekem eszembe jutottak a birodalmi halálkultuszok kifordított másai, olyan orgyilkosok, akik minden rituális gyilkosságot a Bronz Úrnak ajánlanak fel, vérvadászok, zsoldosok, akik titokban Khorne-hoz suttognak és ellenségeik koponyáit fényesítgetik... Nem biztos, hogy teljesen a hivatalos nézőponttal fog megegyezni, amit így kapunk, de a játékos sem fog ódzkodni többet ettől a lehetőségtől.

*a hivatalos modulhoz kiadott extra karakterek között szereplő Babaroth leírása sem teljesen idiotizmus, végül is játszható marad a karakter, együtt tud működni a többiekkel (kivétel a Psyker, de ez más tészta)
Seraph @ 2011.10.06. 15:34
Köszönet ezért a remek ismertetőért! Bevallom, az eddigi 40k-s rpg-k közül ez volt az, ami a legkevésbé érdekelt, egészen mostanáig. Eddig a Dark Heresy a kedvenc, a DW sem tudta überelni hangulatilag. De a BC mindenképp megér egy próbát!
auer @ 2011.10.06. 06:02
Csak épp a játékosok többsége nem kezeli jól ha megölik a karakterét ha egy játékos teszi akkor hatványozottan igaz. Plusz elég rossz úgy játsznai h nem tud nyugodtan aludni mert bármikor rátámadhat egy másik partitag, és álmában keresztüllövi mert megtetszett a power sword-ja. ennyi. 2-3 eset után elmegy kedvük a játéktól.

Így belegondolva az lehet volna egy működő koncepció h minden csapatban van a vezér aki összefogja az alatta állókat. És ez a vezér lét látszódik is statjain. pl ő 7000 xp-s a többiek pedig a DH kezdő szintjén vannak.
Pricomtur @ 2011.10.05. 22:54
Abban a pillanatban, hogy a Warhammer világában előkerül a "logika" szó, máris megette a fene az egészet.:D

aluminiumtrioxid @ 2011.10.05. 19:32

Egy ilyen gonosz kaotikus csapatot ahol mindenki mindenki ellen van nehéz ha nem lehetetlen egyben tartani ha ragaszkodnak a karakterkijátszáshoz.


Következtetésképpen a játékot azok fogják játszani, akik az ilyen játékstílust kedvelik. A koncepció része, hogy a karakterek bármelyik pillanatban felszeletelhetik egymást. Bár én nem látom be, hogy ebben mi a logika, vagy erre mi szükség van. Khorne-hoz úgyis csak az idióták mennek, Tzeentzch kultistái esetében sokkal jobban el tudom képzelni (karakter kijátszása mellett), hogy inkább manipulálni akarják a többi partitagot (amit nehéz egy hullával), Slaanesh és Nurgle hívei meg szerintem nem pazarolják az energiáikat a csapattagok megölésére, ha azok nem akadályozzák őket direktben. Ha igen, akkor meg megérdemlik. (Azt meg már más topicban kifejtettem, hogy amíg az adott játékos a többiek számára is érdekesen tudja előadni foglalatosságait, addig semmi bajom nincs vele, ha külön utakon jár [sőt]).
auer @ 2011.10.05. 18:31
Ha az ember kiperkál egy könyvért 40$+ -t akkor lehetnek elvárásai. Főleg egy olyan kiadónál ami már többször bizonyított a téren, és nem magus 20x-dik verzióját erőlteti. A szabályokat olyanok írják (és tesztelik!) akik jobban otthon vannak (mert van tapasztaltuk) ezen a téren és nem egyetlen ember agyszüleménye egy kockás füzetből átmásolva.
Bárki fejleszthet otthon rendszert nincs tiltva semmi de nem azért veszünk egy könyvet hogy utána mi írjuk hozzá.
Igazából ez a téma többször több helyen előjött már. Mindig van vki aki megmondja h milyen jól meg tudná csinálni (pl: mert a MI házi m* aztán tökéletes) de még nem láttam ezeket publikálva.

A könyvre visszatérve: függetlenül attól hogy az istenek befolyással bírnak a fejlődésre vagy nem. Egy ilyen gonosz kaotikus csapatot ahol mindenki mindenki ellen van nehéz ha nem lehetetlen egyben tartani ha ragaszkodnak a karakterkijátszáshoz. A társaság jelentős része erre várt vmi használható magyarázatot de azt a könyv nem adott sajnos.
aluminiumtrioxid @ 2011.10.05. 18:05

Al2O3:

Én úgy értem, amit írsz, hogy "ha nagyon figyelnek, akkor nem törik el a játék". Éppen csak sokan a szabályoktól várjuk el ezt. Ha úgyis nekem kell figyelnem külön rá, akkor miért venném meg a könyvet? Vagy nem így van?


Ja tényleg, mert valami gyökér kitalálta, hogy aszerint kötelezem el magam egy isten mellett, hogy milyen Advance-eket veszek fel. De ha ezt kihajítod az elején, és megadod a választás lehetőségét (mégiscsak 7000 xps szörnyetegekről van szó), akkor abszolút működőképes. Mellesleg szerintem logikusabb is. (Ja és végre szimpatikusak lettek a kultisták, megyek, kreálok egy Slaanesh-hitűt valamikor ha lesz rá időm...)
Pett-moondevil @ 2011.10.05. 16:51
Al2O3:

Én úgy értem, amit írsz, hogy "ha nagyon figyelnek, akkor nem törik el a játék". Éppen csak sokan a szabályoktól várjuk el ezt. Ha úgyis nekem kell figyelnem külön rá, akkor miért venném meg a könyvet? Vagy nem így van?
aluminiumtrioxid @ 2011.10.04. 08:05
A játékosokat semmi sem kényszeríti, hogy ne Chaos Undivided vagy egy adott isten (esetleg 2 allied) mellett kötelezzék el magukat. Együttműködésről ennyit.
Hoild @ 2011.10.04. 00:53
Az ingyen letölthető "Broken Chains" modul itt található:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2399&epn=0