Nil @ 2011.10.11. 11:27
Az első gondolatom az volt, hogy ezmiez. Kevés, gyenge, a karakterek érdektelenek. A történet meg, nos, én alapvetően pártolom, ha egy író a történetében bizonyos kérdéseket, dolgokat az olvasó fantáziájára bíz, de itt szinte minden az olvasó fantáziájára van bízva, az összes érdekesnek és lényegesnek tűnő elem és összefüggés kitalálása is, amit hatalmas hibának tartok. Az írótól itt nem kap semmit az olvasó, csak egy szimpla gyilkosságot, vendettával (illetve csak utalással rá pár mondatban) és némi mágiával, de hogy ki kivel van és mit miért csinál, az nem derül ki, még utalás sincs rá. Ja és maffia sincs benne.
Zyro @ 2011.10.10. 13:14
@Marvin: valóban, de amennyire én tudom, a többség nem E/1-ben ábrázolta az ellentétes nemet. Mondjuk nem vagyok egy kimondottan olvasott figura, szóval - és ezt irónia nélkül mondom - valóban könnyen előfordulhat, hogy csak én nem tudok ilyenekről.

@Tapsi: Ha te mondod, hogy hiteles, akkor azt mondom "bocsánat, tévedtem" :stratégiailag elszakad:. :) A véleményem további részét ellenben továbbra is fenntartom.
tapsi @ 2011.10.09. 16:27
Zyro és Marvin, csak úgy jelezném, hogy nekem nőként semmi bajom nem volt a női szereplő hitelességével. Számomra teljesen elfogadható volt, pedig elképzelhetőnek tartom, hogy jártasabb vagyok a témában :) szóval nincs ezzel semmi baj (egyébként Zyro, a lány szerintem egyáltalán nem "naiv hisztérika", egyszerűen olyan helyzetben van, ahol meglehetősen érthető, hogy kiakadt).

Szerintem kellemes volt, még ha nem is feltétlenül kiemelkedő.
Marvin @ 2011.10.07. 17:57
Van rá pár ezer példa a világirodalomban, hogy írónő hitelesen ábrázol férfit és viszont, bár a jelen novella szerzője valszeg még más ligában játszik.
Kornya_Zsolt @ 2011.10.07. 17:32
Nekem ez jobban bejött az előzőnél, de a próza valóban elég jellegtelen, a karakterábrázolás pedig sematikus. Összesen három szereplővel (akik közül az egyik végig a partvonalon marad) tényleg lehetett volna kicsit markánsabbat alkotni.
Zyro @ 2011.10.07. 07:45
Na, hogy ne csak pontok legyenek, hanem valami kapaszkodó is az elkövetkezendőkhöz:

- Nem szerencsés, ha férfi író női E/1 nézőpontkaraktert választ (és vice versa). A tapasztalat szerint az ábrázolás nem lesz hiteles, és ezt a tapasztalati törvényt neked sem sikerült felborítani. Vagy írj E/3-ban, vagy férfiként használj férfi nézőpontkaraktert.
- Tanulj meg gördülékenyebben fogalmazni.
- A mondatok hossza hangulatot és feszültséget is befolyásolhat. Tanuld meg, hol érdemes rövidebb mondatokat használni, és hol lesz tőle az írás inkább idegesítő.
- A novellát az érdekes karakterek adják el. A karakter-archetípusok nem arra valók, hogy az író használja őket, hanem arra, hogy építkezzen rájuk: Próbálj meg a karaktereidnek dimenziót adni, mert a "naiv hisztérika", meg a "titokzatos ezoterikus sátáni izé" önmagukban se nem érdekesek, se nem karakterek.
- Legyen egyedi sztorid. Legyen egyedi, és legyen sztorid...

Ha pozitívumot kellene mondanom:
- A párbeszédeiddel lehetne, és érdemes is lenne valamit kezdeni, azok a novella többi részéhez képest egész jók.
- Az írás rövid. :)