seti @ 2011.10.22. 18:21
Élesben még én sem próbáltam a rendszert, de talán jövő hét végén lesz rá lehetőség. Nekiálltam kidolgozni egy rövidebb modult, aztán meglátjuk mit hozunk ki belőle. Nekem így elolvasva tetszik ez a minimalizmus, főleg a karakteralkotás terén. Lényegesen egyszerűbb, mint mondjuk DnD-ben, vagy hasonló D20 játékok-
ban, főleg ha nem is első szintről indulnak a karakterek.
Ha csak ritkán és kevés időre tud összeülni egy társaság játszani, akkor bizony nagy előny az egyszerű rendszer.
Ynas_Midgard @ 2011.10.22. 12:07
Erre nem igazán tudok mit mondani, mert nekem mindhárom jellemző (minimalizmus, egyszerűség és nagyvonalakban vázolt világ) bejövős - ez ízléskérdés, és a játék nem is tetszhet mindenkinek.
creep @ 2011.10.22. 09:38
Nem szokásom negatívkodni, de ez a játék nekem és a csapatomnak csalódás volt. Csak az általam tapasztalt negatívumokat említeném meg:
- minimálstílus: mindenben, vagyis csekély számú lehetőség, még csekélyebb fantázia az egész karakteralkotásban/fejlődésben/mágiarendszerben
- egyszerű szabályrendszer, ami nekünk ugyan egy fél óra olvasás alatt készségszinten ment, de sok értelme nem volt, amikor az azonos szintű elf zsivány (vmi efféle, nem emlékszem a career nevére) gond nélkül lezúzta a törpe harcost, úgy, hogy annak semmi esélye sem volt ellene - ez csak azért szúrta a szemem (pláne a törpe játékosáét :D), mert elvileg ő a harcos
- a PC-s játékban van leírva gyakorlatilag az egész setting, az ottani kódex-oldalakon, annak nagyon alapos végigjátszása nélkül nem használható

Persze emellett vannak előnyei is, nagyon szép grafikák, kampányszerű összefügghetőség stb.
Narmor @ 2011.10.22. 08:33

</div><div>Milyen jellegű mesélői tanácsok vannak a könyvben? A kaland illeszkedik a többihez? Csak mert a Set 1, a mesélői paraván és a külön kalandgyűjtemény történeteit gyönyörűen egymásra lehetett építeni (fejldődés, földrajzi mozgás, kaland jelleg) szempontjából. </div><div>
</div><div>Van már infó arra vonatkozóan, hogy mi lesz a Set 3-ban? </div>


"Kampányszerkezet" készítésére ad tanácsot, felhoz pár kifejtett témát, mely köré lehet kalandot építeni: "Grey Wardens", "Freedom Fighters", "Political Partisans" stb., aztán még egyéb dolgok ehhez kapcsolódva (pl. motiváció), majd az "Encounterek" készítésével kapcsolatos tanácsok jönnek. Szóval tényleg hasznos dolgokról van szó benne.

A kampány Fereldenen kezdődik, majd utazgatás van benne. Igazából még nem olvastam el, csak belenéztem, mert nem tervezem a használatát a közeljövőben. De összekapcsolható a Blood in Ferelden tartalmával, úgy vélem.
Ynas_Midgard @ 2011.10.21. 21:46
Szerintem pont annyira kidolgozott, amennyire egy szerepjátékhoz kell (ha WFRP-t mesélnék, semmi mást nem használnék, csak az alapkönyvben leírtakat - a többi tartalmat saját kútfőből, extrapolációval állítanám elő).

Ami a dark hangulatot illeti, nos, alapvetően mindenképp kevésbé sötét, mint a WFRP, a rendszer és a az alapdobozok színvilága is ezt sugallja.
aluminiumtrioxid @ 2011.10.21. 16:56
Az én ízlésemnek nem eléggé mocskos, tetves és szarban tocskorászós a DA világa. Bezzeg Warhammerben hozhatunk olyan kasztokat, mint a Grave Robber, Bone Picker, Coal Burner, Rat Catcher és az örök kedvenc Dung Picker :D
morkar @ 2011.10.21. 13:06
A Warhammer véleményem szerint több mint dark, régen sokat játszottunk Warhammert (Enemy within kampány) de annak idején még nem tudtam eléggé angolul ahhoz, hogy az alapkönyveket is elolvassam. Azóta sok év telt el, tanultam angolul és utánnaolvastam a világnak, mellé meg elolvastam pár magyarul megjelent novellát. Ez alapján az a véleményem, hogy a Warhammer a dark részt már túlzásba is viszi. Emlékezzünk csak az Árnyékfattyak c. regényre. Hogy abban milyen töménytelen mennyiségű vérfolyás és szadizmus van, az egyszerűen hihetetlen. Így a Dragon Age szerintem sokkal egészségesebben adagolja a dark fantasy-t, mint a Warhammer.
Valamint a Warhammer szerintem már túlzásba viszi a minden mutálódott, minden fertőzött és amúgy is belehalunk minden járványba stílust.
Ezenfelül a DA más szemszögből közelíti meg a dark hanguatot, a PC játék és a szerepjáték is arra törekszik, hogy mindennek, még a győzelemnek is keserédes íze legyen, hogy a játékosok mindíg válaszút elé kerüljenek, és mindíg megmaradjon az az érzés, hogy győztünk, de milyen áron. Így nekem jelenleg jobban bejön a DA hangulata, mint a Warhammeré.
aluminiumtrioxid @ 2011.10.21. 11:47
Összességében egy hangulatos halványszürke világ. Sehol sincs egy Warhammer Fantasyhez képest "darkság" szintjén, pedig az még csak nem is arra van kihegyezve. Ráadásul eléggé kidolgozatlanka. Viszont a rendszer tényleg jó.
Glowface @ 2011.10.21. 11:23
Set3-ról még nincsenek publikus hírek, az újonnan csatlakozott fejlesztő annyit írt a fórumba, hogy nagyon érdekes és jó és sok anyag van már kész, ezt fogja ő továbbvinni és kiforralni és rendbeszedni, és nagyon izgalmas lesz. :) Ja, azt tudjuk még, hogy a 11-20. szintű játékról szól majd elsősorban.

galu22:
Most hirtelen nem ugrik be, bár egészen biztosan vannak infók, ha más nem, akkor a Dragone Age: Vérvonalak játék reviewiban találsz információkat. A http://dragonage.wikia.com/wiki/Category:Lore lapról elindulva angolul tetszőleges részletességig olvasgathatsz a világról.

Azért pár gondolat, saját kútfőből:
A Dragone Age dark fantasy világ. Középkorias hangulatú világ, ahol tulajdonképpen elég sokmindenkinek rossz.

A világ neve Thedas, a játékok fő fókusza aezen belül egy nem túlságosan nagy méretű, peremvidéki, rideg klímájú, viszonlyag ifjú királyság: Ferelden. Egyértelműen az emberi faj a domináns a világban. Valamiféle feduálisra emlékeztető (bár igazából nem is az) nemesség uralja a királyságot, a nemesi rend választja a királyt. Az emebrek többsélge szabad gazda, kézműves, kereskedő. A nemesek a fő hadviselők, sokan közülük rivalizáló, intrikus, egymást hátbaszúró népség (bár persze mindenütt vannak derék alakok is).

A társadalom jelentős hatalmi pólusa még az egyház, a Káptalan. A Teremtő hitét, és az ő arájának, Andrasténak a tiszteletét hírdető papnők (és laikus nővérek, fívérek) már-már a középkori keresztény egyházhoz hasonlítható hatalommal bírnak.

A mágia Thedas világán igen veszélyes dolog. A mágusokat félik, utúlják, és eléggé elnyomják, üldözik. "Szabályosan" csak a Káptalan harcos lovagrendje, a Templomosok felügyelete alatt álló, tornyokba zárt Körmágusok gyakorolhatnak mágiát. Minden más varázshasználó üldözött renegát-eretnek-boszorkány. Azért ilyen rossz a hírük, mivel a mágiájukkal könnyen mások akaratát befolyásolhatják, valamint mert gyakran keltik fel a "túlvilág", vagyis az Enyészet démonainak figyelmét, akik szorgos munkával próbálnak minél több mágust megszállni, irdatlan pusztítást hozva a világba.

Az emebreken túli fajok közül a törpék és az elfek a legjelentősebbek. Az elfek birodalmát évezredekkel ezelőtt leigázták, felégették az emberek. Ma két elf népcsoport maradt fel: az emberi városok zárványaiban rabszolgasorsban sínylődő, megfélemlített, kultúrájukat vesztett városi elfek; illetve a vadonban vándorló, nomád, régi dicsőségükről és történeteikről csak álmodozó, nomád pagony elfek.
A törpök valaha dicső földalatti birodalmát az orkszerű éjfattyakkal vívott évezredes háborúk csúnyán lerontották. Egy-két utolsó barlangvárosba szorult, elavult, rideg és dermedt, igazságtalan kasztrendszerben élnek, kicsinyes és gyilkos intrikát szőnek folyamatosan egymás ellen.

Fereldenen túl persze számos további nemzet van még a kontinensen. A kissé franciás hangulatú Orlézia évszázados ellenésge Fereldnennek (hódítók, na); távolabb ott van még a valaha világuraló mágus-birodalom, Tevinter maradványa; és még számos nemzet, városállam, mindegyiknek más-más hnagulata, társadalma, kultúrája.

Természetfeletti rémségek, szörnyek előfordulnak persze a világ zordabb részein. Óriáspókok, sárkányok, lidércek, különös bestiák, miegymás.

Összességében egy hangulatos, sötét fantasy világ.
GothPunk @ 2011.10.21. 08:10
Vááá... három napja késik a csomag az amazontól, a postaköltséget már vissza is utalták a panaszos levelemre. :( 

Milyen jellegű mesélői tanácsok vannak a könyvben? A kaland illeszkedik a többihez? Csak mert a Set 1, a mesélői paraván és a külön kalandgyűjtemény történeteit gyönyörűen egymásra lehetett építeni (fejldődés, földrajzi mozgás, kaland jelleg) szempontjából. 

Van már infó arra vonatkozóan, hogy mi lesz a Set 3-ban?