sika @ 2011.12.10. 18:10

Nagyon nem szeretem a jellemet. Túlságosan beskatulyáz. Persze irányadó meg egyéb rizsával illetik, hogy nem kell azt olyan mereven kezelni. Feleslegesnek tartom. A kedvencem amikor valaki megpróbálja megítélni a karakterem helyes illetve helytelen viselkedését. Azt csak én tudom senki más, hogy mennyire karakterhűen cselekszek. Egy karakterlap statisztikái, esetleg előzetes megbeszélés a KM-mel vagy karakterszínesítő elemek (mint pl. személyiségjegyek, stb) használatával sem tudhatja senki rajtam kívül, hogy hogyan kellene cselekednem. Pláne ne büntessen érte esetleg.


Ez mind szép mindaddig, amíg nem olyan karakterrel játszol, melynek komolyan korlátozva van a jelleme pl. paladin.
Major @ 2011.12.10. 16:22
Nagyon nem szeretem a jellemet. Túlságosan beskatulyáz. Persze irányadó meg egyéb rizsával illetik, hogy nem kell azt olyan mereven kezelni. Feleslegesnek tartom. A kedvencem amikor valaki megpróbálja megítélni a karakterem helyes illetve helytelen viselkedését. Azt csak én tudom senki más, hogy mennyire karakterhűen cselekszek. Egy karakterlap statisztikái, esetleg előzetes megbeszélés a KM-mel vagy karakterszínesítő elemek (mint pl. személyiségjegyek, stb) használatával sem tudhatja senki rajtam kívül, hogy hogyan kellene cselekednem. Pláne ne büntessen érte esetleg.
Urban @ 2011.12.08. 12:30


Ha valaki szerint a jellem őskövület, akkor ajánlom, hogy ismerkedjen meg a (tudományosan megalapozott) pszichologizáló értelmezéssel, a Schwartz féle értéktengellyel: http://lfg.hu/43815/rpg/alignment-alig-ment/ (cikk vége + utolsó hozzászólás)

Ez tényleg jó, csak azzal van a bajom, hogy akkor én Chaotic Evil vagyok, mert kreatívan megoldandó feladatokkal találkozom nap mint nap (ez a munkám) amiket önállóan kell megoldjak és állandóan törekszem az egyéni jólétemre, vagy a sikerre?
Ez egy hétköznapi mérnök vagy menedzser. :lol:

Maga a Schwartz féle cucc teljesen okés, de a Good-evil stb dolgokat semmi esetre sem húznám rá. :sor:


Szerintem csak akkor van gond, ha egy kőkeményen polarizált világban mesélsz. Ahol angyalok és démonok küzdenek az emberiség lelkéért. Ahol objektív tényező az, hogy valaki hol áll a harcban, és ez varázslatokkal megtudható.

Az persze igaz, hogy a Schwartz féle tengelyen a CE már kissé mást jelent, mint eredetileg. De azért még elég erős a kapcsolat. Inkább azt mondanám, hogy sokszínűbbé válik a paletta. Még mindig lehet valaki tekintélyre és hű csatlósokra építő diktátor (~ LE), gazdagságot és önkényt hajszoló dekadens vezető (~ CE), de lehet ellenfél úgy is, hogy nem akar mást, mind rendet, mindenkire egyenlően vonatkozó rendet (LG), és emiatt lesz a party ellenfele.

Tehát nem a szakma vagy a napi rutin számít, hanem az értékek, elvek.
(És nincs semmi baj, ha még ekkor is Nyitottságra és Önérvényesítésre törekvő emberként látod magad. Az az igazság, hogy többségünk nem egy-egy kategóriába beleillő eset, de játékos karaktereket jobban ki lehet játszani ilyen szélsőségesen leegyszerűsített módon)
galu22 @ 2011.12.08. 08:47
@Feldkurat: Miért baj az ha chaotic evil vagy? Csak be kell szerezni a 'protection from good' spell-t, és máris oké :D
Feldkurat @ 2011.12.07. 21:16

Ha valaki szerint a jellem őskövület, akkor ajánlom, hogy ismerkedjen meg a (tudományosan megalapozott) pszichologizáló értelmezéssel, a Schwartz féle értéktengellyel: http://lfg.hu/43815/rpg/alignment-alig-ment/ (cikk vége + utolsó hozzászólás)

Ez tényleg jó, csak azzal van a bajom, hogy akkor én Chaotic Evil vagyok, mert kreatívan megoldandó feladatokkal találkozom nap mint nap (ez a munkám) amiket önállóan kell megoldjak és állandóan törekszem az egyéni jólétemre, vagy a sikerre?
Ez egy hétköznapi mérnök vagy menedzser. :lol:

Maga a Schwartz féle cucc teljesen okés, de a Good-evil stb dolgokat semmi esetre sem húznám rá. :sor:
aluminiumtrioxid @ 2011.12.07. 13:01
Sztoritól és karaktertől függ, általában valami szürkét/semlegesbe hajlót, vagy komplex értékrenddel bírót.

Persze ha a parti és a Mesélő nem veszi komolyan a szerepjátszást, egy idő után mindig előbukkan a fun-orientált oldalam ("és lássuk hogy reagál a játékvilág, ha a karakterem az Elíziumban egy zsebkendővel idétlenkedik a Herceg beszéde alatt...")
Orastes @ 2011.12.07. 12:47

Orastes "alattomos sikkasztó" jellemű karaktereket szokott játszani, de őket lelkesen és meggyőzően. :pipe:


köszönöm a bizalmat :rohog: :csingcsung:
elGabor @ 2011.12.07. 10:52
Orastes "alattomos sikkasztó" jellemű karaktereket szokott játszani, de őket lelkesen és meggyőzően. :pipe:
Cal @ 2011.12.07. 10:51
Kaotikus, mindenképp, úgy nem limitálhatja a szerepjátékot a szétszórtságom :P
Orastes @ 2011.12.07. 10:37
alapvetően valamilyen semleges jellemet szoktam, de abból sem a jót, leggyakrabban kaotikus, vagy teljesen semleges, ritkábban a gonoszabbik verzió. A semleges jellemnél voltak a régebbi időkben ún. "tendenciák" néha azokat is használom.