galu22 @ 2012.02.24. 13:07

Amit akar. Várost akar? Nyugodtan. Egy családot? Rajta. Zsoldos kompánia történetét? Teljes lelki nyugalommal. Konkrét NJK-t? Okés. Estébé. Ötletszilánkokat is elfogadok, de azért nem jár xp.
A túlélésre meg tényleg a bónusz xp a megoldás.



Ezt én is szoktam csinálni.

Kidolgozhatnak a karakterükhoz 1 adventure hook-ot (olyasmit hogy elveszett a karakter kishúga a legutóbbi démonfattyú támadáskor és meg akarja találni, vagy hogy a múltkor a kocsmában összevert ficsúrról kiderült hogy egy gróf örököse)

Lehet választani +1 tulajdonságpontot vagy egy dobást egy random tárgy táblán. (ilyenek vannak rajta hogy örökölt/megtalált mestermunka fegyver, valamilyen tárgy - pl. jegygyűrű, kalap, zsebóra - ami mindig visszakerül a karakterhez, trükkös fegyver, tündekaja, ilyesmi)
Nocturna @ 2012.02.23. 23:44
(OFF)@ kabal:
jah, akkor ti szandekosan egy spec. helyet teremtettetek a legozashoz - ilyen korulmenyek kozott valoban mukodokepesnek tunik a dolog! Mi egy "hetkoznapi" fantasy birodalomban probalkoztunk ezzel, "mersekelt" sikerrel. Megegyszer nem is vagnek bele, de a szigetvilag jo otlet.(/OFF)
kabal @ 2012.02.23. 23:16

Szerintem ez amugy kicsit necces, mert az lehet az eredmenye, hogy nem igazan koherens mozaikok kerulnek egymas melle az egyetlen adott vilagban - mar apro elteresek is zavaroak lehetnek. Persze, ha a parti velekedese a vilagrol elegge egy huron pendul, akkor nagyon szerencses vagy, maskulonben revizalhatod mindegyikuk munkajat, aztan meg jon a rinya, hogy "de miert irtad at?!" stb stb.
Nalunk befuccsolt az, amikor egy vilagnak tobb gazdaja volt.


A mi kampányunk egy szigetvilágban játszódott, hogy mindegyikünk szabadon tudjon mesélni, tetszőleges környezetben. A dzsungelbirodalmukban, kőkorszaki szinten tengődő vad elfek simán megfértek a kicsit távolabb, mágikus torony-szigetükön élő nemes rokonaikkal. Egy normális, "hétköznapi" fantasy birodalomban aligha lehetne ilyen könnyedén összeegyeztetni őket.
aluminiumtrioxid @ 2012.02.23. 10:33

(OFF)Nohat, ez egeszen erdekes szisztema. Bar mar nagyon eltertunk a cikk targyatol, de azt elarulod, hogy milyen rendszerben-vilagon jatszotok? Vagy ezt univerzalisan hasznaljatok, kampanytol fuggetlenul?(/OFF)


(OFF)Hát, ez az alrendszer elég független. Általában a világ valamilyen high-magic dark fantasy (többnyire saját kreálmány), rendszernek meg az épp aktuális agymenésemet használjuk (most pl. egy - állítólag - elég bonyolult szisztéma a nyerő, ahol WoD-szerű 1-5ig terjedő tulajdonságok és képzettségek összegét kell beszorozni az 1 és 10 között mozgó feladatnehézséggel, és az így kapott százalékos érték alá dobni [minden tíz pont különbség a célszámtól egy sikerfok - akár negatív -, ha tízzel oszthatót dobsz, az kritikus, duplázd a sikerfokot]. A varázsláshoz néha gyököt kell vonni, de ha nem ragaszkodsz a területre ható spellekhez, nem muszáj).(/OFF)
Nocturna @ 2012.02.23. 08:55
(OFF)Nohat, ez egeszen erdekes szisztema. Bar mar nagyon eltertunk a cikk targyatol, de azt elarulod, hogy milyen rendszerben-vilagon jatszotok? Vagy ezt univerzalisan hasznaljatok, kampanytol fuggetlenul?(/OFF)
aluminiumtrioxid @ 2012.02.22. 23:48

Ezt pontosan hogy csinálod? Mit dolgoz ki a játékos? Hogy éli túl a dolgokat nagyobb eséllyel? Hogy befolyásolja ezáltal a játékos, hogy mi lesz a játékban?


Amit akar. Várost akar? Nyugodtan. Egy családot? Rajta. Zsoldos kompánia történetét? Teljes lelki nyugalommal. Konkrét NJK-t? Okés. Estébé. Ötletszilánkokat is elfogadok, de azért nem jár xp.
A túlélésre meg tényleg a bónusz xp a megoldás. Amúgy játék közbeni mesélői aktivitásokért meg drámapontok járnak, amivel... nos, további mesélői aktivitásra lehet szert tenni... (úgy működik, hogy a pontot azért kapod, hogy valaki másnak a jelenetébe hozol be valamit - pl. megszemélyesítesz egy NJK-t, leírsz egy helyszínt, stb. -, és ara költheted, hogy a saját jelenetedbe nyúlhass bele [a klasszikus nem-halt-meg-csak-majdnem, de felhasználható kisebb környezeti változtatásra, NJK módosítására stb.]).
A játékos meg nyilván úgy befolyásolja a játékot, hogy én veszem a lapot 'ahá! egy zsoldossereget írt le! milyen nagyszerű ötlet lenne, ha a karaktere felbérelhetné ezt a sereget!', vagy 'hmm, egy város, ami a víz felszínére épült? Mi lehetne ennél kúlabb hely arra, hogy a játékba tervezett cthulhoid ősgonoszt elhelyezzem alatta?'...

Nocturna: mivel én illesztem össze a dolgot, ezért nyilván fenntartom a jogot, hogy beleszóljak (esetleg ott a lehetőség, hogy oké, nem fogadod el a változtatásokat, akkor pont így fog bekerülni, mert te nagyon ebbe az irányba akarod elvinni, de akkor a bónusz xp-ről mondj le...)
Amúgy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a partimnál lényegesen nagyobb kreativitással rendelkezem, szóval ha javaslok valamit, általában az a reakció, hogy 'f***a! ez nekem miért nem jutott eszembe?' :)
Nocturna @ 2012.02.22. 22:45
En ugy ertelmeztem, hogy pl. konkretan a placcot, ahonnan szarmazik (egy grofsag, regio, nep, stb.). Nagyobb esellyel meg talan azert el tul, mert tobblet XP-vel indul ahhoz kepest, mint aki semmit nem csinalt.

Szerintem ez amugy kicsit necces, mert az lehet az eredmenye, hogy nem igazan koherens mozaikok kerulnek egymas melle az egyetlen adott vilagban - mar apro elteresek is zavaroak lehetnek. Persze, ha a parti velekedese a vilagrol elegge egy huron pendul, akkor nagyon szerencses vagy, maskulonben revizalhatod mindegyikuk munkajat, aztan meg jon a rinya, hogy "de miert irtad at?!" stb stb.
Nalunk befuccsolt az, amikor egy vilagnak tobb gazdaja volt.
Birbin @ 2012.02.22. 22:27

Én pl. ezt úgy oldom meg, hogy játék előtt megadom a játékosoknak a lehetőséget, hogy kidolgozzák a világ egyes részeit, vagy a karakterükhöz kapcsolódó dolgokat, és ezért cserébe xp-t kapnak. És ez mindenkinek jó: egyrészt, biztosítja hogy azok a karakterek, akiknek a megalkotásába több energiát feccölt a játékos, jobb eséllyel éljenek túl; másrészt, a játékosnak megadja a lehetőséget, hogy befolyásolja a történet kezdete előtt, mit akar látni a játékban. Nekem meg pláne tiszta haszon, mert egyrészt tudom mit várnak a pléjerek, másrészt meg vagyok kímélve valamennyi munkától.
(Az érdekes karaktereink is mindig úgy születtek, hogy egy félig kidolgozott koncepciót látva addig nyaggattam a játékost, amíg valami kreatívat nem sajtolt ki magából.)

Ezt pontosan hogy csinálod? Mit dolgoz ki a játékos? Hogy éli túl a dolgokat nagyobb eséllyel? Hogy befolyásolja ezáltal a játékos, hogy mi lesz a játékban?
aluminiumtrioxid @ 2012.02.22. 21:40

Úgy vélem, amikor a DM leül kitalálni egy kalandmodult, nem csak azt nézi, hogy hogyan fitogtathatja minél jobban a kreativitását, hanem azt is, hogy hogy adhat minél több lehetőséget a játékosoknak, hogy ők is minél szervesebb részesei legyenek a történetnek.


Én pl. ezt úgy oldom meg, hogy játék előtt megadom a játékosoknak a lehetőséget, hogy kidolgozzák a világ egyes részeit, vagy a karakterükhöz kapcsolódó dolgokat, és ezért cserébe xp-t kapnak. És ez mindenkinek jó: egyrészt, biztosítja hogy azok a karakterek, akiknek a megalkotásába több energiát feccölt a játékos, jobb eséllyel éljenek túl; másrészt, a játékosnak megadja a lehetőséget, hogy befolyásolja a történet kezdete előtt, mit akar látni a játékban. Nekem meg pláne tiszta haszon, mert egyrészt tudom mit várnak a pléjerek, másrészt meg vagyok kímélve valamennyi munkától.
(Az érdekes karaktereink is mindig úgy születtek, hogy egy félig kidolgozott koncepciót látva addig nyaggattam a játékost, amíg valami kreatívat nem sajtolt ki magából.)
Ynas_Midgard @ 2012.02.22. 17:29
Gratulálok a modulhoz! Valóban érezhető egyfajta egyszerűség benne, már amennyiben valóban csak ezt használja fel az ember, és nem gondolja tovább a dolgokat. Mivel ez egy nagyon vázlatosan kidolgozott helyszín, érdemes játék közben minél több tartalommal kitölteni (ahogy a szerző által belinkelt "hogyan készült?" is magyarázza). Meg hát Szemes sem az űrben van, a környezet ugyanúgy hat rá. Például mi van, ha megint jön egy éjfatty támadás?