chomy @ 2012.02.29. 08:43

Az én olvasatomban: moduláris rendszer = tengernyi kiegészítő... :szomoru:


Ez elég egyértelmű, sőt, az is biztos, hogy a kiegészítők 1-2 éven belül a feje tetejére állítanak majd minden korábbi elképzelést a "játékegyensúlyról". (Ami, remélem, amúgyis kevésbé lesz hangsúlyos mint 4E-ben.) Minden korábbi kiadás esetén így történt.

De ha DM-ként visszakapod az autoritást, hogy a kiegészítők használatát korlátozd a kampányodban, ez miért lenne baj?

Pusztán alapkönyvekből nem lehet megélni. Adja ki a Wizards a végső kiadást, majd húzza le a rolót?
DiMalto @ 2012.02.28. 22:02
Köszi az összefoglalót, várom a további részeket.

Az új rendszert már kevésbé. Az én olvasatomban: moduláris rendszer = tengernyi kiegészítő... :szomoru:
chomy @ 2012.02.28. 17:19
Fifth is the new third, úgy nézem. A DnD3 (D20) is valami univerzális rendszer volt, vagy mi, viszonylag jól meghatározható core-ral.

Én nem bánom, feltéve, ha az 5E jól kezelhető marad magas szinten is, és figyelembe veszi, hogy a DM nem szuperszámítógép. :)
elGabor @ 2012.02.28. 16:42
Szvsz. az ötödik kiadás lesz a D&D :punny: kiadása. Mint kompromisszum, kevésbé lesz megosztó, mint a 4e, és mint kompromisszum, kevésbé is lesz lelkesítő akárkinek. Akkor éri el a célját, ha sokan tartják majd értelmes, játszható rendszeralternatívának. Lehet, hogy egy "alapjátéknak" erről kell szólnia? :nos:
galu22 @ 2012.02.28. 14:47

Ami érdekes lehet számomra egy olyan mechanizmus ami skalázhatóvá tenné a rendszert a heroikus<->realista tengelyen.



Ez viszonylag egyszerűen megoldható egyébként: dobj nyíltan, és ne csalj a játékosok javára. Garantáltan nem heroikus.
Naruto17 @ 2012.02.28. 14:05
Alapvetően nem lesz szerintem semmi új. Csak igazodnak az igényekhez. Az oldschool elvitt egy kisebb szeletet a piacból. Amivel nehéz jelenleg versenyezni. Ráadásul a piac is szűkül.
Viszont az üzletnek mennie kell és az alapkönyv kiadása a legprofitalóbb. Ráadásul idővel kimerülnek a variációs lehetőségek a kiegészítők terén.
Ennyit az üzleti motivációról.
Az ötlet, hogy az alap rendszer lecsupaszított legyen nem rossz. A hozzáadott modulokkal mindenki tetszés szerint bővítheti a saját kampányát. Ráadásul nem találkoztam még olyan csapattal, ahol ne háziszabalykodtak volna. Így legalább a mesélő előre tesztelt modulokból válogathat nagy kockázat nélkül arra nézve, hogy felborul az egyensúly.
Ami érdekes lehet számomra egy olyan mechanizmus ami skalázhatóvá tenné a rendszert a heroikus<->realista tengelyen.
galu22 @ 2012.02.28. 12:54

valamint furcsa volt: "A cél egy lecsupaszított alap D&D megalkotása, amivel gond nélkül lehet már játszani, és amit bárki saját kénye-kedve szerint bővíthet" vs. "a játék legfontosabb elemeinek 90%-a le van tudva, ezen felül mindenki a saját igénye szerint alakítja a játékát."


Ez szerintem az egyszerűsített rendszerek népszerűsége miatt van.
Szvsz az lenne a cél, hogy a fő rendszerként már Kard és Mágiával, Zenobiával, Vikings&Valkyres-zel játszó játékosokat is visszacsalogassák egy áramvonalas rendszerrel.

Akinek meg kellenek hozzá extra osztályok, prestige kasztok, featek, azok majd letöltik/megveszik.


akkor tehát arról szó sincsen, hogy érdekelné őket a játékosok véleménye, és igénye? :nos:


Nekem ezzel vannak fenntartásaim. Szerintem a netes fórumokon, blogokon elhangzó elvárásoknak nem lehet megfelelni úgysem, valszeg hagyják a francba az egészet (miközben a marketingesek bemutatják hogy érdekli őket a vélemény).
A múltkor belinkelt "több szinesbőrűt, leszbikust, tolószékest ábrázoló képet akarunk az alapkönyvbe" blog is egy elvileg figyelembe veendő vélemény :gyagya:
Orastes @ 2012.02.28. 10:43
nekem tetszett a kis összefoglaló, bár vannak homályos pontok, pl: "Mik a D&D alapvető elemei?
A közös nyelv (HP, AC) és egyéb olyan dolgok, amik egy közös kultúrát alkotnak
"

meg még talán, szerintem:
-szintek
-osztályok
-egy vance-közeli mágiakép
-XP
-treasure
-változatos és bizarr szörnyek
-sokféle környezet
-viszonylagos egyszerűség

valamint furcsa volt: "A cél egy lecsupaszított alap D&D megalkotása, amivel gond nélkül lehet már játszani, és amit bárki saját kénye-kedve szerint bővíthet" vs. "a játék legfontosabb elemeinek 90%-a le van tudva, ezen felül mindenki a saját igénye szerint alakítja a játékát."

akkor tehát arról szó sincsen, hogy érdekelné őket a játékosok véleménye, és igénye? :nos:
Pett-moondevil @ 2012.02.28. 09:39
Sziasztok!

Mindenek előtt nagyon köszönöm a magyar nyelvű összefoglalót -- az angolt nem olvastam volna el.

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Azon felül is értetlenül és szkeptikusan állok az 5e-hez, hogy nem tartom jó játéknak egyik eddigi D&D-t sem. Abban is mélységesen egyetértek, hogy az összes válasz elhangozhatott volna szinte bármelyik újabb (3.x, 4E, Essentials) kiadás fejlesztésénél. Minden jobb lesz, mégis minden benne marad, amit szerettünk. Továbbá kolbászból lesz a kerítés, az oroszlánnak nem lesz foga és mindenkinek ötöse lesz a lottón. Legyen igazuk. Én már nagyon várom a játékot a tamáskodásom ellenére -- bárcsak meglepnének!
kabal @ 2012.02.28. 09:35
Ez a "valamit mindenkinek" álom sosem működött igazán, de sebaj, majd ők megoldják! Igaz, a 4. kiadás elolvasásakor is húztam a számat, aztán kipróbáláskor minden remekül működött.
Azért elképzelek egy jövőbeli D&D versenyt: "Oké, akkor a PHB1-2 szerint játszunk, az Eberron világleírás, a Warlord's Handbook és a Book of Magic 1-2-3 szabályai engedélyezettek, a Psionic Handbook 2 és a Book of Monsters szabályai tiltottak!"