Ynas_Midgard @ 2013.06.13. 19:57
Ez a kezdeményezési rendszer nagyon szimpatikus.
Glowface @ 2012.04.04. 18:13
santito: a képregényes-narratív rpg dologban nagyon igazad van, tényleg az.

Az alapelvet, hogy a modulhoz szükséges karakterek jellenek meg egy modulban, meg értem, de ez nem változtat azon, hogy ha NEM a modult, hanem saját tervezésű eseményt szeretnék mesélni, akkor viszonylag kevés példakarakter van hozz. Jó, persze, ki lehet dolgozni magamnak is a klasszikusokat, de egy új rendzserű új rpg-nél én ellettem volna még több segítséggel. Egyébként szintén örültem volna még több kalandtervezési tanácsanak, irányelvnek is (pl. Event Milestone-ok, modul specifikus Xp-ből vásárolható dolgok, esemény-specifikus doompool felhasználási módok, ilyesmi). Mindezeket nem tűnik túl nehéznek improvizálni a pár meglévő példa alapján, de én örültem volna kicsit több ötletnek.
santito @ 2012.04.04. 12:00
Fontos megjegyezni (amit több fórumon is kihangsúlyoznak), hogy ez nem szuperhős rpg, hanem szuperhős KÉPREGÉNY rpg. A cél az volt, hogy bármely képregény bármely paneljét le lehessen modellezni vele (sikerült) és bármilyen erősségű hős együtt küzdhessen egy másikkal (Pókember Team-Up Galactus-szal) hátrányok nélkül (ez is sikerült).

Az első Event (kalandmodul), ami az alapkönyvben található, egy az egyben a New Avengers: Breakout hat füzetét viszi végig és a kevesellt kidolgozott hősök és szupergonoszok mind szerepelnek benne. Alapvetően ez a koncepció: a következő három kiegészítő a Civil War eseményeit veszi górcső alá és az adott sztorikban szereplő összes hős és gonosz kidolgozásra kerül. Vagyis ezek forráskönyvek és kalandmodulok egyben, mindig újabb hősök adatlapjaival kiegészülve.

Én személy szerint üdvözlöm ezt a megoldást, mivel ez a szerepjáték pont arra való, amire a Margaret-Weis kiadó korábbi Cortex+ cucca, a Leverage RPG is: ülésenként 3-4 óra felhőtlen szórakozásra, hosszadalmas előkészületek nélkül. Itt nincs hosszadalmas karaktergenerálás, bonyolult szintlépések, ez egy taktikai döntésekkel megszórt, elsősorban narratív játék, ami tele van kis ötletbonbonokkal. Vegyük példának a kezdeményezést: mindig az kezd, aki a helyzetből adódóan elsőként jönne (pókösztön, speedster képesség, ő indítja el az események láncolatát, stb), aztán mindig az éppen cselekedett játékos vagy ellenfél határozza meg, hogy ki jöjjön utána. Elsőre nem látható át feltétlen, hogy mi ebben a briliáns, de ebben a cikkben nagyon szépen elmagyarázzák: http://www.deadlyfredly.com/2012/02/marvel/

Röviden: amennyiben a Mutants and Masterminds aprólékos, időigényes, kissé nehézkes pont-alapú rendszerére esküszöl, ez nem a te játékod, ha viszont a gördülékeny, néhol absztrakt narratív rendszereket kedveled, mint a FATE, akkor érdemes beszerezned ezt is, ráadásul legálisan pdf-ben potom 12 dolcsiért megszámítják neked.
Glowface @ 2012.04.04. 09:55
Ahogy írtam, szerintem csinálni jóval egyszerűbb ezt, mint elmagyarázni. Alapvetően egyszerű rendszer, a jópár kiegészítő szabályocska miatt eleinte talán bonyolult.

Célközönség: szerintem abban is reménykednek, hogy az utóbbi évek Marvel film-dömpingje után a nem-képregénymániás szerepjátékosok körében is eladható.
auer @ 2012.04.04. 09:12
Szerintem ez kimondottan az amerikai Marvel rajongóknak készült akiknek megvan az összes képregény, póló, bögre stb. Ők azt élvezik h adott figura bőrébe bújnak. Itthon annyira nincs meg szubkultúra ezért is inkább M&M vagy az alkosd meg saját karakteredet hozzáállás az ami előjön.
kabal @ 2012.04.04. 09:01
Túl sok a kocka, de próbát tettem vele, és a gyakorlatban egyáltalán nem olyan bonyolult, mint leírva. De a Mutants and Masterminds-t nem cserélném le rá. A készítők komolyan gondolták, hogy valaki Pókember akar lenni, ahelyett, hogy a saját hősét alkotná meg?
auer @ 2012.04.04. 07:22
Érdekes. A rendszer elég komplikáltnak tűnik még így is de valószínűleg bele lehet tanulni.
Ami tetszik h a hangult átélése a cél.