Pickman @ 2012.04.20. 08:44
Akik a játékot kedvelők létezésében illetve egy sikeres kampány létezésében kételkednek, azoknak hadd hívjam fel a figyelmet a belinkelt kampányra. Mint résztvevő mondhatom: nekünk bejött és piszok élvezetes. Persze azoknak akik egy kampányban nem csak azon szeretnek "áskálódni hogy ki ölt meg kit" ;) De elismerem hogy ez egy rétegjáték ami biztosan nem mindenkinek jön be.
QuippeR @ 2012.04.19. 21:05
Zsír, akkor ezt túltárgyaltuk.

Azért akinek van ilyesmire igénye, az ne csüggedjen, lehet találni olyan csapatot is, ahol találkoznak az ilyen irányú elképzelések.
Matzi @ 2012.04.19. 20:21
Quipper:
Benyöghetsz, de tévednél. ;)
Nem konkrétan ilyen játékkal, de játszottam már csapattal olyat, ami elsőre jónak tűnt volna, és bedőlt, de olyat is, amire előre tudtam ,hogy nem fog menni, és bedőlt. Igazság szerint az volt a ritka, amikor elsőre jónak tűnt, és jó is lett. Az öncélú (értsd irányítatlan) és a menedzsmentes kampányokkal is rendre sikerül befürödni, nem egy csapattal. A legtöbb sikert a karakterekre épülő, de viszonylag kézben tartott, szimulációs/sztori jellegű kampányokat találtam.
Persze leszámítva a hentelős játékokat. :)

Mondom, nem reprezentatív, de a csapatok, ahol voltam.
QuippeR @ 2012.04.19. 17:25
Matzi:
Pont arra próbálnék rámutatni, hogy az nem tapasztalat, hogy te előre tudod, hogy mi menne meg mi nem, hanem jóslat. Az első hozzászólásom is éppen erről szólt.

Eddig két ilyen játékról van saját élményem, amikor egy vagy több ember nem látta benne a fantáziát, aztán egy sikeres próba után mégis megváltozott a véleménye. Veled hány játéknál történt meg, hogy azt gondoltad, nem működhet a partival, kipróbáltátok, és valóban nem működött? Tippre benyöghetek egy zérust?
Matzi @ 2012.04.19. 16:47
Quipper:
Mit nem lehet azon érteni, hogy én még nem láttam? Ez tény. Amelyik csapathoz olyan közöm volt, hogy meg tudjam ítélni azt, hogy kb milyen játékstílus jön be nekik, azok között egy sem volt, akit felizgatott volna az, hogy egy képzeletbeli roncstelepet menedzseljenek csak úgy, mert az olyan izgalmas.
Ez nem jóslat, ez tapasztalat, volt pár csapatom már. És nem teljes körű felmérés, biztos léteznek ilyen csapatok, csak velük még nem találkoztam.
Ynas_Midgard @ 2012.04.19. 16:17
(OFF)Azt kell mondjam, hogy nagyon sok játékrendszert elolvasok: "nem-bölcsészként" olyat, amelynek a hangulata érdekel, "bölcsészként" pedig azokat, amelyek rendszere mutat érdekességeket. Tessék emlékezni rá, hogy nem csak a történészek és irodalmárok bölcsészek, és hogy a logika nem csak matematikai, de filozófiai diszciplína is!(/OFF)
QuippeR @ 2012.04.19. 13:45
Matzi:
"Még nem láttam csapatot, ahol ez a fajta céltalan önmanagement sikeres lehetett volna, de persze ez nem jelent semmit." Próbáltad is, vagy ez csak jóslat?

kabal:
Szakállam mondjuk van, de nem vagyok bölcsész. Részemről a két játéktípus jól kiegészíti egymást, de szerencsére mindenki azt játszik, amihez kedve van.
galu22 @ 2012.04.19. 13:11
Személy szerint nem szeretem az ennyire szabálymentes rendszereket, nekem egy szintig szükség van rájuk.
Marvin @ 2012.04.19. 11:33
Nem hiszem, hogy bárki direkt fárasztaná magát számára terhes dolgokkal játék címén, szóval lehet, hogy a szakállasoknak a filozófia meg a művészkedés a szórakoztató.
kabal @ 2012.04.19. 11:10

kabal:
Hogy érted azt, hogy "bölcsészjáték"? Próbálom eldönteni, hogy csak viccelsz-e, de egyelőre nem sikerült dűlőre jutnom.


A "bölcsészjáték" még a klubos hőskorszakból ered, mikor mi még boldogan henteltük a beholdereket (azaz mi voltunk a G és S), a sarokban meg szakállas bölcsészek játszották a saját játékukat, kockák és karakterlapok nélkül (ők voltak az N).
Amikor a céltalan szórakozás helyett a művészkedés, pszichológia, filozófia kerül előtérbe, ott számomra elveszik a játék öröme. Még egyszer mondom, az AW koncepciója és mechanikája zseniális, de az én szememben inkább munka, mint kikapcsolódás.