Narmor @ 2012.06.06. 17:22


Nagyon tetszett ez az írás. Igazán meghozta a kedvem a kalandozáshoz Karameikoson. Szívesen olvasnék még több hasonlót is, bár legszívesebben játszanék a világon. :)

Egyébként Dragon Age-hez is készült egy konverzió, elég tetszetős kiadvány, már külön bestiáriuma is van, ami azt mutatja, hogy a tengeren túl tényleg eléggé népszerű ez a világ.


Veled én bármikor kész vagyok játszani. :))) Ismerem az AGE-konverziót is, bár úgy tudom az nem hivatalos kiadvány, mindenesetre kellően "mystarás". Sajnos az AGE-motorral még nem játszottam, de biztosan élményszámba megy az alapján, amit tőled olvastam róla...


A nyáron mindenképp le kell ülnünk Mystarázni akkor. :D
Amúgy az AGE népszerűségét mutatja, hogy több a "nem hivatalos" anyag hozzá, mint a hivatalos. A legújabb, amiről tudok, az Age of Rebellion, egy Stae Wars-os verzió.

Majd, ha jut rá idő, csinálok a nyáron egy másik, rövidke AGE kampányt is a meglévő mellé, s akkor kipróbálhatod a rendszert. ;) (Bár az nem Dragon Age lesz majd terveim szerint....)
@ 2012.06.06. 07:36

hysteria:
A DM screen-ben lévő modulban van az a kaland, amelyikben átkerülnek a játékosok "Thunder Rifts"-ből "Karameikos"-ba. Valamikor el is meséltem azt a modult, de annak már vagy 15 éve... :)


Na, azt egyszer nekem is elmesélhetné valaki! :)
Julianus @ 2012.06.05. 22:15
hysteria:
A DM screen-ben lévő modulban van az a kaland, amelyikben átkerülnek a játékosok "Thunder Rifts"-ből "Karameikos"-ba. Valamikor el is meséltem azt a modult, de annak már vagy 15 éve... :)
@ 2012.06.05. 20:08

Nagyon tetszett ez az írás. Igazán meghozta a kedvem a kalandozáshoz Karameikoson. Szívesen olvasnék még több hasonlót is, bár legszívesebben játszanék a világon. :)

Egyébként Dragon Age-hez is készült egy konverzió, elég tetszetős kiadvány, már külön bestiáriuma is van, ami azt mutatja, hogy a tengeren túl tényleg eléggé népszerű ez a világ.


Veled én bármikor kész vagyok játszani. :))) Ismerem az AGE-konverziót is, bár úgy tudom az nem hivatalos kiadvány, mindenesetre kellően "mystarás". Sajnos az AGE-motorral még nem játszottam, de biztosan élményszámba megy az alapján, amit tőled olvastam róla...
@ 2012.06.05. 20:04
Ravenheart:
Igazad van, mindkettő korábbi anyag, azonban sem az OD&D GH Supplement, sem a WoHF nem nevezhető klasszikus értelemben világleírásnak, a Blackmoor meg - mint magad írod, több helyre invertálták - végképp nem. Ezen azonban nem fogunk összeveszni :sor: Amúgy előkerestem a WoHF térképmellékleteit, és valóban ott a Blackmoor :)))

DiMalto & Sentinel:
Örülök, hogy tetszett, ill. hasznosnak gondoljátok. Ezért máris megérte! :)

elGabor:
Értem, mire gondolsz, és köszönöm szépen. Valamit megint tanultam tőled! :)

SlyZero:
Úgy van, és még sokkal több annál. Elhiheted, évtizedekig lehet mesélni Mystarán anélkül, hogy megunnád akár te, akár a játékosaid...

chomy:
Írj egy emailcímet, küldök Neked valamit... :)))
Úgy tud működni, hogy ha ötlettárként, nem pedig béklyóként használod... Vagyis azt veszel figyelembe belőle, amit akarsz. Másrészt meg nem világrengető eseményeket ír le a könyv, mi köze van pl. a minrothi karaktereknek ahhoz, hogy Nuwmont 26-án Wendar fölött megjelent Serraine, vagy hogy Glantriban két Varázslóház egymásnak készül ugrani?

Julianus:
A Thunder Rift önálló mikrovilág (ez sem világleírás:)), nem része Mystarának. Egyfajta bevezető a Classic D&D-be fiatalok számára, és remekbe szabott kis kiadványok... Valahol olvasta, hogy az egyik ilyen kaland (talán az utolsó) épp arról szól, hogyan kerülnek át a karakterek Karameikosba...
Narmor @ 2012.06.05. 20:00
Nagyon tetszett ez az írás. Igazán meghozta a kedvem a kalandozáshoz Karameikoson. Szívesen olvasnék még több hasonlót is, bár legszívesebben játszanék a világon. :)

Egyébként Dragon Age-hez is készült egy konverzió, elég tetszetős kiadvány, már külön bestiáriuma is van, ami azt mutatja, hogy a tengeren túl tényleg eléggé népszerű ez a világ.
Julianus @ 2012.06.05. 12:14
Chomy:
Először töltsd le őket valahonnan és csak azt vedd meg ami tényleg érdekel. Elég borsos az áruk (és a jobbaknak évről-évre emelkedik)kb. 50$-tól kezdődnek a jó állapotú hiánytalan példányok. 14 Gazetteer és egy doboz, az bizony húzós összeg. Plusz szállítási költség.

A "Poor Wizards Almanach" számomra csalódás volt, nem igazán tudtam mihez kezdjek vele.

Orastes:
Jól gondolod, valóban bevezetőnek szánták, ezért is lett a Gazetteer sorozat első része éppen ez. Másrészt miután a '90-es évek elejére nagyrészt körvonalazódott az "Ismert Világ" leírása, az Ad&D2nd éppen virágkorát élte. A kiadó folytatta a kiadványok megjelentetését, de ketté bontotta a termékvonalat. Gondolva a régi játékosok igényeire alkották meg a "Challenger" sorozatot, az új, teljes mértékben kezdő játékosok számára pedig létrehoztak egy mini-világot, amely földrajzilag ha jól tudom, nem is szerepel az "Ismert Világ" térképén. De akár szerepelhetne is. Ez lett a "Thunder Rift", amely még Karameikos-nál is általánosabb klasszikus fantasy környezet. A kiadványok kétfélék:
vékonyka 16 oldalas kaland / dungeon leírások, nagy poszter térképpel és karton figurákkal. Egy játékülés alatt 3-4 óra el lehet mesélni őket.
Kedvencem a "Quest for the Silver Sword", amelyet még klubos korszakomban kezdő játékosok beavatására használtam, úgy 50-60 alkalommal meséltem. Nagy előnye, hogy utcáról beesett emberekből néhány óra alatt a szerepjátékot értő játékosokat tud faragni. A nagy színes térkép, a tologatható kartonfigurák, a színes dobókockák általában jó élményeket hagynak maguk után.
De megjelentek brutális méretű dobozok, hasonló felépítéssel, több kalanddal. Tipikus karácsonyi / születésnapi ajándékok 10-14 éves srácoknak. Lásd őket itt: http://boardgamegeek.com/rpgsetting/1865/thunder-rift
Orastes @ 2012.06.05. 09:33
Na, értem én, hogy ez nem Mystara ismertető, csak úgy voltam vele, hogy önmagában ez a Karameikos királyság olyasmi cuccnak tűnik, ami egy pár kampány erejéig jó lehet, vagy kezdőknek működhet amolyan "bevezető világrészként" ahhoz valóban jó, hogy van egy kész, átlagos fantasy ország.

egyébként a magyar Dragondokban is volt anno ez a grimoáros dolog, némelyik egészen jó ötleteket tartalmazott, de mintha azok Greyhawkos anyagok lettek volna, vagy legalábbis részben :nos:
chomy @ 2012.06.05. 09:05
Hm. A Gazetteer-ek már rég felkeltették az érdeklődésemet, lehet, hogy komolyan fontolóra veszem a beruházást...

[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3]Említed a Known World Grimoire-t, ennek kapcsán érdemes talán említést tenni az Almanac-okról is. Ezek - mint nevük mutatja - évkönyvek: hagyományos, regény méretű (terjedelmű) kiadványok, területi felbontásban közlik a világ adott évben bekövetkező változásait, eseményeit. A mesélő ötleteinek végtelen tárháza...[/size][/font][/color]


Brr. Hogy tud ez rendesen működni anélkül, hogy lekorlátozná a parti mozgásterét a szetting vakfoltjaira, vagy folyamatos pluszmunkát róna a mesélőre (az évente megjelenő események folyamatos kategorizálásával: így volt/nem így volt)?
SlyZero @ 2012.06.04. 22:27
Még valamelyik szerzői-jogos cikknél írta le egy hozzászóló az abszolút tipikus fantasy világot, és hogy ő akkor ezt most le és védeti. Nem sokkal később valaki már reagált is is, hogy márpedig ez az Ő teljesen eredeti világa és perelni fog. :)

Nos, ez volt az a világ. Az abszolút alap, amit bármelyik mesélő felskiccelne magának, ha egy kezdő csapatot kellene bevezetni a szerepjáték világába, vagy csak kellene egy univerzális, instant világ egy gyors partihoz.

Most már pedig, még rajzolgatni se kell, hiszen itt van, kulcsra készen. Úgy tökéletes, ahogy van! Ha a haverokkal jól akarjátok magatokat érezni, akkor nem is kell ennél több.