algi @ 2012.08.20. 17:18
"Senki se szeretné, ha meghalna a karaktere."

Na, hát, itt kezdődnek a gondok.
Ignis @ 2012.08.09. 07:35

jó kis táblázat, ötletes, de a párbalyhősön egy picit felhördültem...


sorry, csak az nem hibáz soha, ki semmit sem tesz... ;) általában nem így írom...:)
Orastes @ 2012.08.09. 00:44
jó kis táblázat, ötletes, de a párbalyhősön egy picit felhördültem...
Ignis @ 2012.08.08. 21:54

Ignis
toltsd fel pl a http://tinypic.com/ -ra es az [ i m g ] tag-es reszt illeszd be :)




Köszi a tippet:)

Hát ím:
Kép
BePe @ 2012.08.08. 21:31
Ignis
toltsd fel pl a http://tinypic.com/ -ra es az [ i m g ] tag-es reszt illeszd be :)
Ignis @ 2012.08.08. 21:13
Sorry, képként sem ment a csatolás, sajna nem vagyok egy advanced user... ;)

Egy sima excel tábla lett volna, melynek sorait a játékosaim alkotják, oszlopait pedig legfontosabb tudnivalók a karakterükről (név, főbb jellemvonások, szerepe a játékban, nyílt céljai, titkos céljai, fontosabb kapcsolatai stb.).

Erre elég egy pillantást rávetnem, máris képben vagyok a karakterek vágyaival, bajaival, s egyéb dolgaival - mindez jól jön közvetlen játékülés előtt, de kalandalkotás idején is...
Ignis @ 2012.08.08. 20:47
Sziasztok!

Nem jellemző, hogy beírjak egy fórumra, de talán építőleg hat a saját sztorim is e helyütt.

Szerintem a cikk teljesen jogos törekvés arra, ami a szerepjáték lényege: egymás megértésével, megismerésével egy kölcsönösen kellemes intellektuális élmény létrehozása.

Kölcsönösen kellemes pedig akkor lehet egy játékülés, ha a mesélő sikerrel eltalálta a játékosai igényeit - a cikk pedig arra próbál buzdítani mint DM-et, hogy próbáld felmérni a játkosaid igényeit.

Korábbi hozzászólásokat kommentálva: egyetértek azzal, hogy a teljesen más játékstílusok más és más előtörténet-kidolgozást, illetve mesélői hozzáállást igényelnek - viszont a fentebbi alaptörvény igaz marad mindég: a mesélő akkor teszi dolgát a legjobban, ha azt adta, amit a hallgatósága vágyott kapni.

Jómagam általában életutat mesélek saját fantasy világon, de frissítő szünetként előfordulnak 1-2 üléses "epizód" jellegű játékok, instant karakterekkel... :)

Aki szintén életutakat mesél talán hasznát veheti újabban alkalmazott "karakter-mátix"-omnak, melyet játékosaimmal töltettem ki a kampány indulása előtt, hogy egyrészt ők maguk is letisztázzanak pár fontos tényt a saját karakterükről, másrészt én is beleszőhessem ügyeiket a fősztoriba.
Természetesen nem láthatták a teljes mátrixot, hiszen nem ismerték egymást a kaland elején...

Játékosaimnak: SPOILER, ne olvasd tovább :)


Csak képként tudtam csatolni, remélem akit érdekel tudja kopizni és nagyítani hogy elolvassa:
LadyCrow @ 2012.07.31. 11:00
Avaaris:

Bocsi, nem akarom túlragozni, lehet, hogy én fogalmaztam rosszul. Csak kicsit úgy jött ki a postodból, mintha létezne az elősztoris/karakterközpontú életút típusú játék, és minden más dungencrawlerkedés lenne.
És arra akartam kilyukadni, hogy kidolgozott előtörténetet nem igénylő játékosoknál, mesélőknél és játékvonalaknál - azaz ahol mese közben épül a karakter, a kijátszás során - is rengeteg (akár beleélős-színészkedős!) kalandtípus létezik, aminek az ég világon semmi köze nincs a Dungeon Crawl-hoz (amit mellesleg én kifejezetten kerülök, mert nemigen van élvezeti értéke számomra).
Sok kvázi előszorti-mentes (vagy nagyon minimalista elősztoris) játékban vettem részt mesélőként, játékosként is, és éppolyan élvezetesek, sokrétűek lehetnek. Bizonyos játékoknál (CoC, Paranoia, Cat vagy bármi más állatszereplős vagy "anthro" játék, humoros játék vagy mini-rpg és a legtöbb fentezi) én pl. ezt kedvelem, másoknál (WoD, Kult, "personal horror" cumók) meg a hosszas elősztori alkotást/olvasást (kivéve ha nagyon lazára vett, one-shot a játékülés). Egyszerűen más a megközelítés, ennyi.
@ 2012.07.30. 17:47
LadyCrow remekül összefoglalt sok mindent, amit én is írtam volna.

[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3]Ahhoz mit szólsz, hogy soha nem kértem előtörténetet (21 évnyi játék alatt)? Majd a játék közben kialakul, mindenki annyit árul el magáról (vagy annyit hazudozik), amennyit akar.[/size][/font][/color]


Kabal: erre azt mondom, vannak olyan modulok, amihez ennyi is elég, sőt. Még szórakoztató is lehet.

Érdekeseknek találom a nem sztereotip karaktereket, de jó, ha alá is van támasztva, mért lett olyan, amilyen.

[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=3]Ez amúgy teljesen jogos megfigyelés, totálisan random dolgokból menet közben tök új sztoriszálak születhetnek, ha az ember picit nyitott és rugalmas[/size][/font][/color]


Aluminiumtrioxid: mindig bírom az ilyen fordulatokat ;)

Jegyzetelés: hm, mesélőként szoktam, játékosként nem :)
Avaaris @ 2012.07.29. 12:57


Jó a One Shot dungeoncrawl is, de az annyira nem az én műfajom...

Azért irgalmatlanul sok játékvilág -megközelítés és -stílus van, ami nem "előtörténetből építkező karakterközpontú életút" és totálisan nem is "dungeon crawl". ;) Szép, színes és változatos dolog az rpg paletta (irigylem is azokat, akinek van lehetőségük végigpróbálni minden ínyencséget, ami tetszik nekik).
Ha jól sejtem, az előtörténetet ignoráló játékosokat úgy egyől-egyig bepakolni a "dungeon crawler" konzervbe pont olyan derogáló lehet, mint amikor az oldszkúl-fanok nevezik "álművészkedő buziságnak" az előtörténettel való hosszas, örömteli babrálást és a karakterfókuszált "színészkedős" játékot. ;)


Nem skatujáztam én senkit sehova, a dungeoncrawl meg nem értem miért lenne derogáló... és sajna eddig nem tudtam kipróbálni még túl sok játékot. (én a saját rendszeremben, SW d20-ban, meg DnD 3.5 ben szoktam mesélni, és a csapatban 80-90%-ban pályafutásom során, én voltam a mesélő). A dungeoncralwlal meg semmi bajom nincs, sőt, olykor én is élvezem/ném. A "nem az én műfajom"-at meg úgy értettem, hogy mesélni nem szoktam ilyesmit.