@ 2012.09.07. 12:20
De ha "megcsíp a kígyó" akkor dobhatod újra, elölről! :D
Orastes @ 2012.09.07. 10:01
Kabal,
ugyan, mindenki belefutott szerintem ilyenekbe a régi időkben, nekem is van olyan sztorim, hogy összemeséléskor a varázsló arra ébredt, hogy a barbár széttépte a varázskönyvét. A játékos válasza az volt a mesélői kérdésre, hogy: "Mit csinálsz?" Varázsló: "Csörgetem a láncaimat." :rohog:
Mivel a dolog éppen memorizálás előtt történt, sok esélye nem volt a játékosnak. Az ilyen hülyeségeken túl kell lépni, ha nem tettem volna, már régen nem is játszanék. :asit:
kabal @ 2012.09.07. 08:28

Üdv!
Jessz, method V... Életem 2. Ad&d karaktere így lett kidobva, 3 15-ös, 3 16-os értékkel. Mesélő közölte, túl táposak a karik, dobja mindenki újra. Így dobtam IQ-ra 4 db 6-ost, és lett 19-es :) Táposabb lett, mint volt. És anno hallottam egy ojat, h. 3 d10, és a legkisebbet kiveszed, 7*, és ezekből a legkisebbet kiveszed, a maradék 6-ot elosztod. Miskolc, 1995 környéke...


Ennyi erővel nyugodtan ki lehetne 18-azni mindegyiket, és megspórolnák a dobálást...
"Túl táposak a karik, dobja mindenki újra"? Kb. abban a pillanatban felálltam volna az asztaltól, oszt jónapot ! Mint annál a mesélőmnél, aki könnyelműen szórta a jutalmakat, aztán mikor rájött, hogy borítják a mesét, jöttek az olyan megoldások, hogy "éjszaka ellopták a kardodat", meg "sajnos a tűz PONT azokat az oldalakat égette el, ahová a varázslatod volt leírva".
G46 @ 2012.09.06. 20:37
Üdv!
Jessz, method V... Életem 2. Ad&d karaktere így lett kidobva, 3 15-ös, 3 16-os értékkel. Mesélő közölte, túl táposak a karik, dobja mindenki újra. Így dobtam IQ-ra 4 db 6-ost, és lett 19-es :) Táposabb lett, mint volt. És anno hallottam egy ojat, h. 3 d10, és a legkisebbet kiveszed, 7*, és ezekből a legkisebbet kiveszed, a maradék 6-ot elosztod. Miskolc, 1995 környéke...
Orastes @ 2012.09.06. 09:36
Teljesen jó kis írás, így visszatekintve, hangulatos. A kedvenc mondatom: "A lehetőségek végtelenek." :rohog:
elGabor @ 2012.09.06. 08:05
Pedig megvan a megközelítés haszna: változatosságot hoz a játékba, és arra sarkallja a játékost, hogy a kapott értékekkel kezdjen valamit. Párhuzamos példaként a Warhammer életpályáit tudom említeni, ahol a kezdő karakter a kocka szeszélyétől függően lehet például gátőr, koldus, éjjeliőr vagy csempész - és ebből a szerencse adta helyzetből kiindulva kell a játék során kialakítania a karakterét.

Az első kiadású AD&D-ben egyébként az itt táposnak aposztrofált Method V. (4d6-os módszer) az alap; ez életképesebb karaktereket ad, mint a 3d6.
kabal @ 2012.09.06. 06:25
Az egyik legérdekesebb jellemzője a hőskornak: "Amit egyszer már kidobott a játékos, az szent."
Változnak az idők...