ElfQT @ 2013.01.29. 10:32
A "csak álmodtátok" egyel fogyaszthatóbb verziója, a la Jákob Lajtorjájá (a film), hogy mondjuk a valóságsó bunkerében a kultisták/terroristák/akármi megmérgezték a játékosokat. Míg a valóságsó orvosi stábja az újjáélesztésükön dolgozik, a játékosok a purgatóriumban vergődnek.
Ez is csak egyel jobb, de ha a kaland jó, megbocsájtható.
szabadid @ 2013.01.28. 13:57
Semmi gond, én is tévedtem, mert valóban nem a PDF-ben szerepelt.
BePe @ 2013.01.28. 09:59
szabadid
jogos a felvetes, csak nem a pdf-ben hanem azon kivul szerepelt ez a szoveg:

Az Bunker egy rövid kaland ötlet, mely egyetlen helyszínen játszódik, s fókuszában elsősorban a szerepjáték - a játékosok közötti interkació - áll. Az alapötleten túl három lehetséges feldolgozást olvashatsz. Alapvetően rendszerfüggetlen, ám az alábbi játékokhoz javaslom: Cthulhu Hívása, KULT, Unknown Armies, World of Darkness.


sorry, csak a pdf-bol dolgoztam :(
szabadid @ 2013.01.27. 18:03
Nálam az eredeti PDF-ben szerepelt egy ajánlás, hogy mely rendszerek alá érdemes beilleszteni (KULT, Unknown Armies, CoC, WoD, ha jól emlékszem).
KaptiDavy @ 2013.01.24. 16:37
Nekem az első verzió tetszett legjobban (a " The Shining"-ot meg láttam és olvastam is...), és úgy vélem az egyalkalmas karakteralkotásban is vannak lehetőségek - persze csak ha a játékosok hajlandóak kicsit beleélni magukat... én személy szerint csinálnék egy rakás kártyát, mindegyiken valamiféle magánéleti darabkával, és hagynám, hadd húzzon mindegyikük legalább kettőt, aztán lássuk, ki mit hoz ki belőle?
A tapasztalat szerint egy kedvenc karakterben is bőven előfordul annyi klisé, hogy senkinek se kelljen agyon erőltetnie magát, hogy ilyen szoros irányelvek közepette csináljon karaktert.

A harmadik változatban meg akkor lehet szerintem igazi potenciál, ha sikerül izgalmasra kidolgozni a kultusz elveit, és a szökött kultistáknak - vagy a betolakodókat elfogó házigazdáknak - sikerül elbizonytalanítaniuk a karaktereket: talán ők tudják rosszul? tényleg vége lett valamikor? vagy sokkal eszményibb társadalmat hoztak itt létre? akkor páran talán itt maradnának, és ezért hajlandóak feláldozni azokat, akik hazamennének (a la Part...)

A story lélektani jellege miatt pedig mindenképp olyan rendszert választanék, ami nem ragad le egy bokorugrás célszámainál...
auer @ 2013.01.24. 14:22

. Teny, hogy igy nem olyan hatasos, de szerintem azert igy is eleg jol tud mukodni


SZvsz pont ezért nem jön be nekem, nekem egy ilyenfajta kalandnál kéne az élmény is és nem csak karakterszinten.
Nocturna @ 2013.01.24. 13:52
Ezzel egyetertek, tenyleg hatasosabb a korabbi jatekok soran tapasztalt dolgokat felvonultatni. Azzal is, hogy ilyen karaktereket nagyon nem etikus elkerulhetetlen meszarszekre vezetni. Ugyanakkor, mivel abban nagyjabol kiegyeztunk, hogy ez leginkabb one-shot otlet itt, direkt erre krealt karakterekkel, igy a "nem emlekszik, mit irt le a sajat karakterjellemzeseben, hattereben" dolog nem allja meg a helyet. Teny, hogy igy nem olyan hatasos, de szerintem azert igy is eleg jol tud mukodni (erre hoztam a CoC-us peldam, az nalunk mindahanyszor egyalkalmas karaktereknek kerult lemeselesre).
auer @ 2013.01.24. 12:39

Ezzel maximalisan nem tudok egyeterteni. Nagyjabol annyi a feltetele, hogy ne a jatekules elott alkoss papirmase karaktert, hanem kuldd el a kedves meselodnek par nappal a jatek elott, es lehetoseg szerint alljon tobbol, mint egy tucat szam. Ugy maris szemelyre tudja szabni a meset.


Ezt főleg az 1. verzióra értem: A gond az h az ember általában kidolgoz egy karaktert akit elképzeli, ír egy előtörténet, ami olyan amilyen. Aztán a játék alatt rakódik rá ez, az, sok olyan amire egy ilyen helyzetben lehet utalni.
Pl megjelenik egy NJK. Ha ez csak egy mondat az előtörténetből (amire fél év után már nem is emlékszik), akkor tudomásul veszi. Viszont ha ez egy több kalandon át visszatérő vki aki komoly kihívás volt akkor teljesen máshogy áll hozzá a játékos. Magából a játékosból is kivált valami reakciót nem csak, eljátssza hogy a karakter így meg úgy érez.
És ezt a reakciót nemigen lehet elérni egy ilyen egy ülésre alkotott karakterrel, életút karakternek meg triviális vég a fulladás, ahol jogosan bosszús a játékos.
Nocturna @ 2013.01.24. 12:27
Hali!

Erdekes, az alaphelyzet bejon. Teny, hogy ez elegge mas szemleletu hozzaallas, mint az eddigiek. :) (Bar ez 1.5 oldalas :D). Engem egyaltalan nem zavar, hogy one-shot koncepcio.

A kifogasom az vele, hogy tul sokmindent hagy a meselore. Hogy pontosabb legyek, nagyban novelne a hasznalhatosagat, ha a harom lehetseges szalbol pl. csak egy lenne ismertetve, a mostani terjedelemben. (Vagy mindharom, de akkor mar 4-5 oldalas lenne.) Ekkor nem csak par effekt, meg otletszilank kerulhetett volna bele (nem, nem a statokat hianyolom), hanem tobb kapaszkodo is. Szoval tobb konkretum sokkal hasznalhatobba tenne, szerintem. Egyebkent szamomra a 3. otlet tunik a legerdekesebbnek, kar, hogy ehhez van a legkevesebb info - ugyanis szerintem eleg felelmetes lehet az, hogy a JK-k megismerik es kontroll ala veszik a kis vilagukat (a bunker), majd rajonnek, hogy alatta-mogotte-tul egy sokkal nagyobb, komplexebb akarmi van, hatborzongato veszelyekkel, ami viszonylag szabadon kozlekedik a kis placcukkal.

Az egyalkalmast úgy értetem hogy csak erre csinált karakterekkel, esetleg rendszerfüggetlenül. Ilyenre kidolgozni megfelelő mélységű karaktereket és azokat kijátszani nem egyszerű, inkább esélytelen.
Valahogy nehezen tudnám kampányba világba illeszteni. Max cp2020 de nem illik (szvsz) a koncepcióba.

Ezzel maximalisan nem tudok egyeterteni. Nagyjabol annyi a feltetele, hogy ne a jatekules elott alkoss papirmase karaktert, hanem kuldd el a kedves meselodnek par nappal a jatek elott, es lehetoseg szerint alljon tobbol, mint egy tucat szam. Ugy maris szemelyre tudja szabni a meset. Persze, az ilyesmi jatek sokkal jobban passzol a horror zsanerhez, pl. Kult, CoC, ahol eleve ilyen karaktereket krealsz, es nincsen varazskardod, amibe kapaszkodhatsz, ha para van. Egy korabbi CoC modul, amit ide toltottem fel (The Travesty) is eppen erre alapul, tobbszor meseltem, mas is meselte a jegyzeteim alapjan, es teljesen mukodokepes, nem kellenek hozza angstos szineszpalantak sem, csak megfelelo hozzaallas.
Olman @ 2013.01.23. 22:29
Kedvcsináló, ihletforrás lehet Joss Whendon Cabin in the Woods c. filmje. :)