strato @ 2018.08.27. 12:28

A GOG-on most 6 Euróért vihető a játék. Épp akció van az XCOM 2 kivételével mindegyik részre:

https://www.gog.com/promo/20180827_weekly_sale

strato @ 2014.08.11. 14:05

Nekem az lenne a kérdésem, hogy van-e ehhez hasonló asztali Taktikai játék (és itt nem a stratégiai, háborús 300.000ft-ot meghaladó játékokról beszélek) mint az Xcom?

 

Úgy néz ki, hogy a FFG idén megcsinálja az XCOM-ot táblás társasjáték formájában:
http://lfg.hu/66554/hirek/xcom-tarsasjatek/

strato @ 2013.04.03. 08:44
Egy érdekes közös interjú Julain Golloppal és Jake Solomonnal:
slaGerzson @ 2013.02.04. 16:21
Köszi az ismertetőt! :)
strato @ 2013.02.04. 13:59
Szerintem olyan nincs, aminek a játékmenete teljes egészében megegyezik az XCOM menetével (akár a régivel, akár az újjal).
Elsőre nekem a Space Hulk ugrott be, mint hasonló, de azt csak nagy vonalakban ismerem. Volt róla egy ismertető pár hónapja itt az LFG-n. Keress utána!
Kobura @ 2013.02.04. 10:06
Nekem az lenne a kérdésem, hogy van-e ehhez hasonló asztali Taktikai játék (és itt nem a stratégiai, háborús 300.000ft-ot meghaladó játékokról beszélek) mint az Xcom?
strato @ 2013.02.01. 09:37
Itt egy igen hosszú "Making of" cikk, amiben van egy-két videó korábbi állapotokról:
http://www.polygon.com/features/2013/1/31/3928710/making-of-xcoms-jake-solomon-firaxis-sid-meier

Solomon többször nyilatkozta korábban is, hogy nagyon sok változatot kipróbáltak a taktikai és a stratégiai réteg esetében is. A harmadik videón ez tetten is érhető elég rendesen.
Aleister @ 2013.01.31. 19:51


Itt jegyezném meg, hogy én nem a két lövést választottam, hanem mindig az In The Zone képességet, mert ezzel ingyen lőhetünk bizonyos esetekben. Volt olyan, hogy 5 célpontot szedett le egy tevékenység alatt a sniperem.

Egyedül a sniper képes egy cselekedett alatt több célpont is likvidálására, így ő is szükséges.


In the Zone is jó, ha jól emlékszem a második végigjátszás esetében a helyettes sniperrel ezt választottam, csak teljesülnie kell a feltételeknek, ezért nem annyira általános mint a dupla lövés.
Viszont én snapshot-ot részesítettem előnyben a squadsight ellenében, hogy kiegyenlítsem a hátrányát a többi karakterrel szemben, mert állandóan zavart, hogy vagy lőtt a sniper vagy mozgott.
Az In the zone esetében akkor működik az extra lövés, ha egy másik karakter teljesíti a flanked feltételt? Erre az apró részletre nem emlékszem.


Bekerített vagy fedezék nélküli célpont esetén van ingyen a lövés. Kiszámolva mindig jobban jöttem ki, mint a fix két lövéssel.
A snapshotot kiválthatja, egy pisztoly oldalfegyverként. Azzal tudsz lőni mozgás után is, bár tény, hogy nem sebez olyan jól az elején, mint a sniper rifle. Ellenben snapshot esetén van levonás a célzásból, ami pont az elején nagy érvágás.

Strato:
A gránátnak nem csak direkt gyilkolási szerepe van, hanem remek stratégiai előnyt nyújt. Pl, ha fedezék, fal mögöt van az ellen, akkor ki lehet robbantani előle. Amellett, hogy sérül, elveszti a fedezékből adódó bónuszt, így a többi csapattárs könnyebben likvidálhatja.

Én még úgy is szoktam használni, hogy ha áll pl 3db 6hp-s monszta egymáshoz közel, akkor, ha egyesével lődözném le őket a 4hp-t sebző fegyverekkel, akkor 6 cselekedetbe kerülne...ellenben, 3 lövés és egy gránát esetén kinyírom mind (ami csak 4 cselekedett ugye).

Úgyhogy rengeteg taktikai előnyhöz lehet vele jutni.
grungi @ 2013.01.31. 18:18



Itt jegyezném meg, hogy én nem a két lövést választottam, hanem mindig az In The Zone képességet, mert ezzel ingyen lőhetünk bizonyos esetekben. Volt olyan, hogy 5 célpontot szedett le egy tevékenység alatt a sniperem.
.
.
.
Egyedül a sniper képes egy cselekedett alatt több célpont is likvidálására, így ő is szükséges.


In the Zone is jó, ha jól emlékszem a második végigjátszás esetében a helyettes sniperrel ezt választottam, csak teljesülnie kell a feltételeknek, ezért nem annyira általános mint a dupla lövés.
Viszont én snapshot-ot részesítettem előnyben a squadsight ellenében, hogy kiegyenlítsem a hátrányát a többi karakterrel szemben, mert állandóan zavart, hogy vagy lőtt a sniper vagy mozgott.
Az In the zone esetében akkor működik az extra lövés, ha egy másik karakter teljesíti a flanked feltételt? Erre az apró részletre nem emlékszem.
strato @ 2013.01.31. 14:00
Ami azt illeti, én gránátot csak a játék elején használtam, és a rakétát is csak bizonyos helyzetekben.
Mivel a weapon fragment értékes nyersanyag, inkább maradtam a hagyományos lelövöldözős megoldásnál, még ha néha körülményesebb is volt a csata, mint odavágni egy tojglit.

Az idegen gránátot is csak azért fejlesztettem ki a játék vége felé, mert már nem tudtam hova tenni azt a sok pénzt, amit a bizottság rám borított. :)

Viszont gránát nélkül is bőven van mit rakni a vonatkozó slotba, szóval lehet, hogy tényleg nem nagy ügy a 3 kiegészítő a supportnak, de azért egy-két csatában letesztelném előbb. :)