Petrus @ 2013.04.30. 17:33
Megnyílt az Open Beta, lehet menni, aki akar. :)
Glowface @ 2013.04.22. 06:18
Remélem, jó lesz.
Mondjuk, nekem általában az MMOkkal az a bajom, hogy jóval kevésbé tudom élvezni a játék történetét, kihívásait, szóval az rpg-s körítést, ha közben két csapattársam szuszmákol, hogy haladjunk már a loothoz, és hogy nem elég hatékonyan buffolom őket, vagy miért támadom a nemtommit a másikizé helyett... azokat az MMOkat élveztem eddig, ahol szinte egyedül tényleg érdekes játékban tudtam haladni, és csak néha kellett (vagy második végigjátszászra lehet) másokkal társulni.
Ez a kötelező 5-fős csapat dolog ebből a szempontból nem ígér olyan sokat.

Amúgy a Forgottenen van hagyománya az ilyen világrengető rendszer-lépéseknek: a Time of Troubles is végsősoron csak a 1st editionról 2nd editionre lépés kicsit vad bemutatása volt. A 4. kiadásra léptetést meg lehetett volna csinálni kevésbé világfelforgatóan is (lásd pl. Eberron). Ha úgy vesszük, a szerepjáték szabályok egyszerűen a világ működésének modellezésére szolgálnak: ugyanazt a világot mostantól új szabályokkal modelleznénk. Az új fajok meg jöhettek volna FR egyik kevésbé feltérképezett sarkából, bármi.
Azt hiszem, a rendszer-lépés mellett a komoly változások egy másik oka az volt, hogy a meglévő FR érdekesebb területeinek 90%-át az írók, regények, modulok már unalomig szétcsócsálták. 100 év ugrással, és a Spellplague változásaival viszont gyakorlatilag letörölték a táblát, újra van hely újra benépesíteni a világot, annélkül, hogy az írott szót túl komolyan vevő rajongók folyton nyafognának, hogy az eddigi kánonba milyen módon nem illeszkedik az új írás.
Ellach @ 2013.04.21. 15:47

Ha a játék nagy előfizetői táborral bővülne, sok új területet hoznának be, és talán akkor új fajok is jöhetnének, meg kasztok. Úgy már tényleg egy viszonylag normális játék is lehetne.
Mert leginkább azt sajnálom, hogy nincsenek a Neverwinter Nights (1-2) és Baldurs Gate (1-2) -ből ismert fajok és kasztok, presztizskasztok. A misztikus mágiák és papi mágiák tárháza se volt semmi ott (egy jó kis rettenetes sorvasztás, biggby keze, hősi kariként sárkány idézés). Ezek mind sokat dobtak a hangulaton.


A Baldur's Gate széria még AD&D, a Neverwinter Nights széria pedig D&D 3.5-ös szabályrendszert használt. Forgotten Realms szempomtjából ettől két rendszertől függetlenül, zavartalanul alakult a világ sorsa, ugyanazokkal a fajokkal, istenekkel, varázslatokkal. Faerűn AD&D-ben és 3.0-ban, 3.5-ben is ugyanaz volt, köztük néhány év telt el a világában.
A D&D 4.0 kiadása azonban oly mértékben változtatta meg a szabályrendszert - ahogy néztem, talán főleg a mágiarendszert - hogy magát a világot is brutálisan meg kellett variálni. Bele kellett szuszakolni az új fajokat - dragonborn... - és meg ekellett magyarázni, hogy miért változott meg a mágia. Ennek az égisze alatt mágiaistennőket gyilkoltak meg, démonok emelkedtek isteni rangra, birodalmak buktak meg, mágikus kataklizma volt, komplett kontinensek tűntek el, plusz eltelt száz év (több?) Faerűn történelméből, hogy már a világ minden lakója - így a Játékosok karakterei számára is - evidens legyen az új világkép. Ebbe születtek bele.
Ezért nem találhatod meg a régi fajok, kasztok egy részét, a régi varázslatokat, sok helyet és személyt. Mert ez a Faerűn már nagyon nem az a Faerűn, és ez a Forgotten Realms már nem az a Forgotten Realms.
fereaper @ 2013.04.21. 11:48
Ha a  játék nagy előfizetői táborral bővülne, sok új területet hoznának be, és talán akkor új fajok is jöhetnének, meg kasztok. Úgy már tényleg egy viszonylag normális játék is lehetne.
Mert leginkább azt sajnálom, hogy nincsenek a Neverwinter Nights (1-2) és Baldurs Gate (1-2) -ből ismert fajok és kasztok, presztizskasztok. A misztikus mágiák és papi mágiák tárháza se volt semmi ott (egy jó kis rettenetes sorvasztás, biggby keze, hősi kariként sárkány idézés).  Ezek mind sokat dobtak a hangulaton.
Ravenheart @ 2013.04.19. 14:04
Gondolom tolni akarta akkortájt Wizards Eberron szekerét. Amúgy most már DDO-ba is el lehet látogatni Faerűnre, csak tudtommal elég magas szintű quest sorozat része a kiruccanás.
Bulldy @ 2013.04.19. 13:00

Jogos. Csak maga a FR univerzum ennél azért változatosabb, és szívesen látnék más térségeket is PC játékban megjelenítve. Ha egyedül vagyok ezzel az igényemmel, akkor mélységesen sajnálom.


Nem vagy. Kell egy bejáratott cím, ami bevonzza a népet, aztán annak az égisze alatt lehet tolni új tartalmakat. Pl. ha ez az új Neverwinter bejön (remélhetőleg), akkor kiegészítő formájában lehet más, új területeket is bemutatni.

Nekem amúgy eddig tetszik, amit látok a játékból, de nem merek reménykedni, hogy nem rontják el. Biztosan ki fogom próbálni már az open beta -t is.

(Bulldy: DDO szerintem is hatalmas kihagyott ziccer, és bár Eberron nekem sem a szívem csücske, szórakoztatónak találtam. A memorizálás + mana kombinációs mágiarendszert egészen üdítő újdonságnak találtam anno.)


Szerintem a DDO jól adja a kalandozós D&D feelinget. Nem mondom, hogy ha FR -re jön ki, akkor sokkal átütőbb siker lett volna, de biztosan jobban járnak. Főleg hogy anno elég megosztó volt az Eberron, az emberik vagy utálták, vagy le sem *******.

Na, mindegy, a marketinges úgyis mindig jobban tudja (not)...

Bulldy
Ellach @ 2013.04.19. 12:17
Jogos. Csak maga a FR univerzum ennél azért változatosabb, és szívesen látnék más térségeket is PC játékban megjelenítve. Ha egyedül vagyok ezzel az igényemmel, akkor mélységesen sajnálom.

(Bulldy: DDO szerintem is hatalmas kihagyott ziccer, és bár Eberron nekem sem a szívem csücske, szórakoztatónak találtam. A memorizálás + mana kombinációs mágiarendszert egészen üdítő újdonságnak találtam anno.)
Ravenheart @ 2013.04.19. 10:10
Bulldy által említetteken kívül: egyszerűbb egy Neverwinter méretű várost megvalósítani, mint mondjuk egy Waterdeep kaliberű metropoliszt.
Bulldy @ 2013.04.19. 09:57
Kalandozásra kiváltképp alkalmas terület. Egy nagyváros a civilizáció szélén, van benne minden, mint a moziban: északi-jellegű tengerpart, hegyek, nagy, mély, hideg égövi őserdő, mocsár. Délebbre ott van ugyan Waterdeep, ami a Forgotten Realms New York -ja, de elég messze, hogy ne ilyen "átugrunk waterdeep -be" jellegű legyen a dolog. Északabbra az erkölcsi fertő Luskan és a Jeges Szelek Völgye, ami ideális fagyos túlélőtúrákra.

Ezen kívül kijött egy (szerintem) ütős, sandbox-jellegű kampány is D&D4E Essentials alá, ami Neverwinter -re és a környékére fókuszál, onnan is tudnak meríteni a készítők.

És ahogy a többiek is írták, be van járatva a hely, azok a "casual" játékosok, akik nem rpg fanatikusok, is egyből tudják mi a pálya.

(Egyéni véleményem, hogy a DDO is azért lett kevésbé sikeres, mert a geekek között népszerű, de amúgy tök ismeretlen Eberron világára tették. Meg ugye az asztali játékosok közül sem jött be mindenkinek Eberron, nekem is csak egy halk "meh..." róla a véleményem. Ha FR lett volna, biztos megveszem anno és eltöltök vele 1-2 hónapot fizetősként is. Így csak akkor néztem bele, mikor F2P lett. Pedig kár érte, nem rossz játék.)

Bulldy
Ravenheart @ 2013.04.19. 08:54
Bejáratott név, azért.