strato @ 2016.02.25. 14:20

Köszi!

nonfiction @ 2016.02.25. 14:17

Sebezhetetlen hősök fegyvertörő harca.

Forrás: Hoppál-Jankovics-Nagy-Szemadám (2000): Jelképtár. 6. kiadás. Helikon Kiadó. 64. oldal.

A Fegyverzet címszó mellett akadtam rá.

Beágyazni sajnos nem tudtam.

strato @ 2016.02.25. 10:55

Ha valakit érdekel, megkeresem és beszkennelem ide (neten nem találtam).

 

Engem érdekelne. :sor:

nonfiction @ 2016.02.25. 10:49

 

Szia nonfiction!
 
Én kicsit több, mint egy tucat játékalkalmon vagyok túl -- sajna eddig csak alapjátékosként vettem részt, kalandor játékosként még nem --, a "kisebbik felét" a Város, a többit a "teljes változat" (tehát a Worlds Without Master 1. évad, 3. számában megjelent Swords Without Master) alapján játszottam. Utóbbi is pontosan ugyanezt az élményt kínálja -- ugyan több eszközt ad minden résztvevő kezébe, de ezeket is csak az tudja jól használni, aki elég jól érti a játék célját és logikáját.
 
A legfontosabb tapasztalatom a játékkal kapcsolatban, hogy még hétpróbás szerepjátékosok sem értik meg azonnal (pláne alacsony kitettségű kishazánkban, de szerintem a sokat megélt The Jank Cast is elég közepeset játszott) és ha a játék is nehéz, és nem is értjük, az az álmoskönyv szerint nem nyerő felállás.
Ugyanakkor egy kevés kitartó magyarázat egészen jó arányban gyümölcsöt hoz és akkor lelkes és céltudatos (nem pedig elveszetten bolyongó) szövetségesekkel indulhatunk neki viszontagságos történetünknek. Szerintem Eppy-nek ez az írása az egyik ilyen kulcs. Ha valaki ezt érti, akkor van fogalma erről a játékról és nagyjából el tudja dönteni, hogy szüksége van-e rá.
 
Más: sokáig úgy éreztem, hogy ez a játék nem a kerek történetekről, logikus cselekményről szól, hanem csakis a hősök egymástól független mozdulatairól, pózairól -- utóbbiakat kiválóan meg lehet valósítani egy-egy kockadobáson, hozzászóláson belül, a koherens eseménysorhoz viszont folyamatos együttműködésre van szükség a résztvevők között. Ma úgy gondolom, hogy bár a játék közvetlen célja egyértelműen a kalandorok felépítése, de azt hiszem, hogy az összefüggő cselekmény, mint egy kiváló eszköz a hősök dicsőítéséhez, előbb-utóbb megjelenik a kitartó játékosok, csapatok eszköztárában.

 

 

Sajnos csak ilyen későn vettem észre a választ, de köszönöm!

A The Shield and The Ring c. cikknél eszembe jutott egy kép. Talán a Jelképtárban, vagy a Mitológiai Enciklopédiában olvastam. A kép címe: Halhatatlan hősök fegyvertörő párbaja. A képen két szakállas fazon áll mellettük elszórva kettétört fegyverek, szemükkel nem egymásra, hanem a másik kezében lévő még ép fegyverre néznek, és arra is céloznak (azt hiszen, legalább az egyik kezében felhúzott íj és nyíl volt). Ha valakit érdekel, megkeresem és beszkennelem ide (neten nem találtam).
 

Pett-moondevil @ 2014.08.27. 21:51
Szia nonfiction!
 
Én kicsit több, mint egy tucat játékalkalmon vagyok túl -- sajna eddig csak alapjátékosként vettem részt, kalandor játékosként még nem --, a "kisebbik felét" a Város, a többit a "teljes változat" (tehát a Worlds Without Master 1. évad, 3. számában megjelent Swords Without Master) alapján játszottam. Utóbbi is pontosan ugyanezt az élményt kínálja -- ugyan több eszközt ad minden résztvevő kezébe, de ezeket is csak az tudja jól használni, aki elég jól érti a játék célját és logikáját.
 
A legfontosabb tapasztalatom a játékkal kapcsolatban, hogy még hétpróbás szerepjátékosok sem értik meg azonnal (pláne alacsony kitettségű kishazánkban, de szerintem a sokat megélt The Jank Cast is elég közepeset játszott) és ha a játék is nehéz, és nem is értjük, az az álmoskönyv szerint nem nyerő felállás.
Ugyanakkor egy kevés kitartó magyarázat egészen jó arányban gyümölcsöt hoz és akkor lelkes és céltudatos (nem pedig elveszetten bolyongó) szövetségesekkel indulhatunk neki viszontagságos történetünknek. Szerintem Eppy-nek ez az írása az egyik ilyen kulcs. Ha valaki ezt érti, akkor van fogalma erről a játékról és nagyjából el tudja dönteni, hogy szüksége van-e rá.
 
Más: sokáig úgy éreztem, hogy ez a játék nem a kerek történetekről, logikus cselekményről szól, hanem csakis a hősök egymástól független mozdulatairól, pózairól -- utóbbiakat kiválóan meg lehet valósítani egy-egy kockadobáson, hozzászóláson belül, a koherens eseménysorhoz viszont folyamatos együttműködésre van szükség a résztvevők között. Ma úgy gondolom, hogy bár a játék közvetlen célja egyértelműen a kalandorok felépítése, de azt hiszem, hogy az összefüggő cselekmény, mint egy kiváló eszköz a hősök dicsőítéséhez, előbb-utóbb megjelenik a kitartó játékosok, csapatok eszköztárában.
nonfiction @ 2014.05.22. 21:27

Játszott valaki a teljes változattal? Mik a tapasztalatok?

Pett-moondevil @ 2013.04.26. 15:16
slaGerzson:

Számomra sokkal bejövősebb, mint a Remeber Tomorrow. Abban a kockák szigorúbbak és egy szerencsés szereplő hamar nagy hallá válhat, amíg egy kezdetben szerencsétlen szereplő kalandja könnyen végzetes vesszőfutássá válhat.

Ez a játék sokkal több teret enged a résztvevők drámai érzékeinek, szóval a mindent legyőző és a mindenben elbukó szereplők csak akkor történnek meg, ha így játsszátok -- ezt részben úgy éri el, hogy egyáltalán nincs pozitív visszacsatolás a kockákban, ellentétben a másik játékkal.
slaGerzson @ 2013.04.25. 13:42
Hehe, nekem nagyon tetszik ez a játék, ez is új színt hoz a szerepjátszás lehetőségeibe (vagy csak keveset ismerek). A "Remember Tomorrow" című mesélő nélküli cyberpunk szerepjáték jut róla eszembe, amiről akartam írni egy ismertetőt, de az a baj, hogy azt én magam se értem teljesen. De ez mintha gördülékenyebbnek tűnne...
kabal @ 2013.04.22. 21:42

Kabal, nem akarok nagyon kukacoskodni - ne feltétlenül itt vitassuk meg ezt - , de biztos, hogy a szabályok szerint játszottatok? Mi köze a narrációnak az alacsony dobáshoz? Ha lassan szaporodnak a Motívumok, akkor miért nem írsz föl Te Motívumot ahelyett, hogy őket piszkálod?


Bocs, régen volt már, talán rosszul idéztem fel a szituációkat. Mindenesetre annak ellenére, hogy így lehordtam a játékot, határozottan szellemesnek tartom, csak nem az én világom, számomra túl absztrakt gondolkodást igényel. Az Ambernél és a LARP játékok zöménél lényegesen jobb, de nálam a Castle Falkenstein verhetetlen a műfajban.
Pett-moondevil @ 2013.04.22. 13:50
A cikkedből a szakaszok (én így fordítom a phase-t) tömör magyarázatai tetszenek a legjobban. Azokat nagyon eltaláltad szerintem.