Tiger91 @ 2013.06.07. 13:56
Köszönöm a sorozatot, mi is most vágtunk bele egy Rrogue Trader játékba, bár mi Dark Heresyből vezettük át(...így lett egy scumból Rogue Trader! :D)
Jó volt olvasni, hogy mások hogy csinálják. :)

"Azt érzékeltük, hogy elda kalózok, hol mestervilági eldák, hol emberek lőnek ránk, mi meg legtöbbször visszalövünk."

Szerintem ez is szépsége a szerepjátéknak. Általában az emberek csak ennyit látnak az életből is. (nem mondom, hogy én nem tartozom közéjük. :) )
Urban @ 2013.05.25. 21:35
QuippeR, köszi, így sokat tisztult a kép.
QuippeR @ 2013.05.25. 09:47
Semmi gond nem volt az élménnyel, mert játékosokként nem az volt a célunk, hogy kinyomozzuk mi miért van, hanem csak éltünk bele a nagyvilágba fogalom nélkül. Tehát nem volt attól "sikertelen" a szempontunkból a játékülés, hogy nem találtunk ki dolgokat. Hogy ilyen részletesen kidolgozta a hátteret, az auer igényére volt válasz, hogy minden lehetséges dolgot tudjon a világ ezen szeletéről, nem a játékosokéra. Ilyen szempontból persze lehet azt mondani, hogy pazarlás, és KM-ként én sem így készülök, de játékosként nem zavart az információhiány.
Urban @ 2013.05.25. 00:41
SZVSZ

A nyomozós történetek azért jók, mert végigkövetünk egy mesterdetektívet ahogyan felfedezi a nyomokat és rábizonyítja a bűnösre a tettét (miközben folyamatosan mi is agyalunk, hogy mi is történhetett). De a szerepjáték nem így működik. Ha a játékosok nem tudják felgöngyölni a nyomokat, ha nem derül ki számukra a játék során, hogy mi áll a háttérben, akkor az a kaland mint nyomozás, megbukott.

Nagyon hasznos volt számomra ez a beszámoló is, mert megmutatta, hogy mennyi felkészüléssel is félre tud siklani egy papíron/elméletben jól kinéző kaland. Ehhez képest Brain beszámolója, amelyre amúgy botrányosan keveset készült, a játékosi visszajelzések alapján nekem úgy tűnik, teljesebb élményt nyújtott.
Petrus @ 2013.05.24. 17:13
Bulldy:
Dark Heresy + Ascension ismertetőm :)
Ma már bizonyos dolgokat máshogy értékelnék benne, de tartalmilag átfogó képet nyújhatnak.
jokaero @ 2013.05.24. 15:56
Ha újra belekezdünk a Legendbe , vagy a nwod vampirebe, lehet majd vállalok én is egy hasonló cikket. De csak lehet...:D
jokaero @ 2013.05.24. 15:46
A temérdek dobálást és szimulációt leszámítva( jó, ezeket lehet csak én nem kedvelem) szerintem jó volt így. Nem kell egy "nyomozásnál" mindent a játékosok szájába rágni, és még annyira sem kell megoldani helyettük. Ha nem akarják, hát ez van, pláne mivel következménye is lett.(profit factor) Persze mesélőként rohadt bosszantó ha a kitalált dolgok, npc-k nem úgy sülnek el,mint ahogy az tervezve volt, és 90% homályban marad. Valószínűleg személy szerint ezért szoktam át a hossssszúúú kalandokra, ahol még bőven visszatérhet a 10 alkalomnál is a 2. alkalomnál kihagyott rész.
aluminiumtrioxid @ 2013.05.24. 15:23

Only War, csicskákkal lövöldözni véget nem érő háborúban a Birodalom legyőzhetőnek tűnő ellenségeivel.


Where's the fun in that? Én elterveztem, hogy ha mesélek OW-t, csakis a parti erőszintjének megfelelő ellenfelek ellen lesznek bevetve, zéró sorsponttal. Ha sikerül a játékalkalom végéig életben tartanod a karidat, xp jutalmat kapsz. Ha sikerül nagyon látványosan megöletned a karidat - pl. egy Flamer of Tzeentch megpillantásakor sokkot kap a félelemtől, sikoltva menekülni kezd (végigszarva az értékes kincstári egyenruhát), a Komisszár megpróbálja lelőni a morál fenntartása érdekében, de elbénázza, futás közben kap egy keveset a lángokból, sikítva-égve tovább menekül, és egy szövetséges csapatszállító szélvédőjén szétkenődve végzi, mikor beszalad elé, mert a szemébe olvadó fejbőrétől már nem látja, merre megy -, kb. feleannyi bónusz xp, mintha sikerült volna életben tartanod, és kapsz egy másikat (az ő életben tartásáért már nem jár bónusz xp, a megöletéséért igen).

Blak Crusade, hogy mindazokkal játszhass, akiket az előző játékban legyilkolsz és minden olyat megtehess, amiket a többiben nem, vagy nehezen.
("Keressetek nekem egy nyolcszög alakú várost. Öljetek meg benne mindenkit majd figyeljétek az eget.")


Meh. Nálam a BC leginkább olyan, mint a RT, csak extra 80s metal cover-séggel. Awesome, csak az az egyetlen gond van vele, hogy innentől minek akarna bárki random Rogue Trader dinasztiával kavarni, mikor Screamface Deathmurder névre keresztelt káoszbajnokával ugyanúgy tud felfedezős-intrikálós-hatalomszerzőset játszani?
Bulldy @ 2013.05.24. 13:41
Vonzó az RT, de valószínű, hogy indulásnak, szokni a világot, jobb lenne a DH.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Bulldy
Alfdam @ 2013.05.24. 12:44
Bulldy:

Dark Heresy az évek alatt félistenné váló csicskákhoz, nyomozni.
Rouge Trader pénzt keresni és felfedezni egy több ezer méter hosszú hajón ülő félistenekkel.
Deathwatch, hogy letolhasd a Birodalom legyőzhetetlen ellenségeit a legyőzhetetlen, lassan istenné váló félisteneddel (hamarosan jön a Deathwatch Ascension).
Only War, csicskákkal lövöldözni véget nem érő háborúban a Birodalom legyőzhetőnek tűnő ellenségeivel.
Blak Crusade, hogy mindazokkal játszhass, akiket az előző játékban legyilkolsz és minden olyat megtehess, amiket a többiben nem, vagy nehezen.
("Keressetek nekem egy nyolcszög alakú várost. Öljetek meg benne mindenkit majd figyeljétek az eget.")