slaGerzson @ 2013.07.17. 13:56
Köszi az ismertetőt, frappáns! :)

Ahogy nézem a honlapjukat, most készül "Covert Ops" címen egy ugyanilyen hozzáállású titkosügynökös játék is...
Radivoj @ 2013.07.04. 11:07

A hétvégén tervezünk indítani egy partyt, és egy varázsló biztos lesz a csapatban.


Egy tanács: ne hagyd össze-vissza mozogni a karaktereket csatában. Bár a könyv nem mondja ki (csak sugallja), de egy körben egyszer lehet mozogni, és ha az az alapnál több (azaz dobással kísért), akkor egy akciót el is használ.
Az íjászokra pedig különösen figyelj, jobb előre tisztázni, hogy ne nagyon támadjanak egy-kettőnél többször. Szintén nem mondja a könyv, de megborítaná a dolgokat szerintem. Ahány rendszert ismerek, szinte mindegyik valamilyen módon kimondja, hogy azért támadásból ne legyen sok, e kérdést a rövidség miatt a BBF mesélői belátásra bízza. Ezért talán nem "az" ideális kezdő rendszer, szerintem azoknak való, akik már ismerik a dörgést.

És itt is igaz az egyszerű rendszerek nagy kiegyenlítősdije: a játékosok előbb-utóbb letesznek egy általuk alkalmazott, a mesélő által nem tiltott szabály-visszaélésről, ha a nem játékos karakterek is alkalmazni kezdik velük szemben. Plusz ha túl hatalmas a varázsló, akkor mindenki elsőként őt próbálja kikapcsolni.


De ezeket amúgy is tudtad.
Radivoj @ 2013.07.03. 11:01
http://dwdstudios.com/node/1938
Grottyo @ 2013.07.03. 10:50
Erről a varázsló fejlődéses alternatíváról tudnál írni?
A hétvégén tervezünk indítani egy partyt, és egy varázsló biztos lesz a csapatban.
Radivoj @ 2013.07.03. 09:43
A Spellcaster egy idő múlva lehet ugyan hatalmas, ezt a fejlesztők is észlelték, és javasoltak is alternatívát. A magam megoldása a memorizációs rendszer bevezetése, ezzel pedig megfoghatók.

Egy körben öt támadás: nem a kezdő karakterek problémája, ha valaki minden létező erőforrást a támadásra fordít, még akkor sem tud 75%-nál nagyobb összeget elérni. A kezdeti 5d10+30-ből a maxot kell dobnia, törpének lenni, hogy a STR-re vagy félszerzetnek lenni, hogy DEX-re kapjon még osztás előtti +10-et, így ér el 90-et, ami a melee-hez/ranged-hez így lesz 45%-os esély, és a primary +20-t plusz a képzettségfejlesztés +10-et fölhasználja, és így ér el 75%-ot. De ez aligha jön össze, ha elfogadja, amit dobott, és 75%-os értékből nem lesz öt érvényes/sikeres támadás: 75, 55, 35, 15.

Szóval a körönkénti öt támadás szerintem nem valós probléma, a pálya elején meg főleg. Az ismertetőben írtam is, hogy valamilyen limitet beraknék támadásszámban, egy-kettőnél többet ne támadjon senki, ugyanis a sok dobás a spotlight-idő rablása a többiektől. Nagyobb rankkal már engedélyeznék hármat, mondjuk hármas rankkal (rank=/=képzettségszint, sokkal lassabban fejlődik), ha a titulusa a warrior harmadik titulusa, de az megint csak elég lassan jön össze.

De az észrevételeket kösz. Jöhet még.
Ren_the_Unclean @ 2013.07.02. 23:13
Játszottunk egy darabig ezzel a rendszerrel. Az egyszerűsége pozitív, néhány más rendszerhez hasonlóan ez is sok teret hagy a szabad mesélői interpretációnak. Viszont némi játék után úgy éreztük, hogy a rendszer nem lett elég jól kitesztelve. Ahogfejlődtek a karakterek, a Spellcaster hatványozottabban gyorsabban fejlődött, mint az összes többi képzettség, valahogyan muszáj a mesélőnek megfognia, hogy ne legyen belőle mindent egymagában megoldó gépezet.

A másik problémás pont az akciók száma körönként és a kezdeményezési sorrend volt. Néha kicsit visszás helyzeteket hozott, hogy az egyik körben tök utolsó karakter, akinek nem kellett védekeznie, leadta a maga öt támadását, majd a következő körben ő kezdett, és megint.

Összességében véleményem szerint a rendszer egy alkalmi játékra jó, amikor nem akartok sok időt tölteni a karaktergenerálással (a statisztikák összeállítása nagyjából két percbe telik), de hosszú távú játékra nem alkalmas.
Radivoj @ 2013.07.01. 16:25

Talán annyi, hogy a némileg freeform varázsláshoz azért kell egy érettebb brigád: "igen, meg lehet csinálni az rezet arannyá változtató gépet, de ilyet ne csinálj, mert a játék lényege a kaland és a felfedezés, nem ez a hülyeség"


Erre speciel gondoltak (l. Transform szpell részletei http://dwdstudios.com/node/1210?viewtype=downloads'), de attól még a kommented ül.
Radivoj @ 2013.07.01. 16:05
Nekem ez tradicionálisabbnak tűnik a DW-nél, persze az ízlések különböznek.

Rajongói bázisa van a BBF-nek, egyelőre nem túl nagy, és a dwdstudios fórumaira korlátozik, de már kezdenek kidolgozni más settingeket is. Valami kalózosat éppen most kezdenek építeni, boszorkánymesterekkel meg kalózkodással, hivatalos verzióban pedig a kémfilmek világa készülőben (Covert Ops).
QuippeR @ 2013.07.01. 13:40
Jól hangzik, de nálam az egyszerű, de nagyszerű fantasy játék helyét már elfoglalta a Dungeon World.
Zaethus @ 2013.07.01. 12:21
Esküszöm pont ilyenre akartam tervezni asaját gyártású Goblin Town játékomat. D6 alapokon akartam elindulni, de ez minden eddiginél nagyobb löketet adott :D