@ 2013.07.08. 16:15
Ja, és a Mass Effect 3-nak sem kellett volna, ha már az íróknak nem hagyták, hogy megcsinálják.
strato @ 2013.07.08. 16:01
Na ja, az Aliens: Colonial Marinesnak lehet, hogy fölöslegesen csináltak befejezést. :D
meouwn @ 2013.07.08. 15:48
Egyrészt nem mindegy, hogy milyen stílusú a játék. Nyilván egy Minecraft, vagy egy Sims esetén nincs értelme a befejezésnek, másrészről azért furcsa lenne mondjuk egy erősen sztori-orientált FPS vagy startégiai játék befejezés nélkül.

A 2011-es tanulmányról meg csak annyit, hogy - bár én nem olvastam, de látatlanban azért lefogadnám - valószínűleg olyan játékok is szerepeltek benne, amelyek nem igazán váltották be a játékosok hozzájuk fűzött reményeit, és azt ugye senki nem várja el, hogy egy nem túl szimpatikus, vagy játszhatatlanul rossz játékot végigjátsszunk.
auer @ 2013.07.06. 06:09
Igen az nagyon kellett volna.
Birbin @ 2013.07.05. 19:16

Mi Dungeon Siege (1) alatt multiban voltunk így. Megöltük a főszörnyet és néztünk hogy mi van? visszamentünk a fél dungeonban de semmi. Kiderült hogy multiban nem ér végett történet, hanem áll világ végtelenségig lehet benne kolbászolni. mit ne mondjak sz*r érzés volt.

Legalább kirakhattak volna egy ablakot, hogy gratulálunk, győztetek, és ha akarjátok tolhatjátok még a gémet tovább. Nem ismerem azt a játékot, úgy mondom csak.
Valaki említette a Total wart, ott így volt. Megvolt a cél, hogy mennyit kell elfoglalni és ha megvolt, kaptál egy kis videót, de tolhattad tovább, ha akartad.
auer @ 2013.07.05. 13:57

Most elképzelem hogy néztem volna mondjuk Dragon Age-nél, ha miután x órán keresztül küzdök, készülök a sárkány ellen, aztán a játék véget ér sárkány nélkül. :)


Mi Dungeon Siege (1) alatt multiban voltunk így. Megöltük a főszörnyet és néztünk hogy mi van? visszamentünk a fél dungeonban de semmi. Kiderült hogy multiban nem ér végett történet, hanem áll világ végtelenségig lehet benne kolbászolni. mit ne mondjak sz*r érzés volt.
Birbin @ 2013.07.05. 13:48
Most elképzelem hogy néztem volna mondjuk Dragon Age-nél, ha miután x órán keresztül küzdök, készülök a sárkány ellen, aztán a játék véget ér sárkány nélkül. :)
Sigmund @ 2013.07.05. 10:24
Amúgy van egy olyan tippem, hogy az úriember a Far Cry 3 elég gyeszorára sikerült végét próbálja mentegetni. Hát mit ne mondjak, van is mit rajta.
SlyZero @ 2013.07.05. 07:49


Fura módon én már jártam úgy történettel rendelkező játékokkal hogy nem bírt érdekelni a sztori. Pl. Fallout 3, Elder Scrolls, stb.

Egy Göthösda-féle játék pont rossz példa, náluk amúgy is gyenge a történet, nem is az a lényeg.
Nyilván azon igyekszik a Ubisoft is, mint az EA, vagy a többi nagy kiadó, minél kevesebb befektetéssel, minél effektíve kisebb mennyiségű tartalom hozzáadásával minél nagyobb nyereséget elérni. A fickó tipikusan ilyen, jellegtelen tömegjátékokat hozott fel példának. A tömeg jobban viszi a kevésbé elgondolkodtató játékokat, a történet csak feleslegesen tovább bonyolítaná a játékot. Minél kevesebbet gondolkodik a birka, ebből következően minél inkább elbutul, annál jobb a kereskedőnek, mivel annál kevésbé lesz a fogyasztó válogatós a következő játéknál.
A Sims, illetve az árkád stílusú játékok tipikusan jó példák arra hogy történet, ebből következően kevesebb új tartalom hozzáadásával nagyobb pénzt lehet kaszálni.
Kinek kell még egy Mass Effect 3-fiaskó? :D

Nem vagyok benne biztos, hogy nehezebb lenne elkészíteni egy olyan játékot, aminek jó a története, de a játékmenet kimerül abban, hogy elmégy A pontból B-be, mint egy olyat, aminek ugyan nincs erős története, de a játék világa aktívan reagál a cselekedeteidre.
@ 2013.07.05. 02:30
Mellesleg vicces, hogy megint a kiadó katonája nyilatkozik játékfejlesztési kérdésekben, véletlenül sem egy fejlesztő...