Amadeus @ 2014.01.07. 11:28
Köszönet a fordításért! Már ki is próbáltuk, rettenetesen élveztük! Gondolkodom hogy készítek hozzá egy kis mesélői háttér- / kalandgenetátort, mint ahogy a DS esetében is készült ilyen!
Amadeus @ 2014.01.07. 02:49
Köszönet a fordításért! Már ki is próbáltuk, rettenetesen élveztük! Gondolkodom hogy készítek hozzá egy kis mesélői háttér- / kalandgenetátort, mint ahogy a DS esetében is készült ilyen!
Avaaris @ 2013.07.23. 15:21
2-3 évvel ezelőtt, amikor még rendszeresen meséltem, akkor vettem elő ezt a játékot, ha nem mindenki tudott eljönni a játékülésre. Minden előzetes előkészítés nélkül remekül el tudtunk vele játszani. Egy játékülés alatt, akár 3 garnitúrányi karaktert is ledaráltam (általában a meggondolatlanságuknak hála... vagy netán egymást ölték meg), de ettől függetlenül mindannyian élveztük, sőt, volt hogy akkor is ezt játszottuk, ha mindenki eljött (közkívánatra)! Mivel a saját városunkban játszottunk (azaz Szeged volt az események helyszíne), így mindenki tisztában volt azzal, hogy mi merre hány méter, plusz mindig volt nálam egy térkép is.
Ajánlom figyelmébe mindenkinek, aki kedveli a zombitúlélő horrort!
Tebolyult_Tuzmagus @ 2013.07.22. 18:27
Én nem is veszem ezeket magamra, mivel nem én készítettem a játékot, sőt nem is profi fordítást töltöttem fel, eredetileg csak a saját csapatomnak tettem fel.
Urban @ 2013.07.22. 18:16
Valószínűleg több dologban is igazatok van, de szerintem hatalmas hibát követtek el azzal, ha azt hiszitek, a játékosi/mesélői feladatkör tisztázatlansága okés. Adott csapaton belül még talán, ott az élőszón van a hangsúly. Na de írott médiumban? Olyan gyakoriak a kimondatlan feltevések, hogy meglátásom szerint a szerepjáték-történelem legnagyobb erejű félreértései éppen abból fakadtak, hogy a játékírók nem tudták érthetően kifejezni azt, hogy miben is különbözik lényegileg (és nem statisztikák szintjén) a játékuk a korábbiaktól és hogy ez a különbség milyen elvekkel, miféle technikákkal ragadható meg. A legszemléletesebb korszak erre talán a AD&D -> WoD korszak lehet még a kilencvenes évek elején, remélem értitek az utalást.

És itt most nem Tebolyult_Tuzmagusnak szól a kritika, neki köszönet a fordításért, de (talán Marvinhoz hasonlóan) nem értem, hogy a leírtakban mi a pláne. Ugyanis felhasználva a ti érveteket, szerintem ezek nagy része max. fél óra felkészülés után rögtönözhető bármely általánosabb rendszer alá. Ez egy szerepjáték-csonk, figyelemfelkeltő hangulat és hasznos modulelemek nélkül.
Tebolyult_Tuzmagus @ 2013.07.22. 17:25
Ez azért nem egy ezredik dungeonírtó klón. De tényleg csak arra jó, hogy kedvenc zombifilmjeinket újragondoljuk, és lejátsszuk a haverokkal, arra viszont tökéletes. A feltételezett célközönségből pedig fogta magát valaki és ahogy mondtad: megcsinálta magának. Aztán feldobta egy oldalra, hogy a többiek azonnal belevághassanak. Ehhez pedig jó alap volt a DS.

Én meg egyik éjszaka hirtelen felindulásból átírtam magyarra azoknak a barátaimnak, akik nem tudnak angolul, és gondoltam, akkor már feltöltöm ide is.
Marvin @ 2013.07.22. 16:43
Ki nézi le? Játszottam csomó ilyet, sőt írtam is, csak azt nem értem, mi szükség még egyre, ami egyrészt semmi újat nem mond, másrészt amilyet a feltételezett célközönség simán csinál magának.

Meglepő lehet, de nem a békaügetésben, térdig érő szélben lombfűrésszel történő zombiirtás módosítói hiányoznak 600 oldalon, hanem a leghalványabb ötlet (lehet, hogy az aktuál társaság tett bele, de a fentiekből nem derül ki, noha pont ez lenne az érdekes).

Na mindegy, a kollektív tapsikolást sem értettem sose, midőn valaki megcsinálta a milliomodik D&D-klónt, annyi eltéréssel az összes többitől, hogy elfek meg famanók +1 helyett +2-vel bújnak bokorba, de ez legyen az én bajom.
Tebolyult_Tuzmagus @ 2013.07.22. 16:09
Egy zombis túlélőhorror miért kéne kódex méretű szabálykönyv?

Legyen plusz 296 oldal tele spec harci helyzetekkel, minden szituációra, hogy hogyan kell dobálni a kockát, miközben egy zombifikálódott pincsi ellen küzdeni, miközben egy helikopterről lógsz lefelé, és répalé folyt a bal szemedbe?

Meg legyen pár tucat kamu oldal arról, hogy hogyan legyen személyisége a karakterednek, ne csak harcértéke?

Vagy töltsék fel a srácok pár száz oldal világleírással, meg a vonatkozó szabályokkal?

Nem hiszem, hogy így le kéne nézni a minimál szabályos játékokat.

Nem csak arra jók, hogy egy kezdő játékosnak pillanatok alatt lemesélj velük egy betanító játékot.

Én olyanokkal próbáltam ki, akik ágybavizelő koruk óta szerepjátékoznak, és jól szórakoztunk, senkinek sem hiányzott, hogy egy hétvégét csak arra pazaroljunk, hogy megtanuljunk egy új rendszert, vagy, hogy játék közben kutassunk a megfelelő szabályok után.

Egy ilyen típusú játékhoz egyszerűen nem kell több ennél, de ha valakinek mégis hiányoznak a részletesebb dolgok, akkor ahogy mondtad: kirázza a kisujjából, és hozzá írja.
Bulldy @ 2013.07.22. 14:45
Marvin,

Van az a helyzet, hogy játszanának az emberek, de már a Savage Worlds is bonyolult.

Anno volt olyan Shadowrun partim, ahol hozzávetőlegesen mindenki ismerte a világot, de sem szabálykönyv, sem karakterlap nem volt a környéken, ellenben játszási kedv volt. Kénytelenek voltunk kocka nélkül tolni és bár jó volt, dobálni mindenki szeret(ett volna).

Egy ilyen rendszerrel simán összerakok 4-5 karaktert addig, míg elkészül még két tálca szendvics és mehet is a buli.

Tipikus "tábori" játék.

Hosszú és vérkomoly kampány nem ebben fog menni és valószínűleg én is tudnék rögtönözni hasonlót, de örülök, hogy valaki megcsinálta és remélhetőleg a teszteléssel járó matekozást is elvégezte.

Bulldy
Marvin @ 2013.07.22. 14:12
Láttam jó régen, azóta se értem, mi szükség van a hatezredik vázlatos aligjátékra (hasonlóképpen a "balra leverhetsz 30 orkot"-típusú, észveszejtően oldschool és minimál lobotómiadungeonokra), ami az égvilágon semmi újat nem hoz se rendszerileg, se a zsánerbe, se sehova.

Ha meg ugye mindenki annyira tapasztalt, és nem innen fogja megismerni a szerepjáték csodálatos világát (valószínűleg tényleg nem), akkor 5 perc alatt kiráz egy ilyet a kisujjából. Szóval minek?