Magnus_H @ 2013.09.13. 16:33
Miért Volshan?
A felfedezőről kapta a nevét.

Miért sci-fi (Orastes)
Ha a wiki kategóriáit szeretném használni, akkor olyan hard sci-fi, amiben űropera elemek vannak.
Nálam a fókuszban a terraformálás és hatásai állnak. Hogyan lehet(ne) terraformálni? Hogyan lehet egy minimum 100 éves periódusra tervezni emberi ésszel? Miért éri meg? Mi lesz akkor, ha ekkora energiákat "könnyű" lesz kiszolgálni? Mi van akkor, ha a nyersanyagok szinte végtelen mennyiségben rendelkezésre állnak, és a kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt érhetők el? Mi van akkor, ha a sok bolygó miatt nem fenyegeti teljes pusztulás az emberiséget egy háborútól? Ez csak pár kérdés, aminek hatása van a játékra, a klasszikus AI/bio/klón/űrutazás kérdés-válaszkörön kívül.

V-járatok
Nem akarom megmagyarázni tudományosan, mert nem lehet. Ez egy kitalált játékelem, szóval Dralius teljesen igazad van. A csillagközi hajóban a bio-rész a számítástechnikai igényt kell helyettesítse elsősorban.
Dralius @ 2013.09.12. 10:02
Az Auer és Orastes által felvetett problémákra reagálva, szerintem kézen fekvő hogy a Volshan technológia legyen egy tudományos anomália. Ne lehessen más működő elméletekkel magyarázni, minél kevésbé érthteő annál jobb. Legyen meg a maga kiismerhető logikája és működése, de a miértek legyenek megmagyarázhatatlanok. Szóval én a kvantumfizikai magyarázatokat is hagynám.
Így egyrészt nagyjából elejét lehet venni az olyan vitáknak hogy minek és hogyan kellene egyesek szerint a járatban működnie. Mint alkotó negmondod és az úgy van. Másrészt remekül belehet majd építeni a soft science oldaláról az erre a jelenségre való reakcióit a társadalomnak.
Egyeseknek ez vallásos jelenség, "miért csak a nem élőkre hat a dolog?" mások a tudomány hitelét kérdőjelezik meg, felbukannak áltudományok, összeesküvéselméletek a Volshan járatokról vagy arról hogy az emberiséget szándékosan egy alacsonyabb tudományos színvonalon tartják, míg megint mások jöhetnek egy új tudományos forradalommal amit a Volshan technológia és annak meg nem értése tüzel.

A csillagközi hajókban meg csak annyi biológiai dolgot kellene amit muszáj. Hisz például az optikai kábeleket meg lehet oldani ledek és diódák nélkül, biolumineszcens és fényérzékeny sejtekkel is.

Ja és a low-tech esetén szerintem az alap mindig ez lesz:
http://www.projectrho.com/public_html/rocket/index.php
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1267449198
Ezt kell csak fel sci-fisíteni.
Orastes @ 2013.09.12. 08:36
Mi a helyzet a játékban azzal, amit a sci-fi egyik alapvetésének tartanak? Vagyis: "A tudományos-fantasztikus mű olyan művészeti (irodalmi, film stb.) alkotás, mely legtöbbször valódi vagy képzeletbeli tudomány(ok)nak a társadalomra, vagy egyes egyénekre gyakorolt hatását mutatja be. Ezeknek a műveknek a közös jellemzői, hogy zömében egy lehetséges jövőben játszódó képzeletbeli történetek."
(forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Sci-fi)

Elsősorban a társadalmi vonatkozásokra gondolok, mert önmagában a technoblabla miatt nem lesz valami sci-fi.
auer @ 2013.09.12. 06:58
Gondolkodtam ezeken a járatokon és arra jutottam hogy nekem nem tetszik (tudom szubjektív). Nagyon érezhetően kilóg abból a low-tech világból ahol gravitációs kerékkel haladnak az űrhajók. Ez az összes bio cucc, megint csak nem annyira illik ebbe low-tech környezetbe. Az egésznek kb annyi a célja h A-ból B-be eljusson a hajó. Nincs kommunikáció vagy harc az út során kívülállókkal, szóval max hajón belüli eseményeket lehet játszani ahol jelenkori fegyverekkel tudja egymást és az njk-kat ütni a parti. Így kintről nézve nem érzem úgy hogy felesleges problémákon túl bármit hozzáadna a játékélményhez ez az utazási mód.
Ellenpélda: wh40k warp utazás. A warp egyfajta alternatív dimenzió ahol démonok élnek és onnan származik a mágia. Geller mezők óvják a hajót vagy démonok manifesztálódnak rajta. A warp (nagyon is) része a világnak az utazásokon kívül.
Noro @ 2013.09.12. 06:49

Miért nem működik az elektronika?
A magyarázat szerint sugárzás miatt, ami az elektronikus kütyüket tönkreteszi, de az embereknek nem különösebben árt. Az árnyékolás egyelőre nem nagyon lehetséges (ismerünk pár ilyen sugárzást) csak igen nagy nehézségek árán.
Az emberi agy: Na ez az a kérdés, amin mi is a legtöbbet vitázunk :) Volt olyan verzió, amiben az emberek elájulnak, amikor belépnek a járatba...

Egy javaslat: lehetne valami kvantum izé, ami a fémek és félvezetők vezetőképességét szünteti meg.
Alfdam @ 2013.09.11. 23:44
Miért Volshan?
Magnus_H @ 2013.09.11. 20:29
Bioszámítógépek és nem-elektronikus technológiák
Ez egy elég érdekes téma, nekem is sok utánajárásba telt, mire egy többé-kevésbé életképes koncepció összeállt. Azt azért elárulom, hogy az első verzió a mechanikus számítógép volt (van ilyen!) kattogó, forgó alkatrészekkel... Utána rátaláltam a bio-számítástechnikára, ami bár gyerekcipőben jár, nagyon-nagyon érdekes és sok lehetőséget rejt...
Amúgy a mohák és hasonlók helyett egyszerűbben gondolkodtam - sűrített levegős technológiákban, folyékony halmazállapotban tárolt gázokban stb.
Emiatt persze a Volshan járatokban használatos hajók sokkal több mindent kell, hogy tartalmazzanak mint a hagyományos űrben működő hajók. És van egy utánozhatatlan hangulata, hogy a csövekben víz folyik, a világítás (bio)kémiai alapon jön létre stb.

Miért nem működik az elektronika?
A magyarázat szerint sugárzás miatt, ami az elektronikus kütyüket tönkreteszi, de az embereknek nem különösebben árt. Az árnyékolás egyelőre nem nagyon lehetséges (ismerünk pár ilyen sugárzást) csak igen nagy nehézségek árán.
Az emberi agy: Na ez az a kérdés, amin mi is a legtöbbet vitázunk :) Volt olyan verzió, amiben az emberek elájulnak, amikor belépnek a járatba... Ez az a pont ahol a játszhatóság és a valóság között egyensúlyt kell találni. A Volshan járatok amúgy is "a játék miatt vannak" ezért itt szabadabban merek alkotni, míg azon kívül egyértelmű koncepció a mai tudományos alapokon nyugvó futurisztikus technológia.
Kadmon @ 2013.09.11. 13:51

20-60 napos űrutazások hosszúak
Én még egyszer sem meséltem le részletesen ezeket

Akkor szükség van arra, hogy 20-60 naposak legyenek? Amikor Fred Pohl Átjárója alapján meséltem, ott a hasonló időtartamú utazásoknál pont az volt az érdekes, hogy hogyan bírják ki egymás mellett a karakterek. Ha nem akarod lemesélni, akkor lehetne valami hibernátor/sztázis dolog, és akkor jogos, hogy átugorható.

A Volshan járatokban az elektronikus berendezések miért nem működnek? Ha valami külső zavar, akkor le lehet árnyékolni valamivel? Ha maga az elektromosság nem működik, akkor az emberek nem halnak meg?
gorduin19 @ 2013.09.11. 09:59
Be kell valljam, hogy nem vagyok éppen valami nagy sci fi rajongó, de ez a projekt maximálisan elnyerte a tetszésemet. A világ, az alapkoncepció, meg amennyit a rendszerből láttam az is. Koherens. Annyit azért hozzáfűznék,hogy játéktapasztalataim alapján nem túl szerencsés, mikor egy játékmotor egyik alrésze az aládobást (minél kisebbet dobj) a másik meg a fölédobást követeli meg. (most meg minél nagyobbat)Sokszor zavaró, sőt, idegesítő lehet. Talán megpróbálhatnátok némi szabály- vagy rendszermódosítással egységesíteni a játékrendszer alapjait.
Noro @ 2013.09.11. 07:10

Nekem kapásból valami biológiai megoldás ugrott be. Bioengineered gombák, mohák. Érdekes húzás, hogy nem engedik a világot simán a technológiára fókuszálni, mert a járatokban úgysem működik és a felmerülő problémákat ott is meg kell tudni oldani. Kíváncsi vagyok ez hogyan hathat ki a mindennapi életre. Már ha kihat egyáltalán és nem korlátozzák ezek elérhetőségét.

Jogos, de én azért nem vetettem föl, mert nekem kicsit túlságosan is kézenfekvő. Sztem ha ez lenne a megoldás, akkor az ipar pár évtized alatt átállna a "bitekre", és probléma eliminálva. Igaz, az átmeneti időszakban érdekes lenne
Ellenben ha a megoldás a primitívség, akkor lényegében nincs jó megoldás, csak ezerféle fura kísérlet.