Kartal_ @ 2013.09.21. 16:10

Ez a manisztrid tornya és a hasonló egyszerű, rövid kalandok tökéletesen alkalmasak arra, hogy játékközben húzzunk elő valamit, mert pl. a csapatot nem érdekelte a mesélő eredeti terve vagy hamar végeztek egy helyen.


Ezt inkább dícséretnek gondoltam, mint hátránynak! :)

elGabor: Nagyon tetszenek a borítóképek, a Tűztollak borítóképe nagyon odaillő (eredetileg terveztem, hogy rajzolok majdnem pont ilyen borítóképet öcsém kalandjához, csak aztán a saját anyagom is alig készült el)
elGabor @ 2013.09.16. 07:20
Szvsz. a Manisztrid tornya védelem nélkül is megállja a helyét - megvédi magát. :) Ahogy az értékelésben is leírtam, a kaland folyamatosan groteszk humorú hangulattal és érdekes döntési lehetőségekkel spékeli meg az elsőre szokványosnak tűnő szituációt. Vagyis nem a "mit", hanem a "hogyan" miatt kapott díjat.
alister @ 2013.09.14. 20:18
Annyit megjegyeznék a Manisztrid tornya "védelmében", hogy a "felütjük a varázslót, mint rántottába a tojást" csak az egyik lehetséges (bár elismerem, elég kézenfekvő, és talán túlhangsúlyozott) lehetőség. Illetve természetesen one-shot-ként (vagy találkozón mesélve ) ez még sokkal kézenfekvőbb, mert a kontextus hiánya miatt a játékosokat kevésbé motiválja a jövőbeli, azaz esetükben már játékon kívüli jutalom, illetve nem törődnek annyira a hosszútávú következményekkel.
doc @ 2013.09.14. 07:42
Átolvastam a dobogós kalandokat (természetesen a sajátomat kihagytam :P ).
A Tűztollak nagyon jól sikerült modul. Tényleg egyszerűek és tömörek a leírások, a háttér pedig ütős attól függetlenül, hogy néhány sor. A helyszínek ötletesek, változatosak, a bemesélési tippekkel bárhova beilleszthető rövid idő alatt.

A Manisztrid tornya is teljesen rendben van szerintem. Én is valahogy úgy közelítem meg ahogy galu22, de némi ötleteléssel együléses modulnak is tökéletes lehet. Lehet, hogy én rontottam el valamit, de a kampányomban lévő varázslótornyon kívül (ami egyáltalán nem szokványos) nem nagyon meséltem, játszottam, olvastam ilyen jellegű modult. Ez valahogy kimaradt a sablon ötlet szórásból. De szerintem egyáltalán nem szokványos ötlet a felsőbb hatalom jelenléte a toronyban (nem akarok spoilerezni).

Egy biztos, hogy mindkettőt le fogom mesélni, ha megint rám kerül a sor a mesélési körben. :hedbeng:
Kartal_ @ 2013.09.13. 14:16
Ez a manisztrid tornya és a hasonló egyszerű, rövid kalandok tökéletesen alkalmasak arra, hogy játékközben húzzunk elő valamit, mert pl. a csapatot nem érdekelte a mesélő eredeti terve vagy hamar végeztek egy helyen. Szerintem a ,,nagy" kalandokat általában mindenki szereti a saját csapatának kidolgozni, de legalábbis átírogatni egy kész modult. A K&M szerencsére sokféle kalanddal rendelkezik, és most már még több van :)
Nocturna @ 2013.09.13. 11:15


Nagyon kellenenek oda a kulisszak, legalabbis nekem, mert igy az en izlesemnek eleg sovany. Nem a reszletesen kidolgozott cselekmenyt hianyolom, hiszen ez felderitos modul, de megis valami otletet -- max. figyelmen kivul hagyod a sajat kampanyodban. Persze nem kellene ezt tullihegni, a K&M moduloknal ez egyebkent is bele szokott ferni mindez 1-2 oldalba.



Gondoltam hogy valami ilyesmiről lehet szó, ízlések és pofonok.
Nálam a háttér ideális esetben fél-egy oldal, lehetőleg tömören összefoglalva, szóvirágok és kis novella nélkül. Ha ennél hosszabb, akkor játék közben nem egyszerű 10-20 másodperc alatt (azaz a játék lassítása nélkül) megkeresni benne a lényeget.

Sehol nem irtam, hogy a szoviragok hianyoznak, vagy a novellahossznyi hattertortet, egy K&M modulnal nem varom ezt el en sem - ebben egyetertunk. Nem kell a fix cselekmenyvazlat sem (amit irtal korabban). Jelen formajaban viszont igy nekem ez csak egy x+1-ik, korrekt modon osszerakott varazslotorony, sem tobb, sem kevesebb. A kontextus vihetne bele valami erdekes otletet, ami feldobna a leragott csontot -- emellett ugy rogton lehetne onalloan is, nem csak kampanyhelyszinkent hasznositani.

Amugy meg, ha megis tobboldalnyira rug a rizsa, akkor a felkeszules kozben alahuzod a lenyegi infot a hatterben, nehogy ez legyen mar a fennakadas, na. ;)
galu22 @ 2013.09.13. 09:54

Nagyon kellenenek oda a kulisszak, legalabbis nekem, mert igy az en izlesemnek eleg sovany. Nem a reszletesen kidolgozott cselekmenyt hianyolom, hiszen ez felderitos modul, de megis valami otletet -- max. figyelmen kivul hagyod a sajat kampanyodban. Persze nem kellene ezt tullihegni, a K&M moduloknal ez egyebkent is bele szokott ferni mindez 1-2 oldalba.



Gondoltam hogy valami ilyesmiről lehet szó, ízlések és pofonok.
Nálam a háttér ideális esetben fél-egy oldal, lehetőleg tömören összefoglalva, szóvirágok és kis novella nélkül. Ha ennél hosszabb, akkor játék közben nem egyszerű 10-20 másodperc alatt (azaz a játék lassítása nélkül) megkeresni benne a lényeget.
Nocturna @ 2013.09.13. 09:35
En is hasonloan erzek ezzel, mint Marvin.

galu22: igen, egyetertek a velemenyeddel, _HA_ kampanyba szeretned integralni. En viszont K&M-t csak "one shot"-kent meselek, mivel rendszeresen amugy mas fut, igy pl. nagyon orultem volna, ha Manisztrid tornya tullep a "gonosz varazslo tornyaba betorunk es likvidaljuk" cselekmenynel, hogy teljes erteku modul lehessen. Nagyon kellenenek oda a kulisszak, legalabbis nekem, mert igy az en izlesemnek eleg sovany. Nem a reszletesen kidolgozott cselekmenyt hianyolom, hiszen ez felderitos modul, de megis valami otletet -- max. figyelmen kivul hagyod a sajat kampanyodban. Persze nem kellene ezt tullihegni, a K&M moduloknal ez egyebkent is bele szokott ferni mindez 1-2 oldalba. De ha a szerzo kiboviti, ahogy alabb szoba kerult, biztosan lesz ez sokkal jobb is még. A torony maga egyebkent teljesen rendben van, a testreszek vadaszata is tetszik, mert eleg bizarr.

A tobbi modult még nem volt idom elolvasni.
galu22 @ 2013.09.13. 07:54

A Manisztrid tornya nekem játékosként kicsit, izé, egyszerűcskének hatott, a "verjük le a gonosz varázslót, és ennyi" cselekményt legalábbis nem lehet túlzott eredetieskedéssel vádolni. Persze jól szórakoztunk közben, de ez inkább a társaságnak volt betudható.



Én az ilyen modulokat jobban szeretem, mint az aprólékosan kidolgozott cselekményt. Nyilván nem egy-az-egyben mesélem le őket, mert akkor "verjük le a varázslót" lesz belőle, hanem integrálom a világba, és emiatt ha kell, néhol módosítom is.

Mesélőként a munka legfárasztóbb részét megspórolja, nem kell tesztelni az ellenfeleket, nem kell térképet rajzolni, nem kell ellenfeleket generálni, plusz még inspirációt is lehet belőle meríteni.

Nekem kampányba illeszteni sokkal egyszerűbb egy-egy kidolgozott helyszínt, mint egy komplett kalandot.
Marvin @ 2013.09.12. 20:01
A Manisztrid tornya nekem játékosként kicsit, izé, egyszerűcskének hatott, a "verjük le a gonosz varázslót, és ennyi" cselekményt legalábbis nem lehet túlzott eredetieskedéssel vádolni. Persze jól szórakoztunk közben, de ez inkább a társaságnak volt betudható.

Mindettől függetlenül kösz mindenkinek, tényleg öröm látni az alkotó szellem megnyilvánulásait, csak most meg az a bajom, melyiket olvassam meg melyiket ne, ha netán még játszani is akarnék valamelyikkel. A versenyről sajna lemaradtam, főleg lustaságból, csak úgy viszont régóta be kéne küldenem sok mindent.