slaGerzson @ 2013.11.27. 17:16
A buddhista fordítások és utalások körül van némi képzavar (pl. 108 féle bűn), de köszönöm az ismertetőt, alapos meló! (bár még csak az elején járok...) :)
Rorimack @ 2013.11.23. 13:51

Elolvasva a leírást, szerintem nincs benne nagyjából semmi olyan újdonság, ami nem köthető a távol-keleti eredetéhez (tehát a buddhizmus-hinduizmus-anime témakörök valamelyikéhez). Mondjuk évek óta követem, hogy milyen story game-ek vannak, és mitől különlegesek, szóval nehéz meglepni.


Akkor nézd meg az eredeti megjelenési dátumokat. :P

(Kitkowski egyrészt nagyon régóta dolgozott a Tenrán, másrészt aktívan részt vett az indie rpg szcénában - vagyis mielőtt még lehetőségként felmerült volna a kiadás, ő már ezekkel a játéktechnikai ötletekkel bombázta az erre fogékony közönséget. )

Szerencsére hála a sikeres kickstartereknek, egyre nagyobb az esélye, hogy a japán játékok "valós időben" mérjék őssze erejüket az angolul elérhetőekkel...

Az ismertetőért köszönet!

Aki esetleg be akarna ruházni a kemény-vagy puhakötésű változatra, az most a hétvégén tegye meg, utána elvileg (a kiadó/fordító költözése miatt) erre már nem nagyon lesz lehetőség.
aluminiumtrioxid @ 2013.11.22. 22:53
Ezt is ki kell próbálni. Parti háromnegyede kb. fogékony is lenne rá sztem. Maradék teljes szívéből gyűlölné.
Baty @ 2013.11.22. 15:25
Jónak tűnik, köszönet az alapos ismertetőért!
Ynas_Midgard @ 2013.11.22. 12:27
Nekem a Tenra Bansho első átfutásra is elképesztő játéknak tűnt, de még az alapos átolvasás várat magára. Szerencsére van az ismerőseim között olyan, aki vevő lenne az ilyenekre (ki a japános dolgok, ki pedig az elegáns rendszer miatt), de egy darabig még nem lesz kipróbálva.

Az ismertetőért ezer köszönet, látszik, hogy sok munka van benne; a többit is kíváncsian várom :)
Urban @ 2013.11.21. 20:12

Értelemszerűen az a történet, aminek a közepén meghal a karakter, nagy valószínűséggel nem lesz jó.

Ez szerintem nem igaz, általánosságban story game szempontból sem, csak néhány játékra.

Az Apocalypse World-del (bár az szvsz. nem story game) is ez volt a bajom, hogy a hivatalos mesélői elveket követve nincs átlagos nap, nem lehet csak úgy felkelni például. Hanem ha felébredsz tele van az ágyad mindenféle három centis bogarakkal, olyanokkal amiket tegnap a Vault-ban láttál a hullák mellett.

Ez szerintem túlzó sarkítás. Olvasd át újra a mesélői részt és nézd meg, miből vontad le ezt a következtetést.

Amúgy igen, az AW story game, de igazad van abban, nagyon sok hagyományos szerepjátékos elemet vesz át! De ettől még nem lesz magában hagyományos játék.

Az Apocalypse World-öt én kifejezetten hagyományos játéknak találtam a mesélői tippek alapján (a játékosok döntései fontosak, ne tervezz cselekményt, egy-egy akció és dobás jelenthet 5-10 perc csetepatét, stb.)

Ezek meg éppen, hogy nem hagyományos szerepjátékos elemek!
QuippeR @ 2013.11.21. 11:30
Szerintem meg story game, de ezen nem fogunk összeveszni, mert nagyjából tökmindegy. :D
galu22 @ 2013.11.21. 11:15

Az AW amúgy story game, és nyugodtan lehet ugrálni az időben benne. Tehát "eltelt három hónap, X és Y meghalt, mert rámásztak egy szerencsétlenül elhelyezett aknamezőre, de amúgy a helyzet nagyjából változatlan, és ekkor úgy ébredsz, hogy..."



Az Apocalypse World-öt én kifejezetten hagyományos játéknak találtam a mesélői tippek alapján (a játékosok döntései fontosak, ne tervezz cselekményt, egy-egy akció és dobás jelenthet 5-10 perc csetepatét, stb.)

Vannak benne újabb elemek (pl. a szinte folyamatos - 7,8,9 - részsiker), de az alapja (a játékvezetési tanácsok), ha az újszerű prezentációt nem számítjuk, elég szokványos. Szerintem az AW a prezentáció miatt tűnik újszerűnek, előtte sehol nem olvastam pontokba szedett ötletadót arra, hogy egy elakadt jelenet kirázzunk a kátyúból.

Emiatt egy nagyon hasznos mesélői segédanyagnak tartom (bár eléggé irritál az író stílusa), de alapvetően egy hagyományos szerepjáték.
Petrus @ 2013.11.21. 11:12
@Attila: Tudtommal még nincs könyv, csak pdf (bár nekem könyv nem is lesz). A végleges pdf-et megkaptuk, a leírás már az alapján készült.

@QuippeR: A rendszer szerintem nem annyira bonyolult, mint mondjuk a D&D 3, de az is igaz, hogy nem egyszerű, főleg a Karma System része szokatlan, mert mindenhez kapcsolódik. De a képregények sokat segítenek a megértésben. :)
Attila @ 2013.11.21. 10:46
A Golden Sky Stories-ból van már könyv változat, vagy még csak pdf verzió létezik?