drcsaba @ 2013.12.04. 09:07


Ezektől, illetve a cikkben említettektől függetlenül ilyen formában elsőnek szerintem teljesen jó volt ez. Jövőre jobb lesz, két év múlva meg még jobb. Én rendkívül örülök, hogy egy ilyen rendezvény így létrejött Magyarországon.


Kicsit úgy írsz róla, mintha ez szenzációs újdonság lenne itthon, miközben Kecskeméten évek óta megy a KecsCon, Pécsett pedig idén rendezték meg harmadik alkalommal a "társasjáték kiállítás és vásárt" :)


Annyit tennék hozzá, hogy a helyszín választásnál szempont volt a megközelíthetőség és a parkolási lehetőség. Az Örs vezér terétől számtalan módon lehet eljutni a házhoz és viszonylag gyorsan, az autóknak szinte korlátlan a parkolók száma. Ha a belvárosban van a rendezvény, az nem jó a külső kerületieknek, ha Budán, az nem jó a Pestieknek, ha Pesten az nem jó a Budaiaknak stb. nincs az a helyszín ami megfelel mindenkinek. Ha már említetted a Kecskemét Con-t és a Pécsi bulit, akkor megjegyezném, hogy én mindkettőn voltam és mind nagyon jó volt. A hangulat leírhatatlan és szép a helyszín is. Egyik sincs metró vagy buszmegálló mellett, még is el lehet jutni oda. Szerintem nem azért kell a rendezvénnyel foglalkozni, mert szenzációnak számít, hanem azért mert jól sikerült. Sok látogató megjegyezte, hogy messze van. Mihez? Pécs nincs messze, vagy Kecskemét, vagy Essen? Szerintem a panaszkodók nagy többsége legalább egyszer volt ezen helyszínek egyikén. Amit kiemelnék a helyszín védelmébe, az a környezet ahol az épület található és a belső tér szépsége. Remélem jövőre is itt lesz a rendezvény, és idővel megszokja mindenki, hogy ha ide szeretne jönni egy évben egyszer, vagy kétszer, akkor utaznia kell egy órát vagy így, vagy úgy. Minél nagyobb lesz az érdeklődés, annál több terem lesz megnyitva a rendezvény részére és akkor a MAGUS-os csapat külön teremben tud hódolni szenvedélyének.
Urban @ 2013.12.03. 20:33

Urban: megosztanád velünk röviden a játéktapasztalatod? (Kivéve persze, ha próba előtt is alá kellett írni valami NDA-t...)

Beteg vagyok és nincs sok kedvem sem "szivárogtatni", sem vészmadárkodni. Meglehetősen ambivalens benyomásaim születtek, jó szándékú elképzelések mellett erős szerepzavart és szűklátókörűséget tapasztaltam. Reménykedek a sikeres finomhangolásban, majd a végeredménynél meglátjuk.
maszerk @ 2013.12.03. 20:05
Mágiarendszer még nem volt, ellenben heten küzdöttünk több tucat csontváz ellen és nem igazán volt fennakadás. Dobáltunk, volt egy-két harci csel és nem volt lassabb, mint bármely más M* rendszerben, eddigi tapasztalataim szerint.
Narmor @ 2013.12.03. 08:26

Én csak azt írtam, amit tapasztaltam, a helyszínen senkinek nem volt vele gondja, elmondta a KM és használt mindenki gond nélkül, néhány visszakérdezéssel. :)


Igaz, karakteralkotás nélkül sok minden egyszerűbbnek tűnhet. Meg mindig könnyít a dolgokon, ha a mesélő már járatos a rendszerben, s úgy vezeti be a játékosokat.
Mindenesetre a harczok* levezénylésére azért kíváncsi lettem volna, mert szvsz az is marha komplex dolog lett. Főleg sok JK-NJK csatában lehet izgalmas, bár főleg a mesélőnek. (Én leginkább mesélői szemszögből szeretem nézni a dolgokat, mivel főleg mesélek.)
Amúgy mágiahasználók voltak a csapatban?

*Ki találja ki, mire utaltam itt? :) - N.**
**És még Esterházyt is utánzom. Zsír! - N.
Orastes @ 2013.12.02. 23:06

Valaki szombaton kérdezte, hogy a világban lesznek-e változások. Ő azt a választ kapta, hogy lényeges változások nem lesznek, ellenben olyan részletkérdések, hogy Erionban tényleg 10millióan élnek-e, milyen gyakori és milyen szerepet töltenek be az egyszerű emberek életében a papság és a mágiahasználók.


Remélem, lesz benne részletes pollen és csillagtérkép, demográfiai és makrogazdasági elemzések. :buli: (ha már van Ynev domborzati térkép is :gonosz: )
maszerk @ 2013.12.02. 23:05
Én csak azt írtam, amit tapasztaltam, a helyszínen senkinek nem volt vele gondja, elmondta a KM és használt mindenki gond nélkül, néhány visszakérdezéssel. :)
Narmor @ 2013.12.02. 22:18

Tehát a rendszer nem bonyolult, viszonylag könnyen elsajátítható.


"Tesztelőként" nekem pont az ellenkezője jött le... De mivel nem lehet a rendszerről részleteket megosztani, sőt semmit mondani, ezért nem tudunk vitázni. Meg igazából ehhez kedvem se lenne. :)
Mindenesetre előbb vagy utóbb kiderül, hogy mi lett 30 millió forint sorsa.
maszerk @ 2013.12.02. 21:47
Jómagam tesztelőként aláírtam a "csendnyilatkozatot", úgyhogy inkább arról írok, hogyan reagáltak azok, akik jöttek kipróbálni az új rendszert.

Az újfajta dobásmódról mondta az egyik lány, hogy örül neki, hogy egyféle rendszer van mindenre, nem kell annyifélére figyelni.
A legtöbben, akik leültek az asztalhoz, egy rövid, 15-20 perces KM-i magyarázat (plusz felszerelés felírás) után már játékképesek voltak (előregenerált sablonkaraktert kaptunk, kicsit lehetett rajta igazítani, ha akartuk). Tehát a rendszer nem bonyolult, viszonylag könnyen elsajátítható.
Valaki szombaton kérdezte, hogy a világban lesznek-e változások. Ő azt a választ kapta, hogy lényeges változások nem lesznek, ellenben olyan részletkérdések, hogy Erionban tényleg 10millióan élnek-e, milyen gyakori és milyen szerepet töltenek be az egyszerű emberek életében a papság és a mágiahasználók. Az ilyen kérdéseken a fejlesztői csapat az írói gárdával (ami egyébként tudtommal két személy híján magában foglalja az összes szerzőt, aki valaha írt M*-t) egyeztetnek.
A szervezői asztal köré ki volt rakva egy tájkép-rajz, amolyan lelógó terítő jelleggel, arról kiderült, hogy hasonló stílust terveznek a könyv illusztrálására is. Vagyis pergamenszínű alapon sokat mutató, de még többet sejtető ceruzarajz (engem legalább is arra emlékeztetett, de nem értek hozzá) jellegű képek.
Összességében úgy vettem észre, hogy mindenkinek pozitívan jöttek le az újdonságok.
chomy @ 2013.12.02. 14:51
Urban: megosztanád velünk röviden a játéktapasztalatod? (Kivéve persze, ha próba előtt is alá kellett írni valami NDA-t...)
Urban @ 2013.12.02. 14:30
Tökéletesen egyetértek a cikkíróval a helyszínnel kapcsolatos észrevételeiben (vidékiként is rossz megközelíthetőség + mikrofonba ordibálás mellett nehéz játszani).

Én elsősorban a M* teszt miatt mentem ki, és végül semmi időm nem maradt más társasjátékokra, mert a kiadó valamiért "próbáld ki az új MAGUS"-t címen egy alsó hangon 7-8 órás versenymodullal készült... A készülő játékkal kapcsolatban pedig nem a projektvezetővel érdemes beszélgetni, hanem a tesztelőkkel - sokkal árnyaltabb képet nyújtottak a játékról.