croaton @ 2014.02.04. 23:52
Akit érdekel a játék és alkalmanként szeretne játszani az nyugodtan firkálhat nekem :)
BePe @ 2013.12.22. 22:11
Egy masik EH ismerteto egy masik cikkironk tollabol:
http://www.be-zen.hu/eldritch-horror-tarsasjatek-elemzes/
jamie @ 2013.12.20. 13:31

Nem tudom, mi egyetlen egyszer tudtunk nyerni Azathot ellen és ő legegyszerűbb ellenfél. A kapuk azért igen kellemetlenek tudnak lenni ha kinn van mind 3 egy adott omenből, akkor az a 3 végzet token egy adott körben eléggé megüt. Mindemellett meg ugye nem az a legfontosabb teendőd, hogy kapukat csukj, hanem, hogy megold a 3 misztérium kártyát.

Mi is Azatoth ellen voltunk, ezek szerint azért volt könnyű. Értem én, hogy a kártyákat kell megoldani, ami egyébként speciel nekem jobban tetszik mint végső cél az Arkhamos pecsételj le 6 kaput sablon verziónál, de akkor is, max annyi motivál a kapcsuzárásra, hogy éppen, hogy ne veszítsetek miattuk.

A szörnyek legyőzése sem tűnt olyan egyszerűnek. Sokan rosszul játsszák a játékot mert kumulálják a fegyvereik és tárgyaik bónuszait, pedig azok közül mindig csak a legnagyobb értékű használható. Pl. Ha van egy ostorod, ami +1 erőt ad és .45-ös pisztolyod a +3-at ad, akkor a harcban +3 dobókockát fogsz kapni és nem +4-et. Ugyanakkor az ostor azon képességét, hogy újraguríthatsz egy kockát használhatod. (Ez igaz más képességekre is.) Nyilván az(Azathoht) kultistákat könnyen legyőzöd, de egy Elder thing-gel meggyűlik a bajod akár több körön keresztül (hiszen a csata egy körös), amivel nagyon értékes időt veszítesz.

Természetesen jól játszottuk a harcot, csak míg az Arkhamban ha nem dobtad meg pechedre az adott horror/combat checket, akkor 1-2 durva szörnynél 3-4 sanity/staminát buktál. Míg itt sikeres dobás esetén a szörny sebzését mitigálod, ami speciel jobban is tetszik tematikusan, de ez párosítva azzal, hogy gyógyulni is könnyebb, mert nem megy el rá az encountered mint az AH-ban, így ha nagy harcra készülsz csak simán pihensz előtte kicsit és kész. A szörnyek Toughness-én meg ugye fennmarad a sérülés mint Mansionsben, ami szintén tetszik, de ha ketten nekiestek egy erősebb szörnynek akkor hiába nincs több körös csata simán legyilkoljátok, míg Arkhamban 1-1 erősebb szörny mondjuk párosítva Shubb-Nigurath-al (+1 toughness) elég durva volt. És itt még trófeáért se kell szörnyet ölni, max ha a Rumor úgy kéri, vagy az Encounterhez nem férsz hozzá miatta. Sztem hiányzik az a Terror track! :)

A Játékban az a nyomasztó, ahogy látod, hogy fogy az időd, és nehéz eljutni a Föld egyik pontjáról a másikra, hogy tehess valamit. Én átérzem a játék hangulatát. A szövegek épp annyit adnak a játékhoz itt is, mint az Arkhamban: Egy vékony réteg, ami elfedi a mechanikát. Szerintem a Mansions Madness is nagyon száraz tud lenni, ha nem tesz a keeper hozzá még valami mesét.

Hát kérdés hányan vagytok, mert mi 5-en voltunk és legalább a két kapu nyílása megnehezítette a dolgokat, de 4 ember sztem itt tökéletesen lefedi a világtérképet (ahogy AH-ban Arkhamot). Persze 2-3 emberrel kemény lehet a dolog. A Mansions meg ízlés kérdése, azért ott van Prológus, Epilógus a kiegekben, közben a Clue-k viszik előre a storyt, de a legtöbbet sztem a Combat kártyák színesítenek, amikor fegyver nélkül támadsz egy shoggothot és siker esetén leírja hogy belesüllyed a kezed és kitépsz egy szervet, míg bukás esetén összeégeti a bőröd :) de a kedvencem múlt héten volt, amikor Monterrey Jacknek megremegett a kezében a pisztoly a Hound of Tindalos láttán, de aztán belépett Sister Mary az apáca a folyosóra és beledobta a tőrt a bestiába és végzett vele! :D Én ezt vártam az Eldritch Horrorban, sajna nem hozták át :(

Én például a találkozáskártya felolvasása előtt mindig mesélek, ahogy azt az Arkhamban is tettem. Gfigyelembe veszem, hogy az adott karakter merre járt előtte, miért jöhetett ebbe a városba és utána olvasom a próbát. Ha egy lapot újra kihúzok, amit már olvastunk, akkor fogom magam megnézem milyen tesztet kell gurítania, és mesélek hozzá valamilyen másik flavour textet. Ehhez elég egy kis fantázia és máris fel lehet dobni a játékot.

Ez szuperul hangzik! Jöhetnél hozzánk is játszani! :D (Egyébként egy egyetemre jártunk és futólag ismerjük egymást ;) ) Jó ötlet ez a mesélés, mert már zavart amikor harmadjára húztam ki gyenge observe-es karimmal a meteor-os clue kártyát és mindig megégtem tőle :D

Mondjuk ahhoz képest, hogy nyíltan vállalják, hogy az Arkham az alapja, meglepődtem, hogy pont a karakterek nem ugyanazok, mint ott a kezdő 16. Mivel Elder Sign alapjátékban és Mansions of Madnessben is a kiegekkel pont ez a 16 kari lett... Ez számomra pozitív, bár már előre látom az Arkham-character Expansiont hozzá a maradék 4 hiányzó Ancient One-nal egybekötve! :D
flyinghair @ 2013.12.20. 11:56
@Jamie:

Nem tudom, mi egyetlen egyszer tudtunk nyerni Azathot ellen és ő legegyszerűbb ellenfél. A kapuk azért igen kellemetlenek tudnak lenni ha kinn van mind 3 egy adott omenből, akkor az a 3 végzet token egy adott körben eléggé megüt. Mindemellett meg ugye nem az a legfontosabb teendőd, hogy kapukat csukj, hanem, hogy megold a 3 misztérium kártyát.

A szörnyek legyőzése sem tűnt olyan egyszerűnek. Sokan rosszul játsszák a játékot mert kumulálják a fegyvereik és tárgyaik bónuszait, pedig azok közül mindig csak a legnagyobb értékű használható. Pl. Ha van egy ostorod, ami +1 erőt ad és .45-ös pisztolyod a +3-at ad, akkor a harcban +3 dobókockát fogsz kapni és nem +4-et. Ugyanakkor az ostor azon képességét, hogy újraguríthatsz egy kockát használhatod. (Ez igaz más képességekre is.) Nyilván az(Azathoht) kultistákat könnyen legyőzöd, de egy Elder thing-gel meggyűlik a bajod akár több körön keresztül (hiszen a csata egy körös), amivel nagyon értékes időt veszítesz.

A Játékban az a nyomasztó, ahogy látod, hogy fogy az időd, és nehéz eljutni a Föld egyik pontjáról a másikra, hogy tehess valamit. Én átérzem a játék hangulatát. A szövegek épp annyit adnak a játékhoz itt is, mint az Arkhamban: Egy vékony réteg, ami elfedi a mechanikát. Szerintem a Mansions Madness is nagyon száraz tud lenni, ha nem tesz a keeper hozzá még valami mesét.

Én például a találkozáskártya felolvasása előtt mindig mesélek, ahogy azt az Arkhamban is tettem. Gfigyelembe veszem, hogy az adott karakter merre járt előtte, miért jöhetett ebbe a városba és utána olvasom a próbát. Ha egy lapot újra kihúzok, amit már olvastunk, akkor fogom magam megnézem milyen tesztet kell gurítania, és mesélek hozzá valamilyen másik flavour textet. Ehhez elég egy kis fantázia és máris fel lehet dobni a játékot.
jamie @ 2013.12.20. 11:33
Szuper kis ismertető! :) Pár hete amikor kipróbáltam, én is körülbelül ugyanezeket a pontokat emeltem ki egy játék-összefoglalómban a Facebook-os kis társasjátékos csoportomban, és szintén összehasonlítottam az Arkham-mal...
Örülök, hogy másnak is ezek a kritikus pontok tűntek fel amiben javult a játékmenet. Igaz még csak egyszer játszottam eddig az EH-t, de a kezdeti lelkesedésem azóta alábbhagyott, és volt nem kevés diskurzus azóta a témában a fent említett csatornán más nagy Lovecraft játék rajongókkal, melyik miben jobb és miért! :D
Egyetértek, valóban a sok egyszerűsítés a játék javára vált, és sokkal gördulékenyebb lett a játékmenet pl a találkozásokkal, gyógyulás mellett is csinálhatsz valamit, egyszerűbb vásárlás, stb...A játékmechanika fejlődött, de tematikailag számomra nem jött úgy át a fenyegető veszély mint egy Arkham vagy Mansions of Madness esetében, és a témába se sikerült, úgy beleélnem magam pedig minden flavour text-et elolvastunk. A lapok száma kevés így a játék ordít a kiegészítők után.
Nem tudom más is tapasztalta-e de a harc nagyon könnyű lett, így míg AH-ban kétszer is meggondoltam a harcot, itt kb terminátornak éreztem magam :) Illetve egyik tapasztalt AH-s ismerősöm felhívta a figyelmemet, hogy a legnagyobb hiba volt kivenni a trófeákat és terror szint mércét, mert így semmi nem motiválja a játékosokat a kapuzárásra és a szörnyek ölésére, hiszen a Doom track azért nem szalad olyan gyorsan.
Eléggé könnyűnek tűnt így egy játék után, mind a harc miatt, mind a játékmenet miatt, de remélem ez később majd bonyolodik, más Ancient One ellen, vagy más nyomozókkal...ha mégsem akkor reménykedem a kiegben :)
A játék jó egyébként, mindenkinek ajánlom aki szerette az Arkham-ot és nincs már annyi szabadideje, hogy játszon vele, mert ez a játék sokkal rövidebb és hasonló élményben lesz részed. Aki mégis inkább egy összetettebb, nehezebb Lovecraft játékkal játszana az válassza inkább az Arkham-ot, hisz az FFG úgyis most nyomja újra az egész sorozatot kiegekkel a pénztárcánk legnagyobb örömére! :D

Jamie

UI: Természetesen nem lebeszélni akartam senkit sem az EH-ról, hiszen én is beszerzem karácsonyra :) csupán nálam így van a sorrend a Lovecraft játékokban jelenleg: Mansions of Madness > Arkham Horror > Eldritch Horror > Elder Sign (Call of Cthulhu LCG-m sajna nincsen)
Savior @ 2013.12.19. 16:10
Így olvasva nekem jobbnak tűnik, mint az Arkham Horror -- az ismertető pont olyan helyeken említ változásokat, amik tényleg javításra szorultak (boltos semmittevés, stb.)

Viszont azzal nem értek egyet, hogy térképes bővítés nem lehet, szerintem lehet ezt még fokozni. Pl. kiadhatnak különböző érákat, mint a CoC-ban, vagy elképzelhető egy látogatás a Dicső Faj korába. Az Álomvilág pedig mindig kijátszható...
corrado @ 2013.12.19. 15:46
Ehh, nem akartam szeretni ezt a játékot, mert nincs az a pénz, amit ne tudnék elkölteni Kutyulus játékokra :D
De ez az ismertető "sajnos" nekem is meghozta a kedvemet!
Guildenstern @ 2013.12.19. 10:56
Már vártam ezt az ismertetőt. Jól sikerült. Meghozta a kedvemet a játékhoz.
Desrix @ 2013.12.19. 10:22
Nagyon jó cikk, köszönöm, teljesen meghoztad a kedvem hozzá - már sajnálom kicsit, hogy a Bookdepos akcióban nem csaptam le rá. ;)
Orastes @ 2013.12.19. 09:49
Köszi az ismertetőt, nagyon pazar, és a játék jobbnak tűnik, mint az Arkham Horror, már csak be kéne szerezni/kipróbálni.