Callinicus @ 2014.01.22. 14:24

Az, hogy a gyógyulásra, erőforrás visszanyerésére, sok opcionális szabályt adjanak ki, - már most is kettő van asszem - de ne házi-szabályozni kelljen, hanem legyen miből választani.

Bár ha a Healer feat-et így hagyják bent, az egész értelmetlenné válik, remélem nem fogják. :)

 

4E-ben két harccal le lehet fogyasztani az erőforrásokat (főleg a surge-öt, essentials karakterek esetében) aztán a következő harc már kifejezetten kiélezett lehet. Hirtelen belecsöppenve egy napi első harcba, tényleg vagy nem különösebben veszélyes, vagy instakill lehet. Inkább arra mennek a karakterek, hogy kevesebb erőforrás felhasználásával nyerjenek meg egy csatát.

 

A kővé-válás mint instant halál forrás, meg nekem is rendben van, amíg nem egy dobáson múlik. (Két-három rontott mentő esete.) És nem visszafordíthatatlan. Nem kell, hogy szükségszerűen elmúljon idővel, de legyen rá valami varázslat, vagy módszer, hogy helyreállítsuk az áldozatot.

A halál sem végleges állapot egy DnD-ben.

QuippeR @ 2014.01.22. 12:43

Petrus:

Ha Warhammer Fantasy, akkor "hagyománya van" a gyakori, véres és akár értelmetlen halálnak. Tudom, mert a kampány 27 alkalmán vagyunk túl, és csak az én eredeti karakterem van életben, 0 fate ponttal, mert ő minden kemény helyzetnél menekülőre fogta, és amúgy meg igen szerencsés voltam karaktergeneráláskor, ezért sok HP-je van. (Ráadásul 1000 XP-nként visszajön egy FP, ami asszem nem hivatalos, csak háziszabály nálunk.)

 

Egyébként én is totál a te véleményedet osztom, de a WH játékstílusa szerintem ilyen. Ezért attól az ötlettől sem zárkózom el, hogy akár más rendszereknél is ez a játékstílus legyen a cél.

Orastes @ 2014.01.22. 10:40

Marvin: te meg szinte minden karakteredet úgy játszod, hogy szinte minden elől elfut, és nem szólok bele, miért is, baj, hogy én hogy én hogy csinálom, és te hogyan? :nemertem:

chomy @ 2014.01.22. 10:12

Szerencsére a haldoklás/gyógyulás pont olyan dolognak ígérkezik a Nextben, amit könnyű háziszabályozni, és a korábbi nyilatkozatok alapján a rendszer is úgy kalkulál majd vele, hogy a mesélő a kampánya grim&gritty-szintjéhez igazítja majd. (A gyógyulás ütemét biztosan.)

 

Az instantkill powerek kis mennyiségben jót tudnak tenni a rendszernek (szerintem). Egyszerűen kell néha, hogy a játékosokban keresztbeálljon a szar ijedtükben, ha pl. kövé vált kalandozók maradványaira bukkannak az erdőben, amit gyanúsan baziliszkusznyomok vesznek körbe. Ez a túlbiztosított rendszerekben nem működik túl jól.

 

Ha már mindenképp kell a mentőöv, valami sorspontos megoldás - bár D&D-től idegen -, jobban működne a karakterek védelmében. Nekem ez azért szimpatikus, mert a játékos dönthet róla, hogy vállalja-e a kockázatot, és herdálja-e a menekülési lehetőségeit. Ha mindet ellőtte, vagy átvált óvatosba, vagy így járt.

 

A haldoklás és a minusz sok HP-ba ütés, mint a meghalás módjai, pláne a naponta visszanyerhető HP (4E) és minden egyéb számottevő erőforrás (powerek) ahhoz vezettek, hogy a kihívásokban vagy alacsony a kockázat és a reális veszély, vagy félő, hogy TPK lesz belőle. A kettő közti határmezsgye keskenyebb, és főleg a DM-en múlik, hogy melyik lesz a kettő közül.

 

A dilemma egyébként a combat as sport vs. combat as war cikkre emlékeztet.

Petrus @ 2014.01.22. 08:23

1.: Ez abban az esetben igaz, ha a mesélő régi stílusú halállabirintusokat mesél, ahol minden szobára jut egy tucatnyi, teljesen kiszámíthatatlan halálos csapda, olyasmik, hogy "aki bal lábbal lép be, az dezintegrálódik". Sehol semmi figyelmeztetés, csak dob a mesélő egy 50% -ot, hogy melyik lábával lépett be a karakter. Ez is egyfajta játékstílus, nekem rövid távon szórakoztató (mondjuk eltölteni ezzel egy rövid délutánt és számolni, hogy hány karakterből lett megoldva a kazamata).

Tévedés. :) Pont legutóbb úgy halt meg teljesen értelmetlenül a karakterem Warhammer 2-ben, hogy zsinórban öt félelem mentőt rontott. Kerek 33% esélye volt rá, de már korábbi alkalmakkor is mindig ez volt vele, sorban 5-6-ot rontottam el. Márpedig WF2-ben egy elrontott Fear után nincs cselekvési lehetőséged a körben. Mozdulni sem tudsz, csak kitérés (ha képzett) és nagypajzsos hárítás lehetséges, mert ezek free akciók. Totál szimpla csontvázakkal harcoltunk, a WF2-ben nekik már van Fear-jük, ez nem D&D. Normál esetben 1-2 ütésből levertem volna őket (már fejlesztett, erős, jó harcos karakter volt, és már a 33% is nagyobb, mint az átlagemberé), de így felszecskáztak és az első kritikus rögtön halálos volt. A rendszerben van Fate pont, de az nekem már nem volt, korábbi hasonló események miatt. A környezet is az előnyünkre lett volna, egy bejáratot védtünk ketten (egy másik PC-vel), plusz tudtuk/láttuk a szövetségeseket is harcolni a háttérben, tehát nem is az volt, hogy bután besétáltunk valamibe.
Ez van, játékosként mindig sz*rul dobok, mesélőként nincs probléma (pedig gyakran ott is nyíltan dobok). :)
Marvin @ 2014.01.22. 02:41

Orastes: Azért ha nem örökké, de van, amelyik elég soká él, az "ész nélkül lerohanunk / megnyomkodunk mindent, de tényleg MINDENT, háme' én vagyok a kalandodzó, aztán őszintén csodálkozunk, ha megpadlózunk"-áttitűdöt én nem merésznek, regényesnek vagy bármi másnak nevezném, hanem csak szimplán, ööö, hülyének, de ez nyilván ízlés kérdése (nem).

Callinicus @ 2014.01.22. 00:17

Cleric, cantrippel (korlátlanul) tud 1 hp-t gyógyítani haldoklón, igaz ez a köre akciójába kerül. Egyébként van egy Healer nevű feat, amit gyanítom ki fognak javítani a kiadott verzióra, mert jelen állás szerint, két harc között korlátlan és kimeríthetetlen gyógyítás forrását jelenti. D6+4+szint HP-t gyógyít öt percenként minden karakteren, remélem a teljes verzióban már fog hit dicet (korábbi healing surge) fogyasztani. A cleric cantrip is felvehető feat-el, kicsit hasonlóan mint a 4E multiclass featjei. Harcban minden karakteren egyszer lehet használni, a használó akciójából.

Persze kérdés, hogy ki fog ilyesmit felvenni a nagy ritkán kapott featből. (Én simán, ha a jelenlegi varázslóm viszem tovább 5. szintű tesztre, a healer jelen állapotában durva.)

 

Nekem is úgy tűnik, hogy csak az első pár szinten veszedelmes ennyire egy random harc. 1. szintű goblin a D6 sebzésével (ami a leggyengébb ellenfél a játékban) ne szedhessen ki egy dobásból karaktert.

Ja és amíg egy karakternek nincs legalább 17 HP-ja, egy átlagos, sleep dobással, kiszedheti az ellenfél 10 körre a harcból. Ez egy 2. szintű harcost már nem visz el, de egy 3. szintű varázslót még akár igen. (Ja akcióból fel lehet ébreszteni...) De ahogy nézem, csak ez az egy varázslat van tényleg ilyen emberesen elszúrva és remélem ezt is javítják majd.

Tudom én majd játszom 4+ szinten.

 

Elvileg a játékban magasabb szinten is veszélyesek lehetnek a kis szintű ellenfelek.

Valóban a goblin hasonló eséllyel találja el a 4. szintű karaktert, mint az 1. szintűt. A HP növekmény mellett nem tudom mennyire lesznek jelentősek, (tudom csak a goblinok számától függ) egy sima +3-as connal bíró fighter/paladin/ranger, szintenként 9 HP-t kap, ha törpe akkor 10-et. Néhány szint alatt lehagyják eben a számban még a 4E karaktereket is, amik 20-30 HP-ról kezdik az első szintet. Szerintem nagyon jó volt 4E-ben, (egyebek mellett) hogy 1. szinten volt egy életképes mennyiségű HP-d. Bár én ott is 3+ szinten szeretek játszani, kell a sok feat meg power. :)

 

Én abszolút 4E-sen gondolkozom, ahol ritka madár a karakter halál, Glow-nál múltkor mégis úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatjuk a karaktereink életét, egy valószínűleg amúgy megoldható harci helyzetben, (bár lehet az insta-halál lett volna, Glow tudhatja csak) hanem inkább kikerüljük azt. Korábban is volt, hogy próbáltam (néha sikerrel) elkerülni a harcot, pedig az több XP, és nagyon szeretek harcolni, főleg 4E-ben, de a karakterem elvileg egy törpe életét sem akarja feleslegesen elherdálni, ha megoldható a helyzet másképp is.

Ez a játékosokon múlik, nem a rendszeren.

Glowface @ 2014.01.21. 23:09

Attila:

A Next nem tűnik különösen halálos rendszernek. Ha elfogy a hp-d, elájulsz. Körönként dobsz módosítatlan d20.szal halál-próbát, 10+ a siker. 3 siker: stabilizálódsz; 3 bukás: meghaltál. Ezt még befolyásolja, ha az ájult karaktert macerálják közben (elvágják a torkát, vagy esetleg véletlenül belekerül egy kóbor tűzlabda hatókörébe).

Egy hirtelen-halál szabály van: ha az az ütés, ami 0 hp alá visz le, lesebez mínuszban még annyit, mint a max hp-d, akkor azonnal meghalsz. Ez a szabály nekem pl. nem jön be, mert 1. szinten túl könnyen összejöhet (különösen, ha már eleve sebesült volt a karakter, és még egy találatot kap); de kicsit magasabb szinttől már ultra-ritka esemény lehet, mert egy hatás nem fog max hp + valamennyi hp-t sebezni.

 

Külön fate point / karma / más megmentő mechanizmus nincs benne, de ugye 3-5 körös haldoklási szabály miatt nem is nagyon kell.

Orastes @ 2014.01.21. 22:28

Azt azért tegyük hozzá, hogy egyik eset sem derült égből villámcsapás módjára jött, hanem játékosként tudatosan, az egyértelmű fenyegető előjelek dacára keverted halálos veszélybe. Vagyis a pech nem tiszta pech, hanem bevállalt és elbukott kockázat volt. :)

 

(Igaz, aki kockáztat, az néha nagyot is nyerhet.)

 

Igen, ez igaz. Berisztót ugyan sajnáltam, mert a szívemhez nőtt, de hát semmilyen karakter nem él örökké (jó, Középföldén a tündék :bolond: ) főleg, ha azt veszélyesen teszi.

 

Ellenpélda is van: ha emlékszel, Helvécziában Stanislav kockáztatott, és jól járt, mikor az óriásvarjak ellenére tovább haladt, majd legyőzte a hágó őrét. Volt jutalom is, persze a kockázat sem volt kicsi. :cool: (Most van a kis 1 on 1 kaland/kitérő után egy elég jó páncélja, meg elég sok pénze is)

Attila @ 2014.01.21. 22:23

Ismét csak szerintem az 1. szint alacsony hp-ja, és a Next automatikus halál szabálya (meghalsz, ha egy ütés mínuszban a max hp-dra vinne le) túlzott óvatoskodásra sarkallhat. Amikor a széltől is óvni kell a karaktert, mert hátha lesz itt egy goblin, 20-ast dob, és leüt, az az én izlésemhez képest túlzott kockázatot jelent minimális veszélyekre is.

Nem néztem ezt a DnD next-et, de ilyen problémákra már ősidők óta vannak olyan megoldások, mint a fate pont, vagy éppen olyan rendszerelemek, mint az eszméletvesztés után is rendelkezésre álló nagy rakás HP. (Utóbbi kiváló arra is, hogy vesztes csata után legyen esély az ellenfél tömlöcében ébredni karaktergenerálás helyett.)

 

Ilyesmikkel nem operál a rendszer?