nod20 @ 2014.02.18. 19:52

Nekem nem tetszett. A Star Wars pörgös, ez szerintem nem az. Ahogy mások is mondták, túl kötöttek a talent fák, nem is beszélve, hogy nem is látom sok értelmüket. 

Marad a D6 nálam.

ajtatosmano2 @ 2014.02.18. 16:35
Ezek a talent fák tetszenek, csak túl kötöttek. Bár mondjuk a különböző Erő technikák megtanulásánál élethűbb ez a fa-módszer, mintha csak úgy lehetne megtanulni őket, különösebb rendszer nélkül.
VIC @ 2014.02.18. 08:35
Leia hercegnő a bal kezével mit keres?
Petrus @ 2014.02.17. 18:31
Amennyire beleolvastam az alapkönyvbe, nekem úgy tűnt, ugyanaz a hibája, mint a jelenkori FFG kiadványoknak: túlságosan is mechanisztikus és rettenetes a szerkesztése. Próbáltam karaktert alkotni (WF3-mat meséltem párszor, tehát kb. képben voltam már az alapdolgokkal) és szinte lehetetlen normálisan, sorrendben haladni vele, a könyv ide-oda ugrál (és a magyarázatok is teljesen máshol vannak, ez pl. a talent fáknál kínosan lassúvá és kezelhetetlenné teszik a procedúrát). Az viszont tény, hogy a szövegezés próbálja vezetni az ember kezét és kellően debil, hogy ne csak rpg geek-ek értsék meg. :) A kaszt-alapú (Career) megoldás eleve nem tetszett, de az azon belül további három-három "alkaszt" (Specialization) és egyedi talent tree csak tovább taszított. Fel is adtam a karakteralkotást, nem nekem való már ez.
A mechanika viszont, már amennyit elolvastam belőle, alapvetően tetszett, az új kockákkal együtt is (amelyek a WF3-ból fejlődtek tovább ebbe a játékba). Van benne gyors dinamizmus és a történet befolyásoló dolgok is kb. hasonlóak, mint WF3-ban. Tehát lehet, hogy egész jó játszani vele, de karakteralkotáshoz mindenképpen nagy türelem és sok jegyzetelés kell (vagy legalább két külön ablakban megnyitott pdf).
auer @ 2014.02.17. 14:41

Sw topikban volt róla pár szó:

 

http://lfg.hu/forum/index.php/topic/832-star-wars-rpg/?p=2019906

http://lfg.hu/forum/index.php/topic/832-star-wars-rpg/?p=2018749

 

Igazából annyira nem fogott meg h komolyabban belemerüljek.

strato @ 2014.02.17. 14:34

Én nagyon gondolkodok, hogy a D6-ról áttálok erre (már ha lesz esélye hogy megint SW-t vezethetek, már túl hosszú ideje szünetel a kampány), eddig szinte csak jót hallottam róla (mármint azoktól, akik játszottak is vele).

 

Alapvetően ízléses, jól összerakott kiadványnak tűnik minden új, FFG-féle Star Wars szerepjáték könyv, de a belbecsről semmit nem tudok mondani. Ha átálltok, írhatnál róla egy ismertetőt, szerintem többeket érdekelne.

WCB @ 2014.02.17. 12:49

Én nagyon gondolkodok, hogy a D6-ról áttálok erre (már ha lesz esélye hogy megint SW-t vezethetek, már túl hosszú ideje szünetel a kampány), eddig szinte csak jót hallottam róla (mármint azoktól, akik játszottak is vele).

 

auer @ 2014.02.17. 11:43

 

Kis rutinnal lehet mesélni sw-t könnyedén, a hangsúlyt pedig nem a tech cuccokra kell tenni. Plusz ezeknek mind megvan a maga ellenszere. A sw maga nem olyan vészes ezek a dolgok a ma létező cuccok kicsit jobb verziói.

Ennél a mágia mindig nehezebben kezelhető amikor kiolvassák a célszemély gondolatait vagy múltba néznek vissza. Ha meg blokkolja a mesélő akkor meg az a gond.

 

...., de még mindig nincs annyi technológia (nincs Mátrix, 'hálistennek :)) és mágia (ez meg csak akkor, ha van jedi).

 

Bulldy
 

 

 

Plusz a jedi elég visszafogott. d6ban van pár érdekes trükkjük, de a d20 elég jól le van szabályozva ahhoz hogy  ne jusson át könnyedén minden nem-harci próbán.

 

A dnds példa amúgy jó. Peremvidéknek hívják, de kb  ugyanaz..

Morak @ 2014.02.17. 11:13

 

DiceFan.png

 

Én ezeket a maszek kockákat nem értem. Az a cél velük, hogy fiatalabbak (számolni nem vagy nehezen tudók) is játszhassanak a játékkal? Felesleges bonyolításnak érzem. Maga az elmélet mögötte meg a ráépített játékszisztéma érdekes, de én meghagytam volna elmélet szinten.

 

Egyszerű: kockákat nem lehet letorrentelni.

 

 

 

Azt nem. De lehet fizikai kockák nélkül is játszani, ha valamiért ilyenre van igény:

 

http://heyitsthatdog.com/apps/empiredice/

 

(nem szép, de rögtön kiírja az eredményt is, nem kell nézegetni a táblázatokat sem)

Bulldy @ 2014.02.17. 11:04
Kis rutinnal lehet mesélni sw-t könnyedén, a hangsúlyt pedig nem a tech cuccokra kell tenni. Plusz ezeknek mind megvan a maga ellenszere. A sw maga nem olyan vészes ezek a dolgok a ma létező cuccok kicsit jobb verziói.

Ennél a mágia mindig nehezebben kezelhető amikor kiolvassák a célszemély gondolatait vagy múltba néznek vissza. Ha meg blokkolja a mesélő akkor meg az a gond.

 

+1

 

Ha a Star Wars kalandokat kirakod a galaxis szélére, akkor kb egy D&D -t kapsz, kevesebb mágiával, több technológiával, de ez a technológia leginkább a különféle "utility belt" -ek formájában jelenik meg. Ugyanúgy jelen van az utazás, csak nem lábon/lovon gyalogolnak a karakterek, hanem űrhajón utaznak, út közben pedig ugyanúgy jöhetnek véletlen találkozások űrkalózok (banditák) és aszteroida-mezők (természeti csapás) formájában. Két peremvilági (így hívják ezeket SW -ben?) bolygó pedig lehet ugyanolyan különböző, mint D&D -ben az "átjárhatatlan" mocsár két oldala.

 

Ahogy közeledünk a civilizáció központjához, úgy jönnek be mindenféle egyéb elemek: szervezettebb bűnözés, birodalmi elnyomás, stb. Itt már inkább StarWarsRun -t játszunk, mint StarWarsD&D -t, de még mindig nincs annyi technológia (nincs Mátrix, 'hálistennek :)) és mágia (ez meg csak akkor, ha van jedi).

 

Bulldy